Atava försäkringsbolag.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Atava försäkringsbolag.
Är det någon som vet något om atava försäkringsbolag?
www.atava.se
Jag har aldrig hört talas om dem, hittade dem nyss när jag googlade.
De verkar lite för billiga för att vara sant...
Nästan halva priset mot allt annat jag hittat till min is...
Man vill ju inte råka ut för nåt skumt...
www.atava.se
Jag har aldrig hört talas om dem, hittade dem nyss när jag googlade.
De verkar lite för billiga för att vara sant...
Nästan halva priset mot allt annat jag hittat till min is...
Man vill ju inte råka ut för nåt skumt...
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Gör inte annat än skriver...
-
- Superpostare!
Nackdelen är att ett samtal till kundservice kostar 50 kr om man tvunget behöver det.https://www.atava.se/Atava/general/content/Page14479.html skrev:Atava drivs som ett fristående varumärke av Trygg-Hansa, ett av Sveriges största sakförsäkringsbolag, ett helägt dotterbolag till danska Codan-koncernen som i sin tur ägs av brittiska Royal & Sun Alliance, ett av världens största försäkringsbolag.
Fördelen är att man inte betalar för massa kundservice i onödan.
Porsche 944 S2 -90
jag har haft atava på min vinterbil, mest för att det bara vad dom som hade öppet när jag skulle teckna försäkningen. Skillnaden i pris var väldigt liten mot länsförsäkringar som jag brukar använda så det var inte anledningen. Det som enligt mig var riktigt dåligt är att man måste ringa till dom för att avsluta sin försäkring vilket som sagt kostar 50kr. Detta brukar ju alltid göras per automatik när man ställer av bilen men icke...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
MINA BILDER
Vad har du för bolag? För jag fick 4691 kr/år hos Dina Försäkringar på din 245:a.. Halvförsäkring. 3 421 kr/år hos atavaMartin Fåglefelt skrev:o jag fick helförsäkringen billigare än halv jag har nu....men frågan kvarstår....är det ett fuffens företag, eller ett bra...
med fuffens menar jag...etablerade, och snälla att ha o göra med.
-
- Gör inte annat än skriver...
Länsförsäkringar.... men jag räknade +-lite så jag får se om jag byter....det är ju inte fel att ha hel, så man kan få vagnskadegaranti...Granis skrev:Vad har du för bolag? För jag fick 4691 kr/år hos Dina Försäkringar på din 245:a.. Halvförsäkring. 3 421 kr/år hos atavaMartin Fåglefelt skrev:o jag fick helförsäkringen billigare än halv jag har nu....men frågan kvarstår....är det ett fuffens företag, eller ett bra...
med fuffens menar jag...etablerade, och snälla att ha o göra med.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Kolla modernaförsäkringar, där fick jag väldigt bra pris, typ helförsäkring på Voyager -94 för 3500:- där trygghansa skulle ha ca 7000:-!!!!!!! för trafik!!! (jag höll på att få en chock) Och salusansvar skulle ha ca 3000:- för bara trafik. (siffrorna tagna ur minnet så dom är inte exakta på öret)
modernaförsäkringar ger tydligen billigare försäkringar till äldre bilar. Dessutom struntar dom i om det är direktimport. Jag skall även byta till dom på min BMW 750 när det är dags, det är dom enda jag hittat som inte kräver immobiliser för att få halvförsäkring, och dessutom får jag lägre premie än på trafik på trygghansa (att installera imobilizer på en bil som inte är värd så mycke känns som bortkastade pengar)
/Mats J
modernaförsäkringar ger tydligen billigare försäkringar till äldre bilar. Dessutom struntar dom i om det är direktimport. Jag skall även byta till dom på min BMW 750 när det är dags, det är dom enda jag hittat som inte kräver immobiliser för att få halvförsäkring, och dessutom får jag lägre premie än på trafik på trygghansa (att installera imobilizer på en bil som inte är värd så mycke känns som bortkastade pengar)
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Legend!
- Kontakt:
Har precis kollat runt och jämfört försäkringspriser för mitt nyinköpta italienska röda fullblod (Fiat Uno 1,1).
