Tips ang fönsterbyte (hus)
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Tips ang fönsterbyte (hus)
Jag har ett lite radhus som är under renovering. Nu står jag inför att jag måste byta fönster, och tänkte kolla om nån hade tips på försäljare och ev montörer av dessa.
Det lutar väl på alufönster iallafall.
Det lutar väl på alufönster iallafall.
-
- Dunderpostare!
Av vilken anledning måste du byta? Är de dåliga, eller skall du byta i energispararsyfte? Det senare alternativet lönar sig i stort sett aldrig.
Som svar på din fråga så är nog det smidigaste att kontakta närmaste brädgård, de brukar kunna rekommendera nån som kan byta dom åt dig.
Som svar på din fråga så är nog det smidigaste att kontakta närmaste brädgård, de brukar kunna rekommendera nån som kan byta dom åt dig.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
-
- Dunderpostare!
Jag räknade på det när vi köpte hus (också tvåglas från -74). Det skulle ta mig minst 10 år att tjäna in det bytet. Då var det enbart fönsterkostnaden, jag tänkte göra jobbet själv.Maccan skrev:Mina fönster är i energisparsyfte. Tro mig de är väääligt otäta,, gamla tvåglasfönster från -71.
Altandörrarna kan man köra in hela näven i springan i nerderkant.
Så ett byte är befogat.
Sen får du ju givetvis ett tystare och trevligare inomhusklimat om du byter, men är det värt pengarna?
[Daniel Lindmark]
Jag får väl slå ett slag för de fönster jag hoppas få levererat nästa vecka.
snygga fönster
Inre halvan av karmen är gjord av trä, yttre halvan av karmen är en aluprofil, fönsterbågarna är ren aluprofil.
Alltså inte bara en pålagd aluplåt.
Dessa fönster (400-serien) ser dessutom ut som gamla klassiska fönster.
har som tillval vanliga fönsterkrokar så att de verkligen ska smälta in i vårt 40-talhus.
snygga fönster
Inre halvan av karmen är gjord av trä, yttre halvan av karmen är en aluprofil, fönsterbågarna är ren aluprofil.
Alltså inte bara en pålagd aluplåt.
Dessa fönster (400-serien) ser dessutom ut som gamla klassiska fönster.
har som tillval vanliga fönsterkrokar så att de verkligen ska smälta in i vårt 40-talhus.
Martin .. Sköld
jag har beställt fönster till söder sidan på mitt hus, köpte på habo järn och bygg.. Fönster verkar vara något dom kan lämna väldigt mycket rabbat på.. har blivit erbjuden mellan 20-30% hos dom flesta som säljer...
hörde att det finns något ställe i varberg som säljer "vanliga" typ elite fönster billigare än dom flesta.. tror namnet på företaget var typ varbergsträ, kan ju vara värt att kolla.
sen finns det ju plastfönster från polen som sägs vara outslitliga....
nästa gång resten av mina fönster behöver målas ska jag byta.. det är ju skiittråkigt att måla fönster....
hörde att det finns något ställe i varberg som säljer "vanliga" typ elite fönster billigare än dom flesta.. tror namnet på företaget var typ varbergsträ, kan ju vara värt att kolla.
sen finns det ju plastfönster från polen som sägs vara outslitliga....
nästa gång resten av mina fönster behöver målas ska jag byta.. det är ju skiittråkigt att måla fönster....
Robert Gustafsson
-
- Deluxpostare!