Det här är ett extra remhjul som är till för att få mer drivyta på kompressorns och generatorns drivhjul. Designat och tillverkat av en trimfirma i England.
För att få dit det så lossar jag två av fyra bultar som håller generatorn.
Bultar fast hjulet med nya längre bultar och så är jobbet klart.
Det är ett så enkelt jobb så jag har inte gjort det förut för det gör jag på 5 min när jag får lust.
Trodde jag.
Lossar de två originalbultarna och får ett hmmmm i huvudet.
Det gick precis att få ut dem mellan generatorn och torpedväggen. De nya bultarna är 50 mm längre så det blir nog inte så lätt att få dit dem. Om man nu inte kan vinkla in dem på nått sätt.
Det kunde jag inte.
Får istället lossa alla fyra bultarna som håller generatorn och vinkla hela mackapären för att kunna få dit bultarna.
Om jag hade gjort detta innan jag skruvade dit insuget hade det inte varit trångt alls. Det är det nu.
Får i alla fall dit hjulet och kan t.o.m montera den nya drivremmen utan att ens klämma mig eller få blodiga knogar.
Dagen efter skall jag montera dit den här.
En MAP sensor. Den skall sättas fast i ett hål på insuget. Under spridarna. Gissa om det hade varit enkelt att få dit den innan jag skruvade ihop allt. Gissa om det var trångt nu. Den skall klämmas fast med en M6 bult och en liten aluminiummojäng som jag har sågat fram.
Jag lyckas tappa alltihop nedåt motorrummet. Hittar sensorn liggande på en slang till slut men fästet och bulten är borta.
Till slut skymtar jag dem inklämda mellan generatorn och motorn. Utom all räckhåll.
Får ta bort drivremmen och skruva bort generatorn igen.
Nu sitter sensorn och generatorn och drivremmen på plats i alla fall till slut.