Ny bil

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Jakob
Styrelseledamot

Inlägg av Jakob »

japp understyrning är något jag känner igen. fick faktiskt väldigt mycket bättre balans med lika breda hjul runt om (slicks)
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Jag har läst på lite ikväll, verkar som dom är felbalanserade i fjäderuppsättningen från fabrik
(kanske för att vara snällt understyrda vad vet jag :P) Stavarna fram är i alla fall för hårda i förhållande till bak.
Så en tänkbar lösning skulle vara att man köper lite hårdare stavar fram och mycket hårdare stavar bak.

Bygga om till fjäderben är ju också en lösning för att få ett större utbud av fjädrar, men det blir ytterligare en del
dyrare. Även om man får räkna med att stavarna kostar dryga 2 kkr stycket så har man råd att byta några gånger
innan ett fjäderbenskit är intjänat. Nåja, jag ska prova skrotet på bana innan jag smider alltför långtgående planer.
Zeb Arvidsson
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Har tittat mer än en gång på denna annonsen också...
Helrätt bil tycker jag.
930 är helt klart snyggast. Men är plåtjobbet bra gjort?
Det blir så gött fett med det stuket oavsett äktheten eller inte.
Stort grattis!!

Vad det gäller understyrningen så var min erfarenhet, lite mer gas, lite mer fart och få in flytet. Det greppar till slut... :mhihi:
Hjälp till med häftiga gassläpp om det behövs.
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Jag skulle säga att plåtjobbet på det stora hela är ok, linjerna verkar gå där dom ska, däremot visar gränsområdet
i skarvningen spår av åldrande. Får se om det blir en upprustning av det till vintern, eller om det får mogna nåt år till.

Jag får försöka ta till mig av körtipsen. :)
Byta stavar känns inte så aktuellt den här säsongen, dessutom tänkte jag ha kvar bilen länge, så det går
ju hålla lite på uppgraderingarna.
Zeb Arvidsson
Skriv svar