Volvo 242 Turbo -75 (SÅLD)

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Emil C
Megapostare!
Inlägg: 339
Blev medlem: 25 feb 2008 20:58
Ort: Vetlanda

Inlägg av Emil C »

Ser riktigt gutt ut..blir sugen och dra igång ett volvo projekt jag med :)
Får väll se när garaget blir färdigt..och så har jag lite nybörjarfrågor så man lär sig något. :lol:
Vad är det wastegaten gör och varför har du delat rör fram till den? måste det vara delat eller går det med ett enda? Ger delat mer effekt?

tjatja
Emil Stenvall

Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Emil C skrev:Ser riktigt gutt ut..blir sugen och dra igång ett volvo projekt jag med :)
Får väll se när garaget blir färdigt..och så har jag lite nybörjarfrågor så man lär sig något. :lol:
Vad är det wastegaten gör och varför har du delat rör fram till den? måste det vara delat eller går det med ett enda? Ger delat mer effekt?

tjatja
Hejsan!

Tack tack, skulle nog inte blitt lika bra utan CH;s hjälp! Men bra blev de!

Utan wastegate så kan man väl säga att de blir problem. Det wastegaten gör, är väl dels att se till att turbon inte skenar och skickar på onormalt mycket laddtryck. Sånt gillar inte motorn, lagom är bäst! Sen kan man använda den för att styra laddtrycket, dels med olika fjädrar som sitter i dom och även med vakuum och tryck från insuget.

Om du vet hur en dumpventil funkar så är de inte så svårt att förstå en wastegate heller. Den säger ju lite själv vad den är, wastegate = utgång av överflödiga avgaser.

Har man twin entry (delat inlopp) på turbon, så vill man hålla isär pulserna från motorn. Så cyl 1 och 4 går in på ena sidan av inloppet och cyl 2 och 3 på den andra. Då för att inte blanda pulserna så har man även delat upp till ventilen, så att inga pulser emellan cylindrarna kan smita emellan. Nu finns de väl olika diskussioner om vad som är bäst och inte, men man får framförallt tidigare laddtryck med att ha delat ändra fram till ventilen. Vissa säger att sista 10-15cm spelar ingen roll osv. Jag har för lite erfaranhet av just den biten för att kunna uttala mig i frågan. Så jag går väl lite efter mer erfarna motortrimmares råd här.

Delat ger inte mer effekt. Motorn klarar ju av att leverera en viss effekt, sen är de ju vart i varvtalsregistret den klarar av att leverera den.

Låt säga att min motor kommer lämna 400hk vid 2 bars laddtryck som den är byggd nu. Och jag har full effekt från 4500rpm.

Säg att jag INTE hade delat rör fram till ventilen i wastegaten, utan drog ihop rören så fort som möjligt till ett rör, då kanske ja har full effekt från 5000-5300rpm. Där är väl den stora skillnaden som jag förståt de, och även att vid växlingar så kommer turbon igång fortare. Om man inte kör med respons-system (Anti Lag) men de sliter så hemskt på turbon. Får jag tag i en likadan turbo som jag har nu, då kanske jag provar de... :)

Ajöken! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Emil C
Megapostare!
Inlägg: 339
Blev medlem: 25 feb 2008 20:58
Ort: Vetlanda

Inlägg av Emil C »

Nicke Nyman skrev:
Emil C skrev:Ser riktigt gutt ut..blir sugen och dra igång ett volvo projekt jag med :)
Får väll se när garaget blir färdigt..och så har jag lite nybörjarfrågor så man lär sig något. :lol:
Vad är det wastegaten gör och varför har du delat rör fram till den? måste det vara delat eller går det med ett enda? Ger delat mer effekt?

tjatja
Hejsan!

Tack tack, skulle nog inte blitt lika bra utan CH;s hjälp! Men bra blev de!

Utan wastegate så kan man väl säga att de blir problem. Det wastegaten gör, är väl dels att se till att turbon inte skenar och skickar på onormalt mycket laddtryck. Sånt gillar inte motorn, lagom är bäst! Sen kan man använda den för att styra laddtrycket, dels med olika fjädrar som sitter i dom och även med vakuum och tryck från insuget.

Om du vet hur en dumpventil funkar så är de inte så svårt att förstå en wastegate heller. Den säger ju lite själv vad den är, wastegate = utgång av överflödiga avgaser.

Har man twin entry (delat inlopp) på turbon, så vill man hålla isär pulserna från motorn. Så cyl 1 och 4 går in på ena sidan av inloppet och cyl 2 och 3 på den andra. Då för att inte blanda pulserna så har man även delat upp till ventilen, så att inga pulser emellan cylindrarna kan smita emellan. Nu finns de väl olika diskussioner om vad som är bäst och inte, men man får framförallt tidigare laddtryck med att ha delat ändra fram till ventilen. Vissa säger att sista 10-15cm spelar ingen roll osv. Jag har för lite erfaranhet av just den biten för att kunna uttala mig i frågan. Så jag går väl lite efter mer erfarna motortrimmares råd här.

Delat ger inte mer effekt. Motorn klarar ju av att leverera en viss effekt, sen är de ju vart i varvtalsregistret den klarar av att leverera den.

Låt säga att min motor kommer lämna 400hk vid 2 bars laddtryck som den är byggd nu. Och jag har full effekt från 4500rpm.

Säg att jag INTE hade delat rör fram till ventilen i wastegaten, utan drog ihop rören så fort som möjligt till ett rör, då kanske ja har full effekt från 5000-5300rpm. Där är väl den stora skillnaden som jag förståt de, och även att vid växlingar så kommer turbon igång fortare. Om man inte kör med respons-system (Anti Lag) men de sliter så hemskt på turbon. Får jag tag i en likadan turbo som jag har nu, då kanske jag provar de... :)

Ajöken! 8)
Okej, tack :D Nu lärde jag mej allt lite nya grejer..men om man säger att det inte är delat inlopp på turbon så ska det inte vara det till wastegaten heller eller har jag förstått fel?

tjatja
Emil Stenvall

Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Emil C skrev: Okej, tack :D Nu lärde jag mej allt lite nya grejer..men om man säger att det inte är delat inlopp på turbon så ska det inte vara det till wastegaten heller eller har jag förstått fel?

tjatja
Har man single entry på turbon, så bygger man sällan en delad kollektor. Utan då är de öppet så pulserna mellan alla cylindrar gör som dom vill, och därmed så fyller de ingen funktion i att ha delat fram till wastegaten.

Vad klurar du på för bygge? :)

MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Bygget fortsätter!

Wastegaten kom liiiite för nära downpipen så de skulle bli svårt att skruva fast flänsen mot "utblåset" på wastegaten. Så de blev en nättare kapning, vinkling och sen ihopsvetsning av wastegateröret. Tack Hellquist för lånet av svetsen, som du lånat av Abris! ;)

På bilderna så har jag ställt dit en 48mm kortradieböj bara för att se ungefär hur de kommer bli när de är färdigt, och kan bara säga att de kommer bli KANONbra när de är klart! :) Ett hål och sen styra ner röret i downpipen, rita av och sen kapa till 90 gradaren så den inte sticker ner i downpipen något!

Bilder:

Bild

Bild

Fortsättning följer...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Emil C
Megapostare!
Inlägg: 339
Blev medlem: 25 feb 2008 20:58
Ort: Vetlanda

Inlägg av Emil C »

Nicke Nyman skrev:
Emil C skrev: Okej, tack :D Nu lärde jag mej allt lite nya grejer..men om man säger att det inte är delat inlopp på turbon så ska det inte vara det till wastegaten heller eller har jag förstått fel?

tjatja
Har man single entry på turbon, så bygger man sällan en delad kollektor. Utan då är de öppet så pulserna mellan alla cylindrar gör som dom vill, och därmed så fyller de ingen funktion i att ha delat fram till wastegaten.

