Adolfsson skrev:Mums! fint paket det där, vill med ha ställbara topplager fram.
Skulle aldrig kunna hålla mig att inte montera på en hel vecka
Tycker dom med skall bli härliga att testa
Det jobbiga är att jag har garaget över 1mil från mig så jag måste få ihopp bilen så jag kan åka från garaget
Reco skrev:Jag har två såna spacers liggande också om du vill ha!
Kvalitet!
Jag har 10st i olika tjocklekar som jag använder
Eftersom du använder dom så kanske dom funkar i alla fall, bara monterade fel
Jo jag som är så fräään och smart då måste det ju funka
Fungerat bra för mig bara man lägger dom på rätt bultmönster och drar åt ordentligt. Har kört med det på lite olika bilar när man bara behöver få ut hjulen 3-5mm typ. Men akta dig för att lägga emellan för mycket, så det inte finns något utrymme kvar för bullt/mutter att gänga.
Monterade alla grejer från Millway men stötte på massa problem på vägen med dåliga och slut orginalprylar och sedan skaffade jag en rolig annan sommarbil (Cheva suburban-69) och eftersom jag ej hadde tid för några bankörningar som bilen var tänkt för så blev den bara ståendes.
Men nu är andra bilen såld och jag behöver en bil så jag köpte ett par andra orginal fjäderben för att ej slita och slippa hoppa runt med stenhårda fjädrar på isvägar
Slängt på nya yttre styrstag med och får bli nya Bärarmar till sommaren för yttre bussningarna och bultarna är helt slut.
Sedan upptäkte jag igår att jag får ta och byta ena skivan med för den var vind och det skall vara så svårt att vara ärlig när man säljer saker nuförtiden och den killen säljer BMW saker i Sala
Men skall bli skönt att slipa åka fars sunkiga 36000mil Volvo 740 och BMW snart igen
Neider skrev:Ja troligen, skall riva det imorgon så får jag se. Får en Hyanes bok imorgon med så man vet vad man gör
Har bytt både slav och huvudcyl på Mercor jag haft, att renovera cylindern är ju inga dimmor, värre va och komma åt Men det va det värt blev riktigt hård och go koppling efter! Lyckatill
Plockade ner huvudcylindern idag, drygt jobb men tror att sätta dit skruvarna igen kommer kräva en ond rygg och någonting att avreagera sig på
Fast hur ser man nu att den är trasig eller hel ? Packningarna såg fina ut, har ju bara gått en 23000 mil
Har inge tryckluft att testa med och inge olja fins ju på mattorna eller mina fötter så den läcker ju ej.
och drog jag ut "kolven" med packningarna och satte i den igen så sputade den resterande oljan ut rätt väg.
Kopplingen fixad
Att komma åt huvudcylindern (som var jobbig)var skitlätt i jämförelse med slavcylindern, finns säkert någon bra och dyr nyckel att köpa..
Fast nu har jag ett vinande ljud när jag körde hmm
Dagens projekt: Handbromsen bak, men har allt precis nytt så det blir roligare att mecka.
sedan abs fix...