Mini cooper S r53
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Mini cooper S r53
Sålde mc:n och ville ha något roligt att åka till jobbet i. Så min bror hjälpte mig och köpa en Mini cooper S från 2004 i Stockholm i helgen.
Blir nog inte så mycket till projekt. 2st ny sommardäck behövs, råkade även beställa svarta huvstripes på ebay men vet inte om dom ska på.
fruktansvärt rolig bil att köra och välutrustad för att vara en småbil....
några bilder med vinterdäcken på
Blir nog inte så mycket till projekt. 2st ny sommardäck behövs, råkade även beställa svarta huvstripes på ebay men vet inte om dom ska på.
fruktansvärt rolig bil att köra och välutrustad för att vara en småbil....
några bilder med vinterdäcken på
Robert Gustafsson
-
- Styrelseledamot
-
- Deluxpostare!
Grattis till en liten Go(bil)kart! Tråkigt med Ac-ras,BOB skrev:Hade lite otur så Ac kompressorn rasade efter att ha ägt bilen bara några dagar. Så nu är ny kompressor beställd så bilen får vila lite. Axel har även fixat fram 2st däck till sommardäcken.
Får åka Hyundai accent så länge igen....
Det är ju tur att sommaren är lite sen i år.
Robert Arvidsson
Pontiac Trans Am
Pontiac Trans Am
Efter lite otur med att få hem ny ackompressor då den första försvann i posten så fick vänta 2 veckor för att sen få pengarna tillbaka och beställa en ny. Så igår dök den nya kompressorn upp. Är ju inte så roligt att köpt ny bil och inte kunna använda den på 3 veckor.
Så har under tiden satt dit huvstripes, satt på sommardäck samt köpt ny regskyllt och monterat den utan nummerskyltshållare.
Så idag tog jag och calle och slängde dit den nya kompressorn och bytte till en ny drivrem. Var lite småtrångt så fick lossa ett motorfäste och dra bak motorn med ett spännband så kom man åt. Sen ska bara systemet fyllas igen så det blir lite kyla med men nu kan jag köra med den.
ny kompressor
ska ett luftfilter se ut såhär om bilen har full servicebok och är nyservad?
en helhetsbild
Så har under tiden satt dit huvstripes, satt på sommardäck samt köpt ny regskyllt och monterat den utan nummerskyltshållare.
Så idag tog jag och calle och slängde dit den nya kompressorn och bytte till en ny drivrem. Var lite småtrångt så fick lossa ett motorfäste och dra bak motorn med ett spännband så kom man åt. Sen ska bara systemet fyllas igen så det blir lite kyla med men nu kan jag köra med den.
ny kompressor
ska ett luftfilter se ut såhär om bilen har full servicebok och är nyservad?
en helhetsbild
Robert Gustafsson
-
- Styrelseledamot