Jag är tvungen att byta till större spridare för att få igenom kompressorprojektet. Så jag köpte ett set begagnade från en Z20let Turbo. De var jättefina.
Men.
Nu packade jag upp dem igen för att kolla mot en kontakt och vad ser jag.
En spricka i brickan längst ner.
Vad gör jag?
Struntar i det?
Köper reservdelar?
Köper ny spridare?
Jag har aldrig ens sett en spridare förut så jag är helt vilsen.
Hålet där spridaren sitter brukar ha en kant där brickan stannar emot.
Känns det som om det går att pilla loss nån bit, eller sitter brickan ihop fortfarande?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Jag hade inte brytt mig, det är O-ringen som tätar, och den skall vara hel och fin så man slipper tjuvluft. Ta en droppe snabblim på brickan om du ogillar sprickan.
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06