Laddmätare
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Laddmätare
Nu (kl 0:30) har jag fått dit min laddtrycksmätare!
Samt att jag har kopplat in manuell styrning av min gamla AC-fläkt.
Kanske det är intressant att åka ner imorgon iaf.
Jag har dock lite problem med att bilen rycker lite när man trampar på för mycket, någon som har ett tips?
Samt att jag har kopplat in manuell styrning av min gamla AC-fläkt.
Kanske det är intressant att åka ner imorgon iaf.
Jag har dock lite problem med att bilen rycker lite när man trampar på för mycket, någon som har ett tips?
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Provade i kväll att höja grund bränsletrycket till 6bar. Visst det blev bättre men inte bra. Det måste vara något annat, tändningen kanske? Bilen liksom dör när man trycker på för hård med gasen.Maccan140 skrev:För lite soppa? Höja bränsletryck...
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Legend!
- Kontakt:
6 bar var bara ett test, faktum var att den gick bättre.Corsa Henke skrev:6 bars bränsletryck låter rätt mycke.
Kanske kan va så att när du trampar fullt så surar den.
Testa sänk lite
Hade 2,5 bar innan, har 3 bar nu.
Ska ta och kolla stiften, troligtvis är det dom det är fel på. Fast 0,6 låter lite lite? Det bör inte vara mindre än 0,9 på min.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
När jag chippade min Calibra (från 0.8 bar laddtryck till 1.4) så ryckte den något hejdlöst vid 4000 rpm. Jag knackade ihop elektrodavståndet till 0.6 eller 0.7, och då löste sig problemen.Gindemo skrev:Original ska det vara 1,0...
Är 0,9 för mycket tror du?
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Låter precis som mitt problem.danne skrev:När jag chippade min Calibra (från 0.8 bar laddtryck till 1.4) så ryckte den något hejdlöst vid 4000 rpm. Jag knackade ihop elektrodavståndet till 0.6 eller 0.7, och då löste sig problemen.Gindemo skrev:Original ska det vara 1,0...
Är 0,9 för mycket tror du?
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Legend!
- Kontakt:
Nu har jag bytt tändstift, kablar, rotor och fördelarlock. Vips, vad det gjorde skillnad. Nu laddar det på ordentligt
Det var ett stift som var riktigt dåligt.
Stiften var sammanslagna till 0,6 vilket fått till följd att gnistan bränt sönder yttre änden på bygeln. När man knackar i bygeln böjer den sig en aning, vilket får till följd att gnistan koncentrerar sig längst ut i änden (kortaste vägen). Detta ger en väldigt vass gnista. Det kanske skulle fungera om man kostade på super dyra stift.
Nu har jag 0,8 vilket det borde vara på denna typ av bil och stift.

Det var ett stift som var riktigt dåligt.
Stiften var sammanslagna till 0,6 vilket fått till följd att gnistan bränt sönder yttre änden på bygeln. När man knackar i bygeln böjer den sig en aning, vilket får till följd att gnistan koncentrerar sig längst ut i änden (kortaste vägen). Detta ger en väldigt vass gnista. Det kanske skulle fungera om man kostade på super dyra stift.
Nu har jag 0,8 vilket det borde vara på denna typ av bil och stift.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola