Nån som vet hur de är att besikta med en mindre motor?? Eftersom min BMW sexa kommer bli överladdad, så undrar ja om ja kan besikta med en m10b20 förgasarmotor?? Går de?? De vore ju STRÅLANDE!!!
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
En kompis besiktade sin Volvo 164 med en B18 under huven. De frågade honom flera gånger om det inte borde vara regbesiktning, men han sa åt dem att besikta och vara tysta.
Nu är ju 323:an lite nyare så det är betydligt svårare. Jag skulle letat reda på en standardsexa istället.
TurboNicke skrev:Nån som vet hur de är att besikta med en mindre motor?? Eftersom min BMW sexa kommer bli överladdad, så undrar ja om ja kan besikta med en m10b20 förgasarmotor?? Går de?? De vore ju STRÅLANDE!!!
Ajöken!
De ser ju inte alls likadana ut.
Fel antal cylindrar
Hitta nån gammal M20 istället. Kostar ju inget. Fast det ävr väl jobbigare att byta motor än att byta grenrör och skruva bort IC och tillbehör?
TurboNicke skrev:Nån som vet hur de är att besikta med en mindre motor?? Eftersom min BMW sexa kommer bli överladdad, så undrar ja om ja kan besikta med en m10b20 förgasarmotor?? Går de?? De vore ju STRÅLANDE!!!
Ajöken!
De ser ju inte alls likadana ut.
Fel antal cylindrar
Hitta nån gammal M20 istället. Kostar ju inget. Fast det ävr väl jobbigare att byta motor än att byta grenrör och skruva bort IC och tillbehör?
Får ja inte tag i nån motor billigt som fungerar iaf så man tar sig dit o så, då byter ja grenrör o de, gör den org på så vis! Sen får vi se vart de hela leder!
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Jonas Aegher skrev:VARFÖR inte bygga bilen ordentligt?
Hur kan du bygga den ordentligt för att få igenom den på SPB med turbo på en motor som vanligtvis inte har de? Jag vet att de finns vassa byggen som har besiktat. Men hur?
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
De vassa byggena som är besiktigade är inte alltid det, och är de det så byts nog motorn inför bes.
Ger man sig in i leken får man leken tåla. Bara att skruva mao. Annars är det regbes som gäller och då är det nog i detta fallet kört om bilen är nyare än -75.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Det var väl en BMW E21 det handlade om här. De fanns inte att köpa med turbomotor för gatbruk vad jag vet. Fanns modellen -75? Isåfall kan det ju gå att krångla lite med chassinummer och grejer, så kanske det går att besiktiga med ändrad motor.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Karlsson skrev:Det var väl en BMW E21 det handlade om här. De fanns inte att köpa med turbomotor för gatbruk vad jag vet. Fanns modellen -75? Isåfall kan det ju gå att krångla lite med chassinummer och grejer, så kanske det går att besiktiga med ändrad motor.
Tror dom kom 76 oturligt nog... Men, de löser sig! =) De är ju kul att skruva!
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Karlsson skrev:Det var väl en BMW E21 det handlade om här. De fanns inte att köpa med turbomotor för gatbruk vad jag vet. Fanns modellen -75? Isåfall kan det ju gå att krångla lite med chassinummer och grejer, så kanske det går att besiktiga med ändrad motor.
Tror dom kom 76 oturligt nog... Men, de löser sig! =) De är ju kul att skruva!
Ajöken!
Ja tror att de fanns dom som kom typ i november 75...