Snyggaste BMW-modellen
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Snyggaste BMW-modell
Jag tycker helt klart Z3MCoupé... :D :D
-
- Normal postare
- Inlägg: 50
- Blev medlem: 16 okt 2002 09:44
- Ort: Snart Sthlm
- Kontakt:
Välkommern hit!de Schalom skrev:Hej allihopa...
Jag är splitterny här så inga "grova" påhopp nu okej :D
Som någon sa tidigare så tycker jag nog att Z8 är en av de finaste orginal bilarna. Men får man ta med någon fixad så är inte Racing Dynamics Tornado M3:an så dum heller tycker jag....snuskigt fet med andra ord
mvh
de Schalom
RD's M3:a är ju nåt man helt klart kan kalla grym.
Då blir det ju inte roligare när man hör rykterna om att bilen är rakt av snodd av Hartge. Det är ju bara att hoppas att det är så lite sanning som möjligt i det.
Z8 är vackert, synd bara att man ser dom så sällan.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Normal postare
- Inlägg: 50
- Blev medlem: 16 okt 2002 09:44
- Ort: Snart Sthlm
- Kontakt:
Tackar!BMW Samuel skrev:
Välkommern hit!
RD's M3:a är ju nåt man helt klart kan kalla grym.
Då blir det ju inte roligare när man hör rykterna om att bilen är rakt av snodd av Hartge. Det är ju bara att hoppas att det är så lite sanning som möjligt i det.
Z8 är vackert, synd bara att man ser dom så sällan.
Jo, man får hoppas att inte det dära stämmer med RD M3:an, har faktis hört något liknande faktis, någon får väl skaffa den snart då och ge oss ett ärligt svar

mvh
de Schalom
Hoppas kan man ju.de Schalom skrev: Jo, man får hoppas att inte det dära stämmer med RD M3:an, har faktis hört något liknande faktis, någon får väl skaffa den snart då och ge oss ett ärligt svar :lol:
Detta är ett utdrag ur ett mail, skrivet av Hartge:
Man undrar ju.... :)Jörg, Hartge skrev: One of our customers sold his H50. At the Nordschleife (a German racetrack) an employee of Racing Dynamics approached the new owner of the H50. This employee asked if he would hire out his car to be displayed by Racing Dynamics at the Essen Motorshow. The man agreed to lend his H50 to Racing Dynamics.
Racing Dynamics then switched out the front spoiler, wheel/tire combination, and various interior Hartge parts. Then they added Racing Dynamics decals to the car. They even put a sticker over the VIN number and engine compartment Hartge badge. After this "transformation" the car was renamed a "Tornado R-50", even though, by any measure, the car is still a Hartge H50.
Racing Dynamics then presented this car as an original product of theirs at
the Essen Motorshow. They also use pictures of this car for promotion on
their Web site and various in other forms. Our concern is that Racing
Dynamics is resorting to trickery in order to boost their reputation among
the media and the public - all at the expense of Hartge's research, design,
and manufacturing efforts, and well-earned reputation.
After the show the original owner received his car back in the original
Hartge H50 look.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Jo så är det tyvärr. Men den ser ju likadan ut för det.
Nisse pisse päronpung (granne) har iallafall den snyggaste 5-serien tycker jag. Gör sig bra på garage uppfarten jämte M5:an.
Annars är det nog nya M3:an med 19" som är den snyggaste bilen för att vara original.

Nisse pisse päronpung (granne) har iallafall den snyggaste 5-serien tycker jag. Gör sig bra på garage uppfarten jämte M5:an.
Annars är det nog nya M3:an med 19" som är den snyggaste bilen för att vara original.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Commodore A är ju muskelbil så det bara stänker om det med sina svällande bakre hjulhus och fastback, men Commodore B (-72-77) utstrålar en aggressiv elegans som få andra vagnar kan mäta sig med. Mycket harmoniska linjer.
A karossen har visserligen snyggare bakända och ser väldigt tuff ut framifrån med Amerikafront (dubbla runda lyktor) som det är på min, men B karossens hajnos är bara så grym!
A karossen har visserligen snyggare bakända och ser väldigt tuff ut framifrån med Amerikafront (dubbla runda lyktor) som det är på min, men B karossens hajnos är bara så grym!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 477
- Blev medlem: 26 okt 2001 01:00
- Ort: Månsarp
Med risk för att dra denna diskussion ännu längre kastar jag mej in i getingboet som Merca-ägare och ex BMW-ägare med för den delen.
"Ytterligare en vacker vagn som inte nämnts e28:ans M535 och m5".
Skrev Audi Karlsson. Jag håller med. En lagomt sänkt E-28 tycker jag är grym, iallafall framifrån. Den goa 70-tals designen är inte så dum egentligen. Sen om man ska titta på lite mer vardagliga och jordnära bilar som inte kostar över 250 000 så är ju E30 en hit. Liten och nätt utan att för den skull se ynklig o bortkommen ut.
Men det är klart, inget går ju upp mot en MB W115 eller en W124 cab.
"Ytterligare en vacker vagn som inte nämnts e28:ans M535 och m5".
Skrev Audi Karlsson. Jag håller med. En lagomt sänkt E-28 tycker jag är grym, iallafall framifrån. Den goa 70-tals designen är inte så dum egentligen. Sen om man ska titta på lite mer vardagliga och jordnära bilar som inte kostar över 250 000 så är ju E30 en hit. Liten och nätt utan att för den skull se ynklig o bortkommen ut.
Men det är klart, inget går ju upp mot en MB W115 eller en W124 cab.

Slopa dieselskatten!!