Mjoosik
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Mjoosik
Vill ha lite förslag på bra musik, gärna grupper som profilerar sig som kristna. Min musikstil är i huvudsak Blindside, P.O.D, 38:th Parallel. Får gärna även vara åt det gamla goa hårdrockshållet till. Man vill ju gärna ha lite hårdare när man sitter i bilen. Inspirerar körningen lite bättre. 

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97

Kona Kahuna -03
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Om man tycker om blindsides 2:a skiva så finns ju bra band som norska selfminded och steget tyngre Amerikanska Norma jean som är väldigt bra.
börja vi snacka band som inte är kristna så finns det ju en hel drös i denna gener ex papa roach, deftones, refused, the used, plastic pride mm
Gammal kristen hårdrock är ju Stryper och Guardian bra band.
börja vi snacka band som inte är kristna så finns det ju en hel drös i denna gener ex papa roach, deftones, refused, the used, plastic pride mm
Robert Gustafsson
-
- Legend!
- Kontakt:
Gullegrisarna här på kontoret är just nu i alla fall när det gäller hårdrock: The Darkness Först undrar man vad de håller på med egentligen, men så börjar man att fastna för det och till slut vill man bara spela Get your hands of my woman på högsta volym!
De andra favoriterna här på kontoret är producentduon Neptunes fast det är ju inte hårdrock oftast.
De andra favoriterna här på kontoret är producentduon Neptunes fast det är ju inte hårdrock oftast.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Selfminded har jag ju hört ska va bra. Ska även kolla upp normajean. Tack för tipsen.BOB skrev:Om man tycker om blindsides 2:a skiva så finns ju bra band som norska selfminded och steget tyngre Amerikanska Norma jean som är väldigt bra.

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Jo det var egentligen den stilen jag menade med klassisk hårdrock. Alltså sån som görs i dag. Fast Narnia är som du säger självskrivna. Gillar faktiskt Hammerfall oxå även om det inte är ett "kristet" band. Dom har iallafall en medlem som är uttalat kristen.Andreas K skrev:NARNIA är väl självskrivna?

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag har aldrig förstått detta med att hänga upp sig på att de måste vara kristna. Och i detta upphängande försöker hitta på "ursäkter" för att det skall vara okey att lyssna på dem...Redbeard skrev: Gillar faktiskt Hammerfall oxå även om det inte är ett "kristet" band. Dom har iallafall en medlem som är uttalat kristen.
Ta inte detta personligt Rödskägg, för det är väldigt utbrett. Jag förstår att man vill hitta kristna band som är är bra och jag skulle också vilja det, hitta ett kristet band som är bra alltså

Men det betyder ju inte att jag inte tänker lyssna på annan musik för det...
Lite förvirrade tankar från en In Flames-lyssnade Daniel som borde jobba med sina layers istället för att disskutera musik.

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Ja musik lyssnar man ju på väldigt ofta & jag lyssanr väl på det messta, Men de senaste halvåret så har jag försökt att lyssna mer & mer på kristen musik. Det finns ju ett antal olika undersökning ar som säger att man tar intryck av det man lyssnar på och vad är då bättre än att lyssna på uppbyggande musik och musik som utgår från Guds ord.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Håller med Porsche Daniel, visst, de är jättebra att lyssna på kristen musik men de finns så många bra grupper som oftast sjunger om hur livet är, hur deras vardag ser ut. Och givetvis, tragiskt värre men så finns de grupper som sjunger allt för att trycka ner o förstöra oxå.
Många kristna idag tycker att ballader är jättebra. Många ballader handlar om hur ett par hoppar i säng o de är en massa snusk snack i låtarna, är de uppbyggande?? Men jag tycker ballader är bra, jag lyssnar på mycket kristet och mycket profant oxå för den delen. Jag tror de viktiga som kristen är att man söker Gud o följer hans vilja! Inte vilken musik man lyssnar på!
Peace!
Många kristna idag tycker att ballader är jättebra. Många ballader handlar om hur ett par hoppar i säng o de är en massa snusk snack i låtarna, är de uppbyggande?? Men jag tycker ballader är bra, jag lyssnar på mycket kristet och mycket profant oxå för den delen. Jag tror de viktiga som kristen är att man söker Gud o följer hans vilja! Inte vilken musik man lyssnar på!
Peace!

Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Legend!
- Kontakt:
Var drar du gränsen till att musiken är kristen?Andyman skrev:Jag tror man måste vara rätt kritisk när man väljer ickekristen musik. Ta reda på vad gruppen står för och sjunger om innan man köper skivorna. Det finns för mycket skit i musiken idag så man kan inte svälja allt... För mycketi musiken. Det är vad jag tycker
//Andyman
Jag menar vad enda amerikansk artist tackar ju Gud när de vinner priser.
Vad är det som skiljer Beyonce Knowles som säger sig vara kristen och dessutom har spelat in en gospelskiva och Christina Aguillera? De båda verkar ju ha en tävling i hur lite kläder man kan ha på sig och ändå få visas på MTV. Och framför allt vilka är vi att bedömma det?
Och vad gör DC Talk bättre som grupp när de också bara vill tjäna pengar? Kevin Max är ju inte direkt nån duvunge...

