Superstage Emmaboda 8/9

Här snackar vi om kommande träffar.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Hmm, drygt 20 mil från Habo. Det blir väl ungefär 3 tim med släp, så jag måste ju åka senast kl 5...
Får bli till att gå upp extra onödigt tidigt och sen rulla i lagom tempo neråt, ni andra kanske hinner köra om mig ett par gånger.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Glöm nu inte säkerhetsutrustningen hemma, det som går åt är:
Hjälm, handskar, heltäckande klädser och riktiga skor dvs inga träskor eller flipflopps. Dvs samma utrustning som det brukar vara vid attitudeträffar.

För passagerare så är det samma regler som gäller.

För eran egen skull så kolla bromsvätskenivå och plocka ur alla lösa föremål i bilen.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

ERnsT skrev:handskar
Handskar brukar väl inte vara obligatoriska på Attitude-träffar?

Är det någon som har en bra vägbeskrivning?
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Anders Toll skrev:

Tyvärr så kan jag inte svara på det då det är första träffen jag kommer att köra på. Men om vi säger som såhär, HAR du bra handskar (grova arbetshandskar är inte bra handskar) så ta med dom, i slutändan så är det ju för din egen skull du har skyddsutrustning.

Men just pga denna ovisshet så kommer vi att efter denna träffen klistra en tråd där det står precis vad som krävs, både av bilen och utrustningsmässig vid de olika träffarna.

Sitter som på nålar, får ingenting vettigt gjort på jobbet idag... Vill bara hem och skruva färdigt det sista på bilen.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Handskar har inte varit obligatoriskt förut nej, men kollar man runt på andra klubbars träffar så har de flesta krav på handskar.
Jag ser ingen anledning till att vi inte ska ha det också, dessutom kan det vara ganska bra med ett par moccahandskar till dyra moccaratten.

Skruva bil kvällen innan man ska köra? Nä, man åker och tankar, lastar racern på trailern och sen åker man hem och dricker kaffe.
Inget stressmek här tack! :nono:

:wink:
Anders Karlsson
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

ERnsT skrev:
Anders Toll skrev:

Tyvärr så kan jag inte svara på det då det är första träffen jag kommer att köra på. Men om vi säger som såhär, HAR du bra handskar (grova arbetshandskar är inte bra handskar) så ta med dom, i slutändan så är det ju för din egen skull du har skyddsutrustning.

Men just pga denna ovisshet så kommer vi att efter denna träffen klistra en tråd där det står precis vad som krävs, både av bilen och utrustningsmässig vid de olika träffarna.

Sitter som på nålar, får ingenting vettigt gjort på jobbet idag... Vill bara hem och skruva färdigt det sista på bilen.
Handskar har inte varit obligatoriskt förut nej, men kollar man runt på andra klubbars träffar så har de flesta krav på handskar.
Jag ser ingen anledning till att vi inte ska ha det också, dessutom kan det vara ganska bra med ett par moccahandskar till dyra moccaratten.

Skruva bil kvällen innan man ska köra? Nä, man åker och tankar, lastar racern på trailern och sen åker man hem och dricker kaffe.
Inget stressmek här tack! :nono:

:wink:
Anders Karlsson
Granis
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Granis »

Tänkte bege mig från växjö lite efter 07, om någon vill haka på.
Granis
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Granis »

Skriv svar