Vad klurar du på för bygge? :)

MVH
Okej :D Då förstår jag lite mera :)
OM det nu skulle falla sig så att man börjar bygga något så har jag funderat lite på ett 740 bygge eller bmw, beror lite på vad jag hittar :lol:
Emil Stenvall

Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Bygg på en BMW 6a eller BMW 4an med 16v.
Alt Volvo 4a med 16V topp! 8V ställer mycket krav på bra portning, vass kam och ventilfjädrar för att kräma ur nå effekt.. 16V kan du ladda pungen ur o de blir bra me snyt på en gång! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Inlägg: 985
Blev medlem: 11 sep 2002 17:30
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Ser fin fint ut Nicke, men i kväll ska du få komma hit och meka med äkta japanskt stål som omväxling :P
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Fibban skrev:Ser fin fint ut Nicke, men i kväll ska du få komma hit och meka med äkta japanskt stål som omväxling :P
Jepp! De ska bli kul att få meka i ett stort och fint garage oxå! ;)

Downpipe är klar med wastegateutblås och allt iaf! Känns bra! Lite tryckrör nu och sen ska man kunna starta upp den! :) Oljereturen är omsvetsad så den "passar" bättre än tidigare! :)

MVH 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
ERnsT
Styrelseledamot
Inlägg: 1683
Blev medlem: 16 apr 2006 13:23
Ort: Hok

Inlägg av ERnsT »

Ser Riktigt bra ut, ska bli skoj och se hur den går sedan.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

ERnsT skrev:Ser Riktigt bra ut, ska bli skoj och se hur den går sedan.
Tackar! Jag längtar efter första provturen jag oxå! Ska bli riktigt gött! Är inte långt kvar nu! :)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Emil C
Megapostare!
Inlägg: 339
Blev medlem: 25 feb 2008 20:58
Ort: Vetlanda

Inlägg av Emil C »

Nicke Nyman skrev:Bygg på en BMW 6a eller BMW 4an med 16v.
Alt Volvo 4a med 16V topp! 8V ställer mycket krav på bra portning, vass kam och ventilfjädrar för att kräma ur nå effekt.. 16V kan du ladda pungen ur o de blir bra me snyt på en gång! 8)
Ja det vore lite roligt att bygga på en 318is och inte på en 6a som alla andra. Blir det volvo är det en 16V isåfall ja.
Men vilken skulle du bygga på? Får ju inte bli för svårt, är ju inte så hightech på det där än. Har bara blivit ett billigt sierra-turbo bygge, men detta får ju bli bra mer seriöst isåfall. :D
Emil Stenvall

Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Emil C skrev:
Nicke Nyman skrev:Bygg på en BMW 6a eller BMW 4an med 16v.
Alt Volvo 4a med 16V topp! 8V ställer mycket krav på bra portning, vass kam och ventilfjädrar för att kräma ur nå effekt.. 16V kan du ladda pungen ur o de blir bra me snyt på en gång! 8)
Ja det vore lite roligt att bygga på en 318is och inte på en 6a som alla andra. Blir det volvo är det en 16V isåfall ja.
Men vilken skulle du bygga på? Får ju inte bli för svårt, är ju inte så hightech på det där än. Har bara blivit ett billigt sierra-turbo bygge, men detta får ju bli bra mer seriöst isåfall. :D
Om du frågar mig, så skulle jag bygga på en Volvo 16V fyra, bara av den anledningen att de är en ekonomisk bit i det hela oxå! BMWs fyra tål inte överladdning så bra på standardprylar, tyvärr. Däremot Volvos motorer kan man plocka ihop en B23ET bottendel med 16V topp, få de att hålla för kanske 450hk. Men de är ju lite tänka vad de är kamrem osv när man plockar ihop en 16V maskin med en bottendel från en 8V. De är ju plockat ut ruggiga effekter både ur BMW och ur Volvos 16V motorer, men tittar man på budgeten för varje motor så skiljer de tusenlappar.

