Bmw 325 -90
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
fv
Senast redigerad av 1 Neider, redigerad totalt 10 gånger.
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
jaså undra om det är någons ex bil eller en medlem, ta reg nr nästa gång du ser den
Imorgon skall jag äntligen besk. bilen, fick bli en liten lurig lösning på att abs lampan lös. Men funkar gör absen i alla fall.
sedan riva ur lite inredning, på med Colioversarna fram och kränga på r8888 på fälgarna sedan är den Rejsduglig
Om jag hinner till helgen blir det byte till rejigare bromsvätska med.
Imorgon skall jag äntligen besk. bilen, fick bli en liten lurig lösning på att abs lampan lös. Men funkar gör absen i alla fall.
sedan riva ur lite inredning, på med Colioversarna fram och kränga på r8888 på fälgarna sedan är den Rejsduglig
Om jag hinner till helgen blir det byte till rejigare bromsvätska med.
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Så var 3 rejshelger irad avklarade. Lunda, Uråsa, Lunda.
Bilen har funkat bra men många brister har visat sig och dåliga ägare innan gör det ej bättre..
Funkade oki den första helgen.
På Uråsa var det ju ett "litet" hål på bensinröret som fick fixas.
Och igår så började den helt plötsligt spruta ur sig olja när jag stog i kö att köra, trodde först det var toppackningen men visade sig sedan att ena röret till oljefiltret var nästan helt löst, var bara att skruva ihopp och ut och köra igen.
Åkte sedan hem och kom 2mil då det var vägbygge och det var ett litet gupp, smygkörde över det och bilen tvärdog, efter uppmätning så såg man att soppapumpen ej gick ström. troliga då är att det är relät men bytte det mot andra och funkade inte, så mer skruvande väntar
Det som sedan skall bytas ut för att få den snabbare är :
Ur med inredningen. klart (bilen axar snabbare och bromsar bättre men kändes ej så mycket när man svängde)
Bussningar, allt är totalslut, från bärarmarna till hardy och bakvagn.
Tjockare krängare ( få se efter bussningarna vad jag tycker)
Plasthuv
Plastskärmar
Plastdörrar
Plastrutor bak och på sidor
Se över vad man kan slänga i motorrummet
Sedan sitter ju det mesta mellan stolen och ratten så får ut och köra mer aktivt
Bilen har funkat bra men många brister har visat sig och dåliga ägare innan gör det ej bättre..
Funkade oki den första helgen.
På Uråsa var det ju ett "litet" hål på bensinröret som fick fixas.
Och igår så började den helt plötsligt spruta ur sig olja när jag stog i kö att köra, trodde först det var toppackningen men visade sig sedan att ena röret till oljefiltret var nästan helt löst, var bara att skruva ihopp och ut och köra igen.
Åkte sedan hem och kom 2mil då det var vägbygge och det var ett litet gupp, smygkörde över det och bilen tvärdog, efter uppmätning så såg man att soppapumpen ej gick ström. troliga då är att det är relät men bytte det mot andra och funkade inte, så mer skruvande väntar
Det som sedan skall bytas ut för att få den snabbare är :
Ur med inredningen. klart (bilen axar snabbare och bromsar bättre men kändes ej så mycket när man svängde)
Bussningar, allt är totalslut, från bärarmarna till hardy och bakvagn.
Tjockare krängare ( få se efter bussningarna vad jag tycker)
Plasthuv
Plastskärmar
Plastdörrar
Plastrutor bak och på sidor
Se över vad man kan slänga i motorrummet
Sedan sitter ju det mesta mellan stolen och ratten så får ut och köra mer aktivt
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
-
- Klubbordförande
Så var min race saga slut med denna bil
En mycket större och tyngre bmw tyckte ej jag hadde rätt att vara i en Rondel utan puttade bort mig.
bilen fungerar att köra med men allt är helt intryckt högra sidan bak efter hjulhuset och en övergångsstolpe mosade sönder från kofångaren och tryckte in lite grejer under.
Försökringsbolaget lagar den ej....
Så nu har man ett stort bussningspaket,en plasthuv, 1 bromskiva bak och handbromsdelar, r-däck och sommarfälgar liggandes i garaget till ingen nytta
Tur jag är rätt slö så jag ej hunnit få på allt på bilen i alla fall
skall plocka bort colisarna fram så man får tillbax lite pengar i alla fall.
Få se hur mycket man får uta av försökringsbolaget efter lite gnat..
och vad nästa bil blir
En mycket större och tyngre bmw tyckte ej jag hadde rätt att vara i en Rondel utan puttade bort mig.
bilen fungerar att köra med men allt är helt intryckt högra sidan bak efter hjulhuset och en övergångsstolpe mosade sönder från kofångaren och tryckte in lite grejer under.
Försökringsbolaget lagar den ej....
Så nu har man ett stort bussningspaket,en plasthuv, 1 bromskiva bak och handbromsdelar, r-däck och sommarfälgar liggandes i garaget till ingen nytta
Tur jag är rätt slö så jag ej hunnit få på allt på bilen i alla fall
skall plocka bort colisarna fram så man får tillbax lite pengar i alla fall.
Få se hur mycket man får uta av försökringsbolaget efter lite gnat..
och vad nästa bil blir
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
-
- Deluxpostare!
-
- Styrelseledamot
Knigth Rider: Finns många intresanta projekt måste bara bestämma mig
Adolfsson: En ny E30 blir det troligen ej, blev lite besviken nu när man ej fick se den i sin fulla potensial.
Men kommer ju bli en E30 i framtiden igen om jag känner mig själv
Men kommer sälja delarna nu.
OneYet: hitta en för 20000:- i England så fast behöver en vanlig bil med så får vänta med lek nu..
Adolfsson: En ny E30 blir det troligen ej, blev lite besviken nu när man ej fick se den i sin fulla potensial.
Men kommer ju bli en E30 i framtiden igen om jag känner mig själv
Men kommer sälja delarna nu.
OneYet: hitta en för 20000:- i England så fast behöver en vanlig bil med så får vänta med lek nu..
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Jajaja!
Här har du ett projekt till dina delar.
Bara att skruva ihop....
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77228
Eller sätt igång med den där roden nu. Den vill jag se i en konbana.
Bara att skruva ihop....
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster
dummt med ett till projekt men annars skulle det vara guld med en fräch bil i grundenOneYet skrev:Jajaja!
Bara att skruva ihop....
MM rodden i konbana?? får nog lätta 2tons loket först .
hmm plastrutor,glasfiberdörrar,hela flaket i glasfiber, aluminiumram mm
kan ju gå
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.