Jo nu när julen har passerat och det infinner sig lite dötid, vad är då bättre än att köpa lite sommarbilar?
Bara att ta flyget ner till äran och hjältarnas land!
De tre par skorna tillhör Maccan som var så snäll och körde oss till flyget samt Samuel och mig.
Tyvärr var flyget försenat...
Vänta vänta vänta...
Såhär glad blir jag när vi ser att hyrfirman fortfarande har öppet trots att vi är försenade.
Seat Altea istället för den beställda Polon
Efter några timmar i hyrbilen var vi nere i Bruchkögel där vi "sov" tre timmar i bilen. Sen hängde vi på låset för att köpa Samuels bil.
Tyvärr hade det blivit en förveckling med vilken dag vi skulle komma så bilens papper var inte klara. Dessutom skulle bilen servas innan resan hem och det var inte heller gjort. Så det blev bara en liten provsittning på parkeringen.
Inget att hänga läpp för så vi tog vår seat och åkte till min handlare. Ser lite suspekt ut.
Klev på...
Inne i garaget stod den. En Miata -98
Kolla papper...
Tysk byråkrati skojar man inte bort! Här sitter jag och väntar på nån lapp så att man kan få ut sina exportskyltar.
Skyltarna monteras.
Tyvärr hade bilen varit parkerad i garaget alldeles för länge så det lilla orginalbatteriet hade laddat ur sig.
De är ute och kör med bilen för att ladda upp batteriet, jag vankar av och an oroligt (ser det ut som på bilden i alla fall... ). Tyvärr visade det sig att batteriet var kaputt och nåt sånt litet tjejbatteri hade han inte så det blev en liten fullösning med ett extrabatteri och startkablar. Inte den bästa lösningen men batteriet jag fick var nytt och det var fina startkablar så det fick väl gå + att jag hade prutat en del så jag kunde inte med att vara svår.
Samuel och jag åker genom Moseldalen till Nürburgring för att sova hos vårt kära stammishotell. De bygger om F1-banan lite, river och brötar.
Tyvärr var banan stängd
Så vi åkte hem till Herr & Frau Schumacher
Åkte till Pinoccio och åt rumpstek.
Sen var Daniel väldigt trött och det var dags att sova.
Efter elva timmars sömn steg vi upp och åt en fin tysk precisionsfrukost för att sen åka upp till påfarten och kolla lite. Tyvärr var det stängt idag med (inte helt oväntat)
Väldigt tomt på roliga bilar.
Nåväl, ner till Frankfurt igen och till Samuels bil.
Samuel diskuterar livsfrågor med säljaren
Kolla så allt funkar.
Det gör det och Samuel blir väldigt lycklig.
Det fanns väldigt mycket Audigötte i hallen om man är lagd åt det hållet.
Bara att fylla upp och åka hem då.
Vältvättad
Vrooom!
Entusiastparkering på färjan. Tur att det inte var så mycket folk. En skitig Volvo med barn i vill man ju inte stå för nära.
Har ni för mycket pengar över eller!!??
När jag inte har något att göra så tittar jag på en film men ni åker till Düskland och handlar japanskt!
Lyxlirare!
Nåväl! Bilar ser ju jättefina ut i alla fall. Grattis!
Samuel! Hur många bilar har du nu igentligen? (Lista tack)