Okej, nu var det ju tänkt att ni skulle få se bilder på turbogrenrör och andra coola saker.
MEN...
Jag körde knuffarcupen i Söndags...
Våran överbrutala Volvo 360GL skulle få gå sin andra tävling, denna gång på riktig isbana på älven. Förra rejset kördes på spolad folkracebana.
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0963_zps03778e5f.jpg)
Lagom domkraft va? Lite småfix kvällen före
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0965_zpsc1a040b9.jpg)
Teamnamnet måste ju synas!
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0964_zps792fa5a1.jpg)
Dekaltrimmad! Notera den mäktiga avskärmningen för luftfiltret, någon som känner igen filtret btw?
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0966_zpsb0da13e6.jpg)
Lastat och klart på morgonen, blev lite extra friskluftshål i fronten som synes.
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0967_zps58a31982.jpg)
På plats och väl förberedda!
Tävlingen på gick i 4 timmar, med paus i mitten för mat och reparationer, vi hade försökt flytta på en Cheva Caprice, vilket inte var det klokaste vi provade på, så vi fick smida till lite i fronten, annars var det bara att tanka bilen och få i oss nå mat sen var vi redo för kvarvarande två timmar.
Jag skulle köra sista timmen. Som notis så hade jag aldrig kört bilen tidigare, inte ens flyttat på den. Iaf, vi hade rätt dåligt bett första två timmarna så vi låg i mitten när det gällde antal varv, men efter lunch så fanns det bett i gamla räsern, omvänd startordning i nummerföljd, vilket innebar att vi startade näst sist, innan första varvet var avklarat låg vi i mitten av fältet som bestod av 27 bilar. Dom före hade vi aldrig nån chans på då dom kunde åka så mycket fortare än oss.
I alla fulla fall, timmen gick och det blev dags för förarbyte, nu gällde det att ta det piano. Kände på bilen lagomt i första kurvan och kände att den var väldigt lättkontrollerad även på isbana utan isdäck. Men i en svag vänsterböj innan en hårnål åt höger i slutet av banan så gör jag en tabbe och blir stående tvärsöver banan i ingång på vänstern, försökte förställa för hårnålen men gick för fort så gjorde en stoppsladd. Tre bilar tätt bakom passerar bakom oss utan problem, jag väntar på att fjärde ska passera så jag hinner backa ut och sticka iväg innan nästa klunga kommer. Fjärde bilen passerar dock inte bakom oss.
Jag tittar till vänster och ser fronten på en 745 komma rakt mot mig. Paniken kommer som på beställning då jag inser att det här kommer göra ont.
745an träffar rätt i vänste bakdörr/bstolpe. Jag skallar b stolpen, som numer tar i förarstolen, bakdörren är bara skrot, rutan ligger i pulver på 745ans huv och i baksätet. Eftersom alla i teamet måste åka med så satt det ju en innanför bakdörren. Hans hjälm var det som skickade ut majoriteten av rutan ut på deras huv...
Vi försökte tejpa igen hålet för att få fortsätta men bältet till föraren är ju inne i b stolpen, så det strök med, varav vi var tvugna efter tappra försök att få lös det att helt enkelt lämna in. Två varv fick jag köra, visste att vi skulle bli tvungna att åka in pga rutan, men körde ett extra varv ändå.
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0970_zpsc654d895.jpg)
Hela sidan är indragen rätt friskt som synes, som mest är det intryckt cirkus 15cm
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0971_zpsb2003b65.jpg)
Skapligt trångt inne i bilen blev det också.
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0973_zps5ce1969e.jpg)
Bara lite krokig dörr...
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0972_zps1e6f53ea.jpg)
Notera vinkeln på tröskeln och vecket på hjulhuset.
![Bild](http://i304.photobucket.com/albums/nn193/Hel0706/IMG_0969_zpsa3ce4bd3.jpg)
En till vy
Så jag ska försöka få en remiss till röntgen för att få ryggen kollad. Har ganska ont just nu, igår var jag mest öm men idag är det snarare värre.
Vrider helst inte skallen så mycket och vänsterarmen som hamnade i kläm känns inte heller helt hundra.
Men men, peppar peppar, en ny dörr ska införskaffas, bilen ska få plastrutor och bli längre och bredare så en rak dörr passar så vi kan köra ett rejs till med bilen.