Det är inte så enkelt som det kan verka.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Hehe... inte tar jag det personligt, mest för att jag inte kunde återknyta mig själv till det du skriver. Anledningen till att jag skriver att jag letar efter kristna band var mest för att det är svårt att hitta rekommendationer och tips på just kristna band som är bra. Okristen musik får man information om så fort väckarklockan ringer så den hittar jag iallafall, och jag lyssnar väldigt mycket på okristen musik så nu vill jag även utöka mitt kristna musikbibliotek en aning. Jag lyssnar aldrig på kristen musik för att den är kristen. Jag lyssnar på bra musik, kristen som okristen. Kristna band brukar ju ha en förmåga att fokusera på texten och det är ju i sig bra, men glömmer man musiken/melodin så kan man ju lika gärna läsa en bok. Okristna band fokuserar för lite på texten, alternativt så är texten långt från mina ideal.Porsche Daniel skrev:Jag har aldrig förstått detta med att hänga upp sig på att de måste vara kristna. Och i detta upphängande försöker hitta på "ursäkter" för att det skall vara okey att lyssna på dem...Redbeard skrev: Gillar faktiskt Hammerfall oxå även om det inte är ett "kristet" band. Dom har iallafall en medlem som är uttalat kristen.
Ta inte detta personligt Rödskägg, för det är väldigt utbrett. Jag förstår att man vill hitta kristna band som är är bra och jag skulle också vilja det, hitta ett kristet band som är bra alltså![]()
Men det betyder ju inte att jag inte tänker lyssna på annan musik för det...
Lite förvirrade tankar från en In Flames-lyssnade Daniel som borde jobba med sina layers istället för att disskutera musik.
Formuleringen angående Hammerfall var inte menat som en ursäkt utan jag skrev så eftersom jag först frågade om kristna band men sedan skrev in hammerfall som inte är ett uttalat kristet band enbart som ett exempel. Hade kanske kunnat formulera mig annorlunda men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03
Pillar ( www.pillarmusic.com ) De har tom en avdelning för böneämnen osv på deras forum, plus i kanten för sånnt ;)
De gör bra musik också förresten...
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Tackar, dom kände jag till. Öppningsspåret Fireproof är inte dumt.samuel skrev:Pillar ( www.pillarmusic.com ) De har tom en avdelning för böneämnen osv på deras forum, plus i kanten för sånnt

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03
ett tips till er är ju att skaffa zpoc... ett program som liknar DC men med bara lovsång och kristen musik =)
sen håller jag fast vid det jag sa innan. soul p är svårslagna både för melodierna och sånt, och för texterna. där har vi ett band som verkligen vill påverka! tummen långt upp!!
sedan det Daniel sa om att en del tackar Gud för priser och likn. det är ju som att säga att man är kristen för att man säger herregud hela tiden.
det är en del skillnad mot Blindside och POD som verkligen har ett kristet budskap.
sen håller jag fast vid det jag sa innan. soul p är svårslagna både för melodierna och sånt, och för texterna. där har vi ett band som verkligen vill påverka! tummen långt upp!!
sedan det Daniel sa om att en del tackar Gud för priser och likn. det är ju som att säga att man är kristen för att man säger herregud hela tiden.
det är en del skillnad mot Blindside och POD som verkligen har ett kristet budskap.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Fick tips förra året på bokmässan av en musikrecensent (icke-kristen) om en kristen musiker han tyckte var bra, John Elephante (eller något liknande), har fakriskt inte kollat upp det så noga men någon får gärna göra det.
Annars är Antestor rätt bra, har aldrig varit så direkt förtjust i dödsmetall innan men dessa var rätt bra, dessutom kristna.
Annars finns ju Jerusalem...
Annars är Antestor rätt bra, har aldrig varit så direkt förtjust i dödsmetall innan men dessa var rätt bra, dessutom kristna.
Annars finns ju Jerusalem...
†
Mattias
Volvo 945 GL -94
VW Transporter Syncro -87
Mattias
Volvo 945 GL -94
VW Transporter Syncro -87
-
- Legend!
- Kontakt:
Det är väl han som producerade Petra på den tiden det begav sig.Hammer skrev:Fick tips förra året på bokmässan av en musikrecensent (icke-kristen) om en kristen musiker han tyckte var bra, John Elephante (eller något liknande), har fakriskt inte kollat upp det så noga men någon får gärna göra det.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Jo jag har för mig det. John & Dino Elephante tror jag dom hette. Är inte 100% säker, men det är något liknande tror jag.Porsche Daniel skrev:Det är väl han som producerade Petra på den tiden det begav sig.Hammer skrev:Fick tips förra året på bokmässan av en musikrecensent (icke-kristen) om en kristen musiker han tyckte var bra, John Elephante (eller något liknande), har fakriskt inte kollat upp det så noga men någon får gärna göra det.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965