Var och införskaffade en dunk olja (20L Mobil 1) till det humana priset 850:- inkl moms på Näsströms i Umeå. Det är ju så otroligt billigt per liter jämfört med "mackpriser" så jag bara måste tipsa Er
Visst kan en och annan säkerligen köpa in både fin och ful-olja ännu billigare, men detta var alltså inkl moms, med kvitto samt försäljning till privatperson. Skall det sedan bytas olja i en SAAB så är det ju Mobil 1 som "gäller"
Klubbmedlemmar i Umeå rekommenderas att göra "samköp" så de får pengar över till andra projekt som kommer "allmänheten" till del
PS. Dunken jag har är uppbokad till 75%... TurboNicke, dags att byta olja i finSAABen?
en kollega till min far har en bror jobbar som försäljare inom förpackningar.
samma lina. olika burkar. Kolla på burkarna var de är tillverkade och förpackade.
Senast redigerad av 1 Daniel Båge, redigerad totalt 29 gånger.
Porsche Daniel skrev:en kollega till min far har en bror jobbar som försäljare inom förpackningar.
Min bror känner en som har en pappa vars bror är gift med en som hade pratat med en som hade jobbat på en oljefabrik en gång. Han trodde inte att det va samma olja till alla märken för det hade hans kusin sagt.
Fast jag har ju ingen bror.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Lotus Samuel skrev:Men det är ju smart av biltema att sprida sånna rykten.
Jo, jag har kollat med min källa. Det är Statoil som levererar till Biltema!
Fast det är skillnad på "fin olja" och "ful olja".
Biltemas oljor saknar nog mycket av godsakerna.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Man får verkligen hoppas på att det är skillnad på en olja som kostar 100:- litern och en som kostar 15:- litern....annars är man fetblåst. Bra tips André om näsströms, ska kolla med farsan....han är ju återförsäljare för statoils oljor, kanske kan få ett bra pris där.....nej förresten jag kör ju på Mobil 1 i Goffen.
Så är det i alla fall.. Det var dessutom inte Biltema jag pratade om. Utan Micro. Samma produktionslina.
Lätt att veta att det va micro du menade och inte biltema. Eftersom du skrev att all olja i sverig va samma tillverkare så räknar jag biltema till dom också.
Sen va det andra där ett skämt som du inte heller varit sen att hänga på om det hade varit nån annan som skrivit det. Du är väl den som hackar mest på folks inlägg och stavningar. Eller har du förträngt det?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Så är det i alla fall.. Det var dessutom inte Biltema jag pratade om. Utan Micro. Samma produktionslina.
Lätt att veta att det va micro du menade och inte biltema. Eftersom du skrev att all olja i sverig va samma tillverkare så räknar jag biltema till dom också.
Sen va det andra där ett skämt som du inte heller varit sen att hänga på om det hade varit nån annan som skrivit det. Du är väl den som hackar mest på folks inlägg och stavningar. Eller har du förträngt det?
Okej... Nej jag vet.. Jag är inte heller speciellt sur.
Jag läste vad jag skrev igen. visst det kunde väl misstolkas.
Inga sura miner
Men faktum är att den mesta oljan kommer från samma ställe. Det skulle ju vara synnerligen oekonomiskt att ha en egen frabrik för olja bara för OK/Q8, uno-X och liknande. Sverige är ju ett sånt litet land i sammanhanget.
Även nästan all bensin kommer från en leverantör. Jet kommer dock i från annat håll har jag hört.
André skrev:Var och införskaffade en dunk olja (20L Mobil 1) till det humana priset 850:- inkl moms på Näsströms i Umeå. Det är ju så otroligt billigt per liter jämfört med "mackpriser" så jag bara måste tipsa Er
Visst kan en och annan säkerligen köpa in både fin och ful-olja ännu billigare, men detta var alltså inkl moms, med kvitto samt försäljning till privatperson. Skall det sedan bytas olja i en SAAB så är det ju Mobil 1 som "gäller"
Klubbmedlemmar i Umeå rekommenderas att göra "samköp" så de får pengar över till andra projekt som kommer "allmänheten" till del
PS. Dunken jag har är uppbokad till 75%... TurboNicke, dags att byta olja i finSAABen?