Böneämne

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Böneämne

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Hejsan...

Igår när jag och ett par vänner var ute och åkte min och min familjs båt, inträffade följande...

Längst fram på båten sitter min allra bästa kompis. Vi är alldeles utanför Nyhems Gården, så vi tänkte att vi tar en runda inåt och kollar närmare. När jag då som "kapten" på båten vrider lite på ratten, låter det [pang] från fören och ser då kompisen försvinna ner under båten. När jag fått stopp på motorn ser jag kompisen ovanför vattnet. Hans högerarm har gått i Propellern. När vi väl fått upp han på land, så ser vi att proppeln har huggt 3 djupa jack i armen, (senare fick vi reda på att det var brutet).
Såren var djupa...(jag såg benet på minst ett ställe).

Ambulans var snabbt på plats, och snabbt ner till ryhov för undersökning. 45 minuter senare akut till Linköping, där han opererades hela natten.

Nu är läget stabilt, han är på Intensiven i Linköping. Han kanske flyttas till en annan avdelning i morgon. Han får behålla arm och hand, men kanske inte känseln i 2 fingrar.

Snälla bed för honom. Så att allt går bra... tack på förhand...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Självklart!

Hur är det med kompisen nu?

Mvh Marcus
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

Tycker att det är lite svagt att endast Mae har visat sin sympati för stackaren som ligger ihopplåstrad på Universitetssjukhuset i Lkpg (att jag inte själv har visat min sympati beror på att det var min svåger som körde båten, så jag visar den irl istället).

Hoppas att detta beror på att ni inte tänkt på att visa er sympati i skrift.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Släng gärna en tanke till Martin som körde båten. Det kan inte vara kul att ha det på sitt samvete, även om det inte alls var meningen...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Gaah!
Kommer precis hem från en båt-semester... o det sista man vill är ju att få en propeller i armen! Det är inte att leka med. Hoppas verkligen det löser sej bra.
Men man kan ju se det som tur också att det inte var i huvudet eller nåt annat viktigt.

Detta blir min kvällsbön...!
seaqvisten
Postare
Kontakt:

Inlägg av seaqvisten »

jag ska be för honom, berätta hur det går med honom med jämna mellanrum så man har något att tacka för oxå... god bless
Martin Fåglefelt

Han ligger numera på en avdelning i Linköping. Han fick idag göra sitt första toabesök...(kissat i påse innan). Han fick också sin första Kopp Kaffe, vilken jag antar var väldigt efterlängtad.

Operationen verkar ha gått mycket bra. Hans arm är självklart svullen, men han kände lite ute i handen när doktorerna klämde.

Han fick en AutomotorSport, och en motorbörsen när vi besökte honom, så han läser vettiga saker nu...

Läget är såpass bra nu att doktorerna tror att han kommer kunna börja skolan när den börjar...15aug...

Rapporterar mer sen...
Ursäkta den osammanhängande texten, är lite stressad.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Ando

Inlägg av Ando »

Va gött!!!
Caroline
Turbopostare!

Inlägg av Caroline »

Va skönt o höra att operationen gått bra!
Men vi fortsätter självklart be för honom!
Bmw Rille
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av Bmw Rille »

Underbart !!! :D
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Ja, usch, jag har inte varit in här innan så därför har jag inte visat mitt engagemang. Det är ganska hårt för självförtroende att ligga så där. När jag låg där senast fick jag bajsa på en bricka.
Ska genast be för er båda. Och du, tänk på att du inte ska ta på dig NÅGOT av skulden. Det spelar ingen roll, bara du och vi lär oss att vara så försiktiga vi kan på sjön så har vi gjort något bra av det hela.
Nu ska jag betala tåg (BLÄÄÄÄÄÄ :x :x :x :x )biljetterna till FriZon.
Ville ta ner morsans 240, råfin är den nu. Jag rekondade den igår och köpte nya lister runt om förra veckan.
He jär grannt!
Men men jag fick inte.
Martin Fåglefelt

Nu är min vän hemma under helgen. Ringde och skulle prata med honom, och då är han jättepigg och låter stressad.
Va blä? frågar jag, och han svarar bara att han är på väg hem under helgen.

Egentligen skulle han också ha gjort en till operation i Handleden, men den blev aldrig av...åtminstone inte idag.

han skall upp till Linköping efter helgen, men jag fattar inte att han fick komma hem över helgen såpass fort.

GUD HÖR BÖN, FETBEVISAT.

Men fortsätt gärna be. Han kan fortfarande bli bättre. Bed gärna för känseln i fingrarna, detta är väl det mest osäkra.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

JackieChan skrev:
GUD HÖR BÖN, FETBEVISAT.
Amen! Hallelujah! :D
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile