Ja man trodde ju aldrig att det skulle gå så här, men jag har faktiskt köpt mig en Bmw...
Jag hade kollat på 3-serien e46 ett tag och visste att det var en sådan jag ville ha, och då minst en 320 så man fick sexan. Så när min 9-3 cab blev såld så hittade jag denna utanför helsingborg.
Den uppfylde de kraven jag hade. Facelift, M-inredning och dragkrok.
Svenskåld med få ägare och 17500 mil, fullservad i helt ok skick.
Så nu var det bara att börja leta efter lämpliga fälgar och fundra ut hur låg den skulle bli...
Senast redigerad av 1 Maccan, redigerad totalt 1 gånger.
Valet på chassie blev ett Bilstein B14 kit. Justerbart i höjd men inte i hårdhet. Denna bil kommer ju fungera som bruksbil och gå även vintertid med detta chassie så jag ville ha ett som håller, även för saltslask.
Vad skulle jag då ha för fälgar? Jag råkade ha 4 nya 235-35-19 liggandes så det var bara att börja leta, men valet blev enkelt. Det blev ett par kopior på den snyggaste av alla fälgar ( i mitt tycke) BBS LeMans . 8,5" *19.
Jag justerade chassit lågt det gick med en gång, det var liksom lika bra.
Så hur blev då resultatet?
Jag skulle vilja ha ut fälgarna lite mer bak, men då måste skärmkanterna rullas. Nu är det inte mycket kvar tills det tar i....
Min nya arbetsgivare:
Jag hade irriterande vibbrationer i framvagnen men de blev ett minne blott med denna nya bärarmsbussing från Millway
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
M-front ligger väääldigt högt upp på vill- ha- listan. Även speglarna hade varit kul att byta ut. Det finns ju billigt på ebay....
Men först så skall jag invänta ett annat paket från Äran & Hjältarnas Land.
Maccan skrev:M-front ligger väääldigt högt upp på vill- ha- listan. Även speglarna hade varit kul att byta ut. Det finns ju billigt på ebay....
En turbo?
Nejnej, en kompressor naturligtvis. Då blir det fart på den Maccan.
Maccan skrev:M-front ligger väääldigt högt upp på vill- ha- listan. Även speglarna hade varit kul att byta ut. Det finns ju billigt på ebay....
Byter du fronten kan du ju ta M3 kjolar också vet inte om m paketet har nån annan akter också?