Jaha, hur gick det för er andra..?
Jag gick in på 6.48. Ungefär en halvtimme långsammare än vad jag räknat med men ibland har man dålig dagsform helt enkelt.
Annars var förhållandena fina i år med bra spår och bra skidor för min del. Det enda problemet var väl att det var alltför mycket folk i spåren och från starten tappade jag över 1000 placeringar upp till smågan.
Skriv gärna vilken sida ni stod i starten och hur det gick. Jag stod längst till vänster i år.
Vasaloppet!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Klubbordförande
Det gick väl sådär för mig...
Missade ju starten
fast jag åkte med vasaloppets egna bussar från mora. Kändes mycket bittert att se hela "köttmassan" dra iväg när vi kom springandes från bussarna som stog i bilkön. Det var helt tomt på startområdet när jag starta.
Men efter 9 mils "raggaråkning" över stavar och skidor och mellan spåren så kom jag tillslut imål på. 7.55.12 Ca 1,5 tim långsammare än vad jag hoppats på.
Men jag insåg ju redan i första backen att tiden skulle bli kass. Förlora nog minst 1 tim fram till smågan, sen lite hela vägen när det var stopp i ALLA uppförsbackar.
Det enda som känns positivt med det hela är att vasaloppet skulle bjuda alla som missa starten på nästa års startavgift iaf.

Missade ju starten

Men efter 9 mils "raggaråkning" över stavar och skidor och mellan spåren så kom jag tillslut imål på. 7.55.12 Ca 1,5 tim långsammare än vad jag hoppats på.

Det enda som känns positivt med det hela är att vasaloppet skulle bjuda alla som missa starten på nästa års startavgift iaf.
VW Sharan -01
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Subaru Legacy -90
VW 1500 t3 -63
Volvo 142 -68
Bättre sent än aldrig, men nu har jag återhämtat mig.
Vi gick i mål på 9:14, målet var att komma in på under 9 h. Det gick ju nästan. Till nästa år kommer det gå bra mycket bättre, nu är man inställd på hur långt 9 mil är. 9 mil = 90 km = 90000 m = jobbigt.

Vi gick i mål på 9:14, målet var att komma in på under 9 h. Det gick ju nästan. Till nästa år kommer det gå bra mycket bättre, nu är man inställd på hur långt 9 mil är. 9 mil = 90 km = 90000 m = jobbigt.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Opel Omega -00 -- Bruksbil