Sen en annan fördel med Volvon är ju att du har mera volym. I BMWs 4a så är de 1,8 liter. Volvos finns med 2,3, även möjlighet att stroka om och få 2,5 liter. Då blir de givetvis lite customprylar, men de mesta styrs ju av plånboken.
Sen en annan sak man måste ta med i de hela, ok att man har en stark och bra byggd motor. Men vad hjälper de om koppling och låda inte håller? Speciellt växellådan är ju ett stort problem på Volvon. Jag har bara konstaterat att Volvos lådor är svaga, även den som folk skryter på av Volvos lådor, M90, kan man skicka 3ans drev på 250hk redan. Lite för klent om du frågar mig. Då har ju BMW ett bra svar på detta, Getrag! :)

Jag åker med Getrag 262, med lös sprängkåpa från en BMW 535i eller om de va 735i. De fina med detta är att de finns en adapterplatta till dessa så man kan få Volvons sprängkåpa att passa ihop med lådan.
Finns även adapterplatta som man sätter mellan sprängkåpa och motor, men då blir ingående axeln på lådan för kort, den ligger inte i lagret i vevaxeln och dåliga/farliga vibrationer som följd och trasiga bitar efter de.

Jaja, ja känner att ja bara skriver o skriver, listan kan göras lång, men de är ju även många saker klaffa innan man har bra driftsäkerhet med fin effekt!

MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Emil C
Megapostare!
Inlägg: 339
Blev medlem: 25 feb 2008 20:58
Ort: Vetlanda

Inlägg av Emil C »

Nicke Nyman skrev:
Emil C skrev:
Nicke Nyman skrev:Bygg på en BMW 6a eller BMW 4an med 16v.
Alt Volvo 4a med 16V topp! 8V ställer mycket krav på bra portning, vass kam och ventilfjädrar för att kräma ur nå effekt.. 16V kan du ladda pungen ur o de blir bra me snyt på en gång! 8)
Ja det vore lite roligt att bygga på en 318is och inte på en 6a som alla andra. Blir det volvo är det en 16V isåfall ja.
Men vilken skulle du bygga på? Får ju inte bli för svårt, är ju inte så hightech på det där än. Har bara blivit ett billigt sierra-turbo bygge, men detta får ju bli bra mer seriöst isåfall. :D
Om du frågar mig, så skulle jag bygga på en Volvo 16V fyra, bara av den anledningen att de är en ekonomisk bit i det hela oxå! BMWs fyra tål inte överladdning så bra på standardprylar, tyvärr. Däremot Volvos motorer kan man plocka ihop en B23ET bottendel med 16V topp, få de att hålla för kanske 450hk. Men de är ju lite tänka vad de är kamrem osv när man plockar ihop en 16V maskin med en bottendel från en 8V. De är ju plockat ut ruggiga effekter både ur BMW och ur Volvos 16V motorer, men tittar man på budgeten för varje motor så skiljer de tusenlappar.

Sen en annan fördel med Volvon är ju att du har mera volym. I BMWs 4a så är de 1,8 liter. Volvos finns med 2,3, även möjlighet att stroka om och få 2,5 liter. Då blir de givetvis lite customprylar, men de mesta styrs ju av plånboken.
Sen en annan sak man måste ta med i de hela, ok att man har en stark och bra byggd motor. Men vad hjälper de om koppling och låda inte håller? Speciellt växellådan är ju ett stort problem på Volvon. Jag har bara konstaterat att Volvos lådor är svaga, även den som folk skryter på av Volvos lådor, M90, kan man skicka 3ans drev på 250hk redan. Lite för klent om du frågar mig. Då har ju BMW ett bra svar på detta, Getrag! :)

Jag åker med Getrag 262, med lös sprängkåpa från en BMW 535i eller om de va 735i. De fina med detta är att de finns en adapterplatta till dessa så man kan få Volvons sprängkåpa att passa ihop med lådan.
Finns även adapterplatta som man sätter mellan sprängkåpa och motor, men då blir ingående axeln på lådan för kort, den ligger inte i lagret i vevaxeln och dåliga/farliga vibrationer som följd och trasiga bitar efter de.

Jaja, ja känner att ja bara skriver o skriver, listan kan göras lång, men de är ju även många saker klaffa innan man har bra driftsäkerhet med fin effekt!

