Träskbåt i klubben
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Ja då var det snart jul lov!...bara längtar
Kolla in de nya bilderna på träskbåten
nu med nerflyttad motor!!
http://www.attitudemotorclub.com/bilar/ ... skbat.html
(Kanske skall ha med den emenent snyggt hemma gjorda propellern till ny-årsexplotion??)
Kolla in de nya bilderna på träskbåten
nu med nerflyttad motor!!
http://www.attitudemotorclub.com/bilar/ ... skbat.html
(Kanske skall ha med den emenent snyggt hemma gjorda propellern till ny-årsexplotion??)
Ja då var det dags för det stora testet!!
Kommer konstruktionen klarar vad den är gjord för!! om vädret håller i sig så kommer ån stiga ytterligare tills på lördag. Då är den stora efterlängtade översvämmningen ett faktum.
Träskbåten kommer alltså (troligtvis) att provköras på ett riktigt "träsk"
Billjetter till föreställningen finns att köpa i de vanliga förköpsställerna.
Kommer konstruktionen klarar vad den är gjord för!! om vädret håller i sig så kommer ån stiga ytterligare tills på lördag. Då är den stora efterlängtade översvämmningen ett faktum.
Träskbåten kommer alltså (troligtvis) att provköras på ett riktigt "träsk"
Billjetter till föreställningen finns att köpa i de vanliga förköpsställerna.
Den lossnade väl inte direkt, den mer delade väl på sig i två halvor.
Men den nuvarande propellern är klädd med glasfiber och trästommen är ihopsatt på ett annat sätt än den första. Den har iaf hållt för ca 30 min körning på snö i -8 grader, så den är stabil....tror vi.....
Men den nuvarande propellern är klädd med glasfiber och trästommen är ihopsatt på ett annat sätt än den första. Den har iaf hållt för ca 30 min körning på snö i -8 grader, så den är stabil....tror vi.....
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
Lördag:
vaknar upp -2 grader och 5 cm snö!!!
Hmmm is på översvämmningen och snö på isen hur funkar det???
Jo vi åkte till en STOR åker och körde på snö istället och det gick det vill jag lova!! 70 km/h och feta ställ!!
Men det blev + grader och snön började klibba och glidet försvann.
Vi åkte ner till översvämmningen och provade där.... det var RIKTIGT häftigt.. men farten höll väl sig runt 50 km/h. Å nått så otroligt häftigt
Isen var inte mycket att tala om, den sprack fort och det var som å köra på en lite sjö Hel kul!!!
Bilder från lördagens evenamang kommer snart ut på träskbåtssidan!
vaknar upp -2 grader och 5 cm snö!!!
Hmmm is på översvämmningen och snö på isen hur funkar det???
Jo vi åkte till en STOR åker och körde på snö istället och det gick det vill jag lova!! 70 km/h och feta ställ!!
Men det blev + grader och snön började klibba och glidet försvann.
Vi åkte ner till översvämmningen och provade där.... det var RIKTIGT häftigt.. men farten höll väl sig runt 50 km/h. Å nått så otroligt häftigt
Isen var inte mycket att tala om, den sprack fort och det var som å köra på en lite sjö Hel kul!!!
Bilder från lördagens evenamang kommer snart ut på träskbåtssidan!