Nu har jag köpt ny bil!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Låt originalskivorna sitta kvar om dom är hyffsat fräscha. Skivor som är av bra kvalitet och har gått lite brukar funka bra bara man har riktiga belägg. Ny racingbromsolja är det första du ska köpa. Därefter belägg. Sen tror jag det duger till normalkörning.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Var kan man köpa sådan olja då?

Beläggen? Speedparts har belägg som heter Greenstuff belägg.
Tror du att man kan använda dom?
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Det går nog att hitta bättre belägg än greenstuff, många som kört med dem tycker att de slits ut väldigt fort(har inte testat själv).

Kolla på STCS där borde de ju testat lite vad som funkar
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Mae skrev:Beläggen? Speedparts har belägg som heter Greenstuff belägg.
Den gemensamma åsikten på rejsa.nu är att Greenstuff är sämre än skitdåliga! Tar slut på en banträff!!!

Har själv performence friction Z och de funkar superduper tycker jag. :thumbsup:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

Porsche Daniel skrev:
Mae skrev:Beläggen? Speedparts har belägg som heter Greenstuff belägg.
Den gemensamma åsikten på rejsa.nu är att Greenstuff är sämre än skitdåliga! Tar slut på en banträff!!!

Har själv performence friction Z och de funkar superduper tycker jag. :thumbsup:
pfc z är bland de bästa man kan ha som gatåkare, tyvärr så finns det väldigt få modeller! Har man tur finns det ett belägg med samma mått som passar men jag tvekar på att det finns till saab.

Ebc har fått kritik, men de borde ändå funka ok på gatan. Finns ju lite andra, Pagid, Ferodo, Carbonmetalic, Red dot (vilket funkade skit dåligt för Samuel och Becker av någon anledning), en djungel..!
/Andreas
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Porsche Daniel skrev:
Jag med. Så jag har köpt nya igen.
De säljs av Pean Sweden så skicka ett mail dit om vad som kan passa dej. Han har väl annat också...
per.stacke@peansweden.com

Men det finns ju andra räsermärken att välja av på andra återförsäljare också. Så jämför lite.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Pratade lite mer Per och han har faktiskt bara för att jag inte trodde PFC belägg, dock ej Z utan 90 heter dessa. De är nog mer rejs över dem så de är dyra. Vidare har han Red dot grejor också. Jag vet priserna, PM:a mig ifall du vill ha dem
/Andreas
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Mae skrev:Var kan man köpa sådan olja då?
Finns bra olja på mekonomen faktiskt. En gul flaska som det står APLockhead 5.1 på. Den använde jag. Sen finns det Castrol SRC eller nåt men den är rätt dyr.

Angående greenstuff å andra liknande märken så är det samma skit det mesta. Det folk säljer och har är bäst, så är det bara. Jag körde på greeenstuff å va helnöjd. Men sen fick jag höra att det bara va skit och köpte reddot. Å dom höll ju inte ens i 20min. Nu va det ju inte samma bil så man kan ju inte jämföra direkt. PFC verkar ju bra däremot. Sånna kör ju racebilar med så dom borde ju duga. Men PFC Z är inte det lastbilsbromsar? :mhihi: Ska man inte ha PFC97?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Har ju precis satt på green stuff belägg.. får se hur länge det håller.. dte jag har läst om dom är att dom dammar mycket men det är ju bara tufft med bromsdamm på fälgarna ser ut som om man har kört hårt.... 8)
Robert Gustafsson
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Så greenstuff ska alltså vara dåliga? Tur att de onte var så dyra till 240 då, för det är såna jag har köpt. Köpte EBC skivor också, slitsade och med "gropar" istället för hål rakt igenom. Då blir det ju inga sprickor iallafall. Får väl se hur länge greenstuff beläggen håller, bilen blir ju inte så tung...
Och det står faktiskt på kartongen att de ska damma mindre. Men kan ju fråga sig, damma mindre än vad?
På Omegan har jag kört med original belägg fram och Tar-ox bak. Beläggen ha suttit på sen -00, har gått många mil, bakbeläggen är knappt slitna nåt, frambeläggen borde vara slitna, ska kolla det. Skivorna är hålborrade originalskivor (Brembo), tyvärr har framskivorna börjat spricka runt hålen så jag måste byta. Då blir det även nya belägg, som kostar 970 kr...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Skriv svar