MVH
Ja det låter som du kan din grej :) Det är ju som du säger att det är plånboken som styr det hela. Men som jag tycker så är jag nöjd om jag plockar ut 250hk ur en 16V och då kanske det inte behövs så stora ingrepp med växellåda och det..lite hårdare koppling och en diff så! :lol:
Men vad tror du? Skulle det behöva göras mycket för att plocka ut 250-280hk någontingen? Sen går det ju alltid uppdatera grejerna när kulerna ramlar in :mhihi:
Emil Stenvall

Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Oj, 250-280hk på en 16V 4a är nog inga problem.

Lägg pengarna på ett programmerbart sprut, ett Megasquirt skulle göra jobbet bra på en sån motor.
Åk med standardtändningen som finns, och styr "bara" bränslet.
E85 skulle jag köra med. Då behövs inga större ingrepp vad gällande komp.sänkning osv.

Kopplingen, jaa en Saab turbo tryckplatta och sinterlamell funkar fint till 450hk ungefär. Bakaxeln är ju bara att försöka få tag i nå lamelldiffat! Sen är saken biff, och lådorna ska kunna hålla rätt bra, om man inte missar växlingar, slarvar med koppling osv.

En motor från 940 Turbo, tror den hade 16V med turbo, 190hk eller nåt liknande. B234FT heter den motorn. 2,3 liter. Och sitter de turbo org så är de ju inga problem vad gällande komp.

Jaa, hör av dig när de är dags så ska ja hjälpa dig med ett fint recept på motorn! ;) Och de övriga likaså! ;)

MVH 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Granis
Megapostare!
Inlägg: 279
Blev medlem: 17 jun 2006 20:56
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Granis »

Nicke Nyman skrev:Oj, 250-280hk på en 16V 4a är nog inga problem.

Lägg pengarna på ett programmerbart sprut, ett Megasquirt skulle göra jobbet bra på en sån motor.
Åk med standardtändningen som finns, och styr "bara" bränslet.
E85 skulle jag köra med. Då behövs inga större ingrepp vad gällande komp.sänkning osv.

Kopplingen, jaa en Saab turbo tryckplatta och sinterlamell funkar fint till 450hk ungefär. Bakaxeln är ju bara att försöka få tag i nå lamelldiffat! Sen är saken biff, och lådorna ska kunna hålla rätt bra, om man inte missar växlingar, slarvar med koppling osv.

En motor från 940 Turbo, tror den hade 16V med turbo, 190hk eller nåt liknande. B234FT heter den motorn. 2,3 liter. Och sitter de turbo org så är de ju inga problem vad gällande komp.

Jaa, hör av dig när de är dags så ska ja hjälpa dig med ett fint recept på motorn! ;) Och de övriga likaså! ;)

MVH 8)
Eller en chippad T5 Vitmotor ;)
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Granis skrev:Eller en chippad T5 Vitmotor ;)
Inte dumt de heller! Dock är de samma problem med lådan där, customgrejor för att få de att passa ihop bra!

Men en Volvo 5a med 4-ventilsteknik är helt klart ett bra alternativ!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Vart i garaget i eftermiddag, var trivsamt! :)

Har monterat grenröret, turbon, downpipen, wastegaten och mekat ihop avgasystemet så att de inte är något krångel där! Oljereturen är ditsatt samt även oljan in på turbon. Fick vrida kompressorhuset lite för de nya tryckröret samt även lagerhuset på turbon så att inte ingående oljekopplingen skulle ta i huven! Blev riktigt bra!

Återstår att göra är:
Fylla på vatten/glykol i kylarsystemet
Köpa kopplingar till wastegaten (vakuumstyrningarna)
Hämta boxen hos Dr Sandgren om den är färdig
Fylla olja i bakaxeln

Provstart! :) Känns spännande!!

Inga bilder den här gången, tyvärr!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

VEMS-boxen är klar! :banana: :dance:

Hämtar den imorgon, sen är de nog provstart tror ja...:)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 2698
Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Bilen är uppstartad, igen! Inga som helst problem, dock lite bränsleläkage i skuffen vid pumparna, dålig slang bara så dessa byttes ut! I övrigt verkar den hålla tätt! :)

MVH 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar