BMW 2002 -75
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Snyggt!
När framhjulen sitter "långt fram" i hjulhusen ger det bilen en aggressiv look, som att hjulen redan är på gång att dra iväg med bilen!
Ser ut att gå fort redan när den står still!
/Mats J
När framhjulen sitter "långt fram" i hjulhusen ger det bilen en aggressiv look, som att hjulen redan är på gång att dra iväg med bilen!
Ser ut att gå fort redan när den står still!
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Klubbordförande
- Inlägg: 2228
- Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
- Ort: Månsarp
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
De blir nog inte en spegelvänd dekal Samuel. Däremot tycker jag en Millwaydekal skulle göra sig på bilen, de sitter ju ändå ganska viktiga prylar därifrån på den.
Jag är nog en av få som tycker att en org BMW 2002 Turbo med alla dess dekaler inte är så snygg/ball/cool. Den är bara retro.
Just för tillfället så står bilen undercover bredvid garaget. Den får stå ute när det mekas annan tysk i garaget, Ascona B.
Men i vart fall, har väl inte uppdaterat något här på länge, av lite olika anledningar som vi inte behöver prata om. Men, den är mappad upp till 0,8 bar och 7000rpm. Laddet stiger väl något där uppe men de är det lilla de. Jag tycker effekten är tillräcklig om man bara kunde lära sig köra bilen. Tyvärr har de inte vart någon körning att delta i, tyvärr. Hade gärna hoppats på de. Men, turbon har börjat ryka väldigt blått, misstänker att den gett sig när det bara sker under belastning (laddtryck). Så då är frågan hur man ska göra, här finns de några alternativ:
Köpa ett annat, mindre aggregat. (Sitter ett Holset HX40 nu med avgashus #16, gott för 600hk ungefär)
Plana toppen några 10/100 och köra sugmotor. (Varva mera, ca 8000rpm)
Eller fundera på en annan motor, M60B40 känns lockande.
Så, vad tycker ni??
Tack för alla kommentarer, höll på att glömma dem. Men de är kul att stuket gillas, men jag har sagt det förr, säger det igen. Den ser MYCKET bättre ut på bild än IRL.
// N.
Jag är nog en av få som tycker att en org BMW 2002 Turbo med alla dess dekaler inte är så snygg/ball/cool. Den är bara retro.
Just för tillfället så står bilen undercover bredvid garaget. Den får stå ute när det mekas annan tysk i garaget, Ascona B.
Men i vart fall, har väl inte uppdaterat något här på länge, av lite olika anledningar som vi inte behöver prata om. Men, den är mappad upp till 0,8 bar och 7000rpm. Laddet stiger väl något där uppe men de är det lilla de. Jag tycker effekten är tillräcklig om man bara kunde lära sig köra bilen. Tyvärr har de inte vart någon körning att delta i, tyvärr. Hade gärna hoppats på de. Men, turbon har börjat ryka väldigt blått, misstänker att den gett sig när det bara sker under belastning (laddtryck). Så då är frågan hur man ska göra, här finns de några alternativ:
Köpa ett annat, mindre aggregat. (Sitter ett Holset HX40 nu med avgashus #16, gott för 600hk ungefär)
Plana toppen några 10/100 och köra sugmotor. (Varva mera, ca 8000rpm)
Eller fundera på en annan motor, M60B40 känns lockande.
Så, vad tycker ni??
Tack för alla kommentarer, höll på att glömma dem. Men de är kul att stuket gillas, men jag har sagt det förr, säger det igen. Den ser MYCKET bättre ut på bild än IRL.
// N.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
300hk är väl där jag vill ligga. Men helst utan att plåga aggregatet. Bilen är ju ganska lätt och jagar ingen monstereffekt. Motorn ger väl idag 250-260hk skulle jag tro med dagens laddtryck.
Har du nåt agg som skulle kunna passa? Helst utan inbyggd wastegate.
Har du nåt agg som skulle kunna passa? Helst utan inbyggd wastegate.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt:
T25 är på tok för litet. Ett kkk k24 från s60R är nog de minsta jag kan tänka mig.ERnsT skrev:Jag har några småagg, men det är nog med intern wg och för ca 270hk. Ska kolla på loftet hemma, där kanske det ligger några gobitar och lurar.
Men 270hk, Garret T25 finns. Fast det är klart att det blir ju lite stessat även om det tål det.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Jag har en renoverad Garrett T28 turbo annars, den ska klara upp mot 300, men även den blir nästan liten, iom du ska ligga på gränsen för att få ut den effekten
http://www.airtune.se/product_info.php? ... t-T28.html info om den
Men som du säger KKK24, GT30, GT28BB och liknande vore kanske mer passande, men finns en snigel här iaf om den duger, kommer från en 200SX S14, köpte den nyrenoverad, och bara körd kanske 3-4km, ny wg klocka som aldrig är använd
http://www.airtune.se/product_info.php? ... t-T28.html info om den
Men som du säger KKK24, GT30, GT28BB och liknande vore kanske mer passande, men finns en snigel här iaf om den duger, kommer från en 200SX S14, köpte den nyrenoverad, och bara körd kanske 3-4km, ny wg klocka som aldrig är använd
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2698
- Blev medlem: 16 jul 2003 20:49
- Ort: Umeå
- Kontakt: