Bilsport nr13 2012

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

iceman
Styrelseledamot
Kontakt:

Bilsport nr13 2012

Inlägg av iceman »

Vad glatt övervakad man blir när man sitter och läser nya bilsport och slår upp en sida och reagerar över att man känner igen div bilar och att det ligger attitudemotorclub banderoll!! Någon som viste om att de skulle ha med ett litet reportage från vårt senaste besök på superstage?
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Jakob
Styrelseledamot

Inlägg av Jakob »

nu blev jag fundersam... måste va typ två år sedan vi var där sist.. är det ett gammalt reportage? släng upp en bild eller två så vi som inte prenumererar får se! :)
iceman
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av iceman »

Jakob skrev:nu blev jag fundersam... måste va typ två år sedan vi var där sist.. är det ett gammalt reportage? släng upp en bild eller två så vi som inte prenumererar får se! :)
Jag har inte tidningen själv än..

läste den hos martin. en det var typ en bild från senaste superstage. och så stod det lite om klubben!!
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

övervakad?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Det är jag som inte kommit ihåg att informera er övriga :wink:
Det ringde en snubbe som jobbade åt Bilsport till jobbet för en dryg vecka sen. Han sa att "Jag håller på och gör ett reportage om er klubb..." De har tydligen med en klubb i varje tidning.
Så jag pratade med honom en stund och sen fick jag texten till mig som jag justerat och la även till lite...typ nämde motorbibeln mm.

Så allt är i sin ordning!
Och Oscar; kollar du bara på bilder i tidningar :mhihi: :wink: Texten handlade inget om superstage direkt utan mer om klubben generellt.

Jag lägger in texten här som jag skickade vidare så kan ju någon med tidningen bekräfta att det är samma.
Och då kan ju alla läsa innan tidningen kommer till handeln.
Hit är alla välkomna
Inga attityder hos attitudemotorclub

Tycker du bil-Sverige känns för hårt? Du måste köra en viss typ av bil för att få vara med i gemenskapen, eller känner bara en massa måsten och tvång?
Det gäller garanterat inte hos attitudemotorclub – Sveriges enda kristna bilklubb.
Här kan du slappna av och vara dig själv!

AV FREDRIK LUND (TEXT)

En kristen motorklubb. Hur fungerar det?
Egentligen skiljer sig inte attitudemotorclub något alls jämfört med andra bilklubbar, med undantag att klubben grundar sig på kristna värderingar.
Men till våra träffar kommer även icketroende, berättar ordförande Axel Byrmo. Vi vill mest visa att troende människor är precis som alla andra.
Klubben grundades 2001 av tre kristna och bilintresserade killar. De reagerade på att kyrkan hade så många ungdomsverksamheter, men inte någon kopplad till bilar och motorsport. En bilklubb där jämlikhet och respekt var en självklarhet och dit alla var välkomna.
De var bevisligen inte ensamma om att ha den tanken. Inledningsvis uppstod en boom och klubben fick nära 500 medlemmar på kort tid.
Idag är siffran cirka 300 stycken, fortsätter Axel Byrmo. Å andra sidan har klubben funnit en stabilitet och har engagerade medlemmar!
Han upplever dessutom att det uppstått ett generationsskifte. Flera av klubbens tidigare medlemmar är idag nyblivna föräldrar och har mindre tid att lägga på bilhobbyn. De ersätts nu av yngre bilentusiaster, med mer fritid.
Den kanske vanligaste missuppfattningen om attitudemotorclub är att klubben skulle skilja sig särskilt mycket mer än någon annan bilklubb som helst. Det gör de inte.
Det enda som möjligen skiljer är att vi ber en bön innan varje körning på bana. Annars går det till som på vilken annan banträff som helst, menar Axel.
Attitudemotorclub är inte inte knuten till något speciellt samfund. Och samarbetet med kyrkorna är uppskattat. Emellanåt visar klubben upp sig för kyrkornas tonårsverksamheter, för att fler ska få upp ögonen för klubben och att det faktiskt finns alternativ till kyrkornas övriga aktiviteter.
Attitudemotorclub brukar även synas utanför kyrkorna med monter på tex Elmia och bjuda på kaffe och dela ut en motorbibel till de som vill ha.
Klubben försöker hålla tre-fyra konbanor per år plus bilorientering, gocartträffar, isträffar m.m, där den så kallade Rallyträffen inleder säsongen i början av april. Som liten klubb är det svårt att hålla bankörningar på egen hand, men attitudemotorclub är idag välkända i konbanesammanhang.
Vi brukar skämtsamt säga att vi kör lite fortare och har lite roligare än alla andra, säger Axel.
Det han syftar på är det annars hårda klimat som kan råda inom bilkulturen. Hos Attitude gäller inga grupperingar eller vi mot dom-tänkande.
Hit är alla med motorintresse välkomna, oavsett vilket fabrikat du väljer.
Till och med du som inte har kristna värderingar!

Klubb
attitudemotorclub
För: Alla med motorintresse.
Grundad: 2001.
Medlemmar: ca 300 st.
Medlemsblad: Ja. 3 nr om året.
Banträffar: Försöker hålla 3-4 konbaneträffar / år.
Årsavgift: 200 kr för förstagångsmedlemmar, därefter 150 kr/år.
Adress: www.attitudemotorclub.com.
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
iceman
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av iceman »

jo då jag läser allt..

skrev ju innan att det var en bild från senaste superstage och att det stod information om klubben..

Men jag la märke till den fina bilden på dig iaf :)
Volvo V40 D2 2015 - Såld
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Hehe, tänkte på ditt första inlägg bara Oscar :wink: Såg att du skrev mer i nästa inlägg nu.

Hmm... Det är Rosie som valt bild.. :blush: Jag ska köpa mig en tidning och se hur det blev.
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Skriv svar