Blev något förvånad när det visade sig att Trygg Hansa var billigare än Atava trots att Atava ska vara Trygg Hansas lågprisbolag...
Billigast var dock Dina försäkringar. http://www.dina.se
Blev något förvånad när det visade sig att Trygg Hansa var billigare än Atava trots att Atava ska vara Trygg Hansas lågprisbolag...
Billigast var dock Dina försäkringar. http://www.dina.se
Andreas Ekslätt
Kan man inte läsa utan att regga sig där längre?Samuel Lindkvist skrev:http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4 ... 2Aatava%2A
Jag kan inte regga mig heller...
[David Knutsson]
-
- Dunderpostare!
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Klubbordförande
En liten OT...
När jag kollade försäkring på M3:an och på mig för skojs skull så ville två bolag ha över 70 000...
På IF var det en trevlig tjej som sa ärligt i alla fall att "då kan du lika gärna strunta i försäkringen, har du inga föräldrar som du kan ställa den på i stället? 
När jag kollade försäkring på M3:an och på mig för skojs skull så ville två bolag ha över 70 000...

/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!

Det är skönt att vara gammal när man ska försäkra bilar.
Den dyraste årspremien jag haft var på den blåa Omegan, strax över 10 000 hos Trygg-Hansa. Då skulle jag precis fylla 22 och bodde på Råslätt.
Premien sjönk en del när jag flyttade till Habo och bytte till Dina, typ halva priset. Helförsäkring såklart, med tillägg för fälgar och lite stereo.
Har aldrig skrivit nåt av mina fordon på mina föräldrar.
Nu betalar jag ca 6500 helår/helförsäkring för kombin, det är ju ingen racerbil iofs. Rekorden ligger strax över 2000 för trafikförsäkring, det har väl inte hänt några olyckor med den modellen sen 70-talet nån gång...
Den dyraste årspremien jag haft var på den blåa Omegan, strax över 10 000 hos Trygg-Hansa. Då skulle jag precis fylla 22 och bodde på Råslätt.
Premien sjönk en del när jag flyttade till Habo och bytte till Dina, typ halva priset. Helförsäkring såklart, med tillägg för fälgar och lite stereo.
Har aldrig skrivit nåt av mina fordon på mina föräldrar.
Nu betalar jag ca 6500 helår/helförsäkring för kombin, det är ju ingen racerbil iofs. Rekorden ligger strax över 2000 för trafikförsäkring, det har väl inte hänt några olyckor med den modellen sen 70-talet nån gång...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
10000 för en omega 3000 på en 22åring låter ju riktigt bra.
Hade nog vart dyrare nu.
Till exempel så var det sjukt surt när jag fick räkningen på skattebeläggningen av trafikförsäkringen. Usch!
För övrigt så blir det ju inget utplockandet av bilen så snart... Har snöat hela dagen nu.
Men den får det nog bli atava iaf.
Får helförsäkring för 4900 eller nåt. Billigast jag hittat annars är länsförsäkringar och det kostar en bit över 6000!
Undrar om jag kan slippa självrisk eller få lägre premie iom att jag har larm med imobilizer... Nån som vet hur det brukar funka?
Hade nog vart dyrare nu.
Till exempel så var det sjukt surt när jag fick räkningen på skattebeläggningen av trafikförsäkringen. Usch!
För övrigt så blir det ju inget utplockandet av bilen så snart... Har snöat hela dagen nu.
Men den får det nog bli atava iaf.
Får helförsäkring för 4900 eller nåt. Billigast jag hittat annars är länsförsäkringar och det kostar en bit över 6000!
Undrar om jag kan slippa självrisk eller få lägre premie iom att jag har larm med imobilizer... Nån som vet hur det brukar funka?
[David Knutsson]
-
- Styrelseledamot
Jag har IF med på TTn va billigast.David Alesand skrev:Ja, man undrar vilka dom har som kunder...Elias skrev:Skulle försäkra min Sierra, kollade runt lite.
If ville ha 10400![]()
Nu betalar jag ca 2700, visserligen bara trafik, men dock. SalusAnsvar.
Ok, den står kanske på min pappa också....
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16