Fälgpriser?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Fälgpriser?
Hallå tjena...
Nu är de vår...ja måste köpa nya fälgar. Var köper man dem bäst? Är det lönt att åka till lidheds i husqvarna och utnyttja vår medlemsrabatt om man har 7 mil dit, hur mycket rabatt handlar det om? 10-40% är rätt stora marginaler. Någon som har något exempel?
Någon som har något positivt att säga om alven ingvarssons, ja har bara hört massa negativt om dem...
Nu är de vår...ja måste köpa nya fälgar. Var köper man dem bäst? Är det lönt att åka till lidheds i husqvarna och utnyttja vår medlemsrabatt om man har 7 mil dit, hur mycket rabatt handlar det om? 10-40% är rätt stora marginaler. Någon som har något exempel?
Någon som har något positivt att säga om alven ingvarssons, ja har bara hört massa negativt om dem...
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
-
- Legend!
- Kontakt:
Re: Fälgpriser?
Det är billiga. Det var det positiva. Så nu är jag tyst.samuel skrev: Någon som har något positivt att säga om alven ingvarssons, ja har bara hört massa negativt om dem...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Kan också rekomendera Nässjö däck. Förvånansvärt billiga på däck.
Fick dom levererat personligen till dörren utan kostnad också. Mer sånt!
Att höra med Lidheds är bra också.
Att vi har så stor skillnad i rabatten beror på vad de kan erbjuda just för tillfället. De kan ha nåt inne med stora marginaler och kan då i bästa fall ge 40% ... annars kanske bara 10%.
Men ring och fråga. Prata med Åke.
Att vi har så stor skillnad i rabatten beror på vad de kan erbjuda just för tillfället. De kan ha nåt inne med stora marginaler och kan då i bästa fall ge 40% ... annars kanske bara 10%.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
när jag köpte däck där fick jag ingen rabatt alls även att jag försökte.......BMW Samuel skrev:Kan också rekomendera Nässjö däck. Förvånansvärt billiga på däck.
Robert Gustafsson
-
- Legend!
- Kontakt:
Klart man vill ha så mycket rabatt som möjligt. Men snåla inte på däcken. Det är ju den viktigaste biten på hela bilen, både säkerthets å prestandamässigt. Det hjälper ju knappast med snygga fälgar om man har dåliga däck. Ungefär som att köpa sportluftfilter för att man ska få 2hk till å sen åker man å tankar på Jet!!! Det går inte ihop sig riktigt
Detta va bara ett tips!! Man köper givitvis vilka däck man vill

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Sen är ju frågan vad man har för nytta av snygga fälgarLotus Samuel skrev:Klart man vill ha så mycket rabatt som möjligt. Men snåla inte på däcken. Det är ju den viktigaste biten på hela bilen, både säkerthets å prestandamässigt. Det hjälper ju knappast med snygga fälgar om man har dåliga däck. Ungefär som att köpa sportluftfilter för att man ska få 2hk till å sen åker man å tankar på Jet!!! Det går inte ihop sig riktigt![]()

Fast iofs så brukar dom snygga fälgarna vara lätta också så okej då, men undantag finns!
Zeb Arvidsson
Re: Fälgpriser?
Min bror köpte fälgar hos dem. Han är nöjd vad jag vet.samuel skrev:Någon som har något positivt att säga om alven ingvarssons, ja har bara hört massa negativt om dem...
Han fick ungefär halva priset på en skadad fälg (lackskav, synligt för den petige)
så de är väl inte omöjliga att ha att göra med.
amazon -for life
jag skulle personligen rekomendera internetbutiken (kanske så har dom butik nånstans) www.gummihuset.se
rätt biliga
rätt biliga
idag var jag på nässjö däck, jag blev mycket imponerad av deras kundbemötande. de var ju iofs inte så stressade idag men iaf. det gick ganska smidigt att komma fram till en lösning mellan ett par däck, o min urdåliga ekonomi. det gick även att laga den punktering som jag hade, vilket lidheds inte klarade av, trots två försök.
ingen smutskastning av lidheds, men kompetens o kundens önskemål i centrum vinner i längden.
så nu vilar min framvagn på ett par mycket bra beg. dayton D200 195x60x14" för 600:- köpta på nässjö däck
fast vad hjälper det, det är ju nästan snöstorm ute..
ingen smutskastning av lidheds, men kompetens o kundens önskemål i centrum vinner i längden.
så nu vilar min framvagn på ett par mycket bra beg. dayton D200 195x60x14" för 600:- köpta på nässjö däck
fast vad hjälper det, det är ju nästan snöstorm ute..
Martin .. Sköld
-
- Legend!