Jag tycker att det är mycket svårt att se skillnader mellan audi och skoda + alla andra vw- märken.
Snart bli det väl att dom byter bara ut självaste märkerna på bilarna, eller vad tro ni??
Audi=Skoda
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Många bilar i den så kallade VAG-gruppen(seat,audi,skoda) är i princip samma bilar. Det ända som skiljer är egentligen kvalitén, och priset. Många bilar är ju redan likadana... T.ex Seat Alabama, Ford Galaxy och VW Sharan är samma bil( typ minibuss), med olika motorer och grill.
Jag hoppas att bilarna skall utmärka sig och inte vara "stöpta i samma form"
Jag hoppas att bilarna skall utmärka sig och inte vara "stöpta i samma form"
VAG
Gode Nisse. Visst är det så att bilarna delar många delar, men det gör ju större serier med delar och detta borde pressa priserna en hel del. Bra tycker jag.
Vad gäller bilägande och bilkörning så handlar det ju slutligen om känsla och status, och det är fortfarande skillnad på detta mellan de olika märkena.
Vad gäller bilägande och bilkörning så handlar det ju slutligen om känsla och status, och det är fortfarande skillnad på detta mellan de olika märkena.
En nackdel med de gemensamma märkerna är att det blir allt färre aktörer på marknaden. Desto färre aktörer pressar inte precis priserna nedåt. Flera av de tidigare oberoende märkena är idag uppköpta av stora konserner på gått och ont. Volvo-Ford, Saab-GM, Hela VAG-gruppen, m.m.
Dessutom har endel även samarbete mellan olika ägare. T.ex Volvo & Renault.
Detta kan inte gynna konkurrensen i längden.
Dessutom har endel även samarbete mellan olika ägare. T.ex Volvo & Renault.
Detta kan inte gynna konkurrensen i längden.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola