Tja, är attitudeklistermärket försäkrat?? Var i tattar-jönköping å badade ikväll...TROR NI BILEN STÅR KVAR NÄR MAN KOMMER UT?!?!?! NÄ PRECIS!!!
10k borta i stereo plus nya fälgar ~7k, + bil...tur man har helförsäkring å MER försäkring allafall.
E de nån av er som vet hur de funkar me bilstereo å sånnt? Får man tillbaka sådant? Har kvitton å så... Och, ja har ju frontpanelen kvar till stereon (Kenwood). Har hört att de ger ut en ny om man har den kvar efter stöld, nån som vet?
Får man ut en hyrbil om man har MER-försäkring??
/mvh samuel
försäkring??
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Postare
- Kontakt:
Har du kvittona kvar så går grejorna på försäkringen.
Du får en hyrbil när du har MER-försäkring, men du får dock betala en liten del av milkostnaden själv (jag tror det är 25%).
Om bilen inte har uphittats inom en månad får du ersättning för bilen. Försäkringsbolagen går efter prislistorna så har du en modifierad bil med tex vinge och sånt så är det svårt att få ersättning för det. Det är viktigt att ha kort på bilen så du kan visa försäkringsbolaget vilket fint skick bilen var i.
Jag har själv blivit av med en bil och det är inget vidare. Och inte blev det bättre av allt krångel med försäkringsbolaget.
Du får en hyrbil när du har MER-försäkring, men du får dock betala en liten del av milkostnaden själv (jag tror det är 25%).
Om bilen inte har uphittats inom en månad får du ersättning för bilen. Försäkringsbolagen går efter prislistorna så har du en modifierad bil med tex vinge och sånt så är det svårt att få ersättning för det. Det är viktigt att ha kort på bilen så du kan visa försäkringsbolaget vilket fint skick bilen var i.
Jag har själv blivit av med en bil och det är inget vidare. Och inte blev det bättre av allt krångel med försäkringsbolaget.
har anmält det till Länsförsökringar nu...deras sida var typ de värsta jag varit med om! Den "skadeanmälan" var INTE smidig :/ Var får man ut hyrbil nånstanns? Speciella ställen eller??
De borde va olagligt att sno andras bilar :/
De borde va olagligt att sno andras bilar :/
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear