Filmtips för ungdomar (14-15 år)
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
Filmtips för ungdomar (14-15 år)
Jag ska visa film för våra konfirmander och behöver filmtips.
Svårigheten är att hitta en film som dels de inte har sett och dels en film med ett vettigt budskap i.
"At the beginning", "Noaks ark" och "Skicka vidare" har jag fått som tips.
Det här är ungdomar som knappt vet något om Gud utan lever livets glada dagar...
Svårigheten är att hitta en film som dels de inte har sett och dels en film med ett vettigt budskap i.
"At the beginning", "Noaks ark" och "Skicka vidare" har jag fått som tips.
Det här är ungdomar som knappt vet något om Gud utan lever livets glada dagar...
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
Hos Genesis! finns det ett par intressanta filmer.
Den ena heter Origo vad den andra heter minns jag ej....
Dom har några år på nacken men är väldigt intressanta om man vill veta mer om skapelsetron.
Den ena heter Origo vad den andra heter minns jag ej....
Dom har några år på nacken men är väldigt intressanta om man vill veta mer om skapelsetron.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Legend!
Nu har jag sett "Skicka vidare (Pay it forward)". Mycket bra film och klart sevärd. Lite "ungdomlig" men jag tror den kommer passa för målgruppen.
Jag blev också rekommenderad "Den hedervärdige mördaren" och såg den precis. Men den var lite för seg för att passa på en stojig filmkväll. Men den skulle passa bra som diskussionsfilm pch är klart sevärd för alla.
En skapelsefilm (en dokumentär eller spelfilm?) är inte just nu aktuellt. Det finns viktigare saker att diskutera. (Dessutom ska man kanske åtminstone ge lite kredit för läran också - men den diskussionen lämnar vi väl?)
Jag ska se om jag hittar The Body i videobutiken i em.
Jag blev också rekommenderad "Den hedervärdige mördaren" och såg den precis. Men den var lite för seg för att passa på en stojig filmkväll. Men den skulle passa bra som diskussionsfilm pch är klart sevärd för alla.
En skapelsefilm (en dokumentär eller spelfilm?) är inte just nu aktuellt. Det finns viktigare saker att diskutera. (Dessutom ska man kanske åtminstone ge lite kredit för läran också - men den diskussionen lämnar vi väl?)
Jag ska se om jag hittar The Body i videobutiken i em.
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!