styling vart går gränsen
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
styling vart går gränsen
oki
denna tråd vill jag minnas har varit uppe innan men för länge sedan
vad jag kommer ihåg är det inte så många i klubben som tycker om styling dvs spoilers, nät, nätgrillar, vitablinkers, ögonlock mm
MEN om det inte är överdrivet utan hjälper en tex gammel bil att se lite sportigare ut då ??
ett ex min bil är en 900s 90 som såg ut ungefär såhär
http://www.900klubben.com/medlem/bilder7080/gert2.jpg
efter en del slit o jobb med bygge av spoiler och nätgrill blev detta resultatet
http://attitude.mine.nu/marcussaab/imag ... nsidan.jpg
frågan är då vad är överdriven styling ska man styla en bil ? är tex stora fälgar styling ??
denna tråd vill jag minnas har varit uppe innan men för länge sedan
vad jag kommer ihåg är det inte så många i klubben som tycker om styling dvs spoilers, nät, nätgrillar, vitablinkers, ögonlock mm
MEN om det inte är överdrivet utan hjälper en tex gammel bil att se lite sportigare ut då ??
ett ex min bil är en 900s 90 som såg ut ungefär såhär
http://www.900klubben.com/medlem/bilder7080/gert2.jpg
efter en del slit o jobb med bygge av spoiler och nätgrill blev detta resultatet
http://attitude.mine.nu/marcussaab/imag ... nsidan.jpg
frågan är då vad är överdriven styling ska man styla en bil ? är tex stora fälgar styling ??
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
köper man stora fälgar för att det är snyggt så kallas det väl styling och det är väl inte fel, men med rätt däck kan dom ju även ge bättre fäste och väghållning samt att man får plats med större bromsar och det är nog en av anledningarna till att man byter till större fälgar.
Jag har sagt det innan å jag säger det igen. Nätgrill då har man passerat gränsen
Jag har sagt det innan å jag säger det igen. Nätgrill då har man passerat gränsen

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
nu är ämnet på väg åt ett ytterligare min bil är bättre än din slut...
För att återgå till ämnet tycker jag att styling blir snyggare om det fyller en funktion...
typ 240 med EVO vinge som används för att ströga runt korvkiosken i 30km/h känns lite overkill...
Sen är det ju så att jag gärna plockar på ett par större fälgar på bilen trots att jag inte plockar på större bromsar
För att återgå till ämnet tycker jag att styling blir snyggare om det fyller en funktion...
typ 240 med EVO vinge som används för att ströga runt korvkiosken i 30km/h känns lite overkill...
Sen är det ju så att jag gärna plockar på ett par större fälgar på bilen trots att jag inte plockar på större bromsar
stajling måste ju vara när man sätter på något på bilen enbart för utseende ex vinge för den blir snyggare större fälgar för att det är snyggare. sen finns det ju saker som som har en funktion men som också ser snyggt ut typ små läppar tuffa luft intag.
det finns ju stajling som bara är för mycket typ neonljus och blå lysande spolarmunstycke.... men tycker man det är snyggt så får man väl ha det...
det finns ju stajling som bara är för mycket typ neonljus och blå lysande spolarmunstycke.... men tycker man det är snyggt så får man väl ha det...
Robert Gustafsson
Billy bokhylla ar bara for mycket, om man inte har en riktigt snabb bil da.....
Sen tycker jag att vissa spoilrar gar over gransen, typ 10 olika luftintag. 3 ar lagom da har man friskluft till ic och bromsar. Sen luftintag i huven, det har man ju sett endel fejk som inte ar allt for snygga.
Sen tycker jag att vissa spoilrar gar over gransen, typ 10 olika luftintag. 3 ar lagom da har man friskluft till ic och bromsar. Sen luftintag i huven, det har man ju sett endel fejk som inte ar allt for snygga.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Opel Omega -00 -- Bruksbil
-
- Megapostare!
- Inlägg: 399
- Blev medlem: 22 okt 2002 00:19
- Ort: Götene
- Kontakt:
Styling är snyggt om det görs på rätt sätt. Det går en gammal genomrostig och sliten 240 här i byn med feta fälgar, spoilers och en stor vinge - det känns verkligen så fel. Sen går det även en fet BMW i samma by med fett kjolpaket, fet vinge och fälgar och hela kittet och den är verkligen gôrsnygg! Så att dra en gräns anser jag vara näst intill omöjligt utan det är väldigt inviduellt beroende på bil och förare...
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com
Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?
http://www.ekeroos.se
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com
Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?
http://www.ekeroos.se
Min väldigt upphaussade Turbo-Rekord har följande "styling" ;
Diffusor under bakkofångaren, gjord enligt aerodynamiska uträkningar från Chalmers. Ombyggd frontspoiler från Audi 80 för att få plats med jätteintercooler. 17 " OZ fälgar, för att de andas genuin racingkänsla, och ger plats för framtida bamsebromsar. "Sidokjolar" av äkta plåt för ökad karosstabilitet. Breddade bakskärmar, ca 2 cm för att få plats med lite bredare hjul osv osv.
Allt som inte får bilen att gå fortare, alt klara besiktningen utan anmärkning ska bort.
Även det tunnaste kolfiberark väger mer än inget alls!
Diffusor under bakkofångaren, gjord enligt aerodynamiska uträkningar från Chalmers. Ombyggd frontspoiler från Audi 80 för att få plats med jätteintercooler. 17 " OZ fälgar, för att de andas genuin racingkänsla, och ger plats för framtida bamsebromsar. "Sidokjolar" av äkta plåt för ökad karosstabilitet. Breddade bakskärmar, ca 2 cm för att få plats med lite bredare hjul osv osv.
Allt som inte får bilen att gå fortare, alt klara besiktningen utan anmärkning ska bort.
Även det tunnaste kolfiberark väger mer än inget alls!

Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare