Glädjefabriken

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Dags för en liten uppdatering igen.
Tanken var ju att regla rakt på den murade väggen, någonting som gick sådär. Jag var tidigare sugen på att riva väggen för att få lite större kontor, men det gick inte pga att det var bärande enligt uppgift ifrån tidigare ägare.
När jag började regla så kände jag att väggen sviktade, varpå vi började kolla runtomkring, på loft, balkar och väggar runtomkring.
Ganska snart såg vi att väggen inte var bärande :mhihi:
Så den tog vi ner. Väggen var så dålig att jag fick hålla fast i den med en hand för att den inte skulle välta och sedan plocka bort sten för sten med den lediga handen. Tur att Oskar var med även denna dag och agera springpojk!
Resultatet blev ett stort hål och ännu stökigare på kontoret. Men ganska snart så vände det och började bli bättre ordning. Nu så är en disk påplats, kundmottagningen ska målas och det ska reglas upp lite väggar för en framtida toalett i anknytning till detta utrymme.

Det är ett hååååål här....
Bild
Farsan i högsta hugg med måttband och reglar.
Bild
Bild utifrån mitt under bygget.
Bild
En grymt nöjd ägare som för första gången gillar disk!
Bild
Nu börjar det närma sig färdigt för tillfället.
Bild
Varorna fick hamna i tillfälliga hyllor, men ändå så mycke bättre än dom gamla trådbackarna som var där.
Bild
Som det ser ut nu, 1 vecka in i arbetet. Tyvärr så fick jag inte med taket/nerbyggnaden i kortet. Där är det nu dragit slang för el och nätverk samt att gipsen är på.
Det är roligt att höra alla kunder komma in och se skillnaden, det har varit mycke positivt. Även föregående ägare / nuvarande mekaniker verkar gilla det, blomman är f.ö. ifrån dom också, lika så telefondatorn :wink:
Bild
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Widell
Ultrapostare!

Inlägg av Widell »

ERnsT skrev:telefondatorn :wink:
Uh! En Teleguide! :D
Alexander Widell

BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
OneYet
Ultrapostare!

Inlägg av OneYet »

Känns lite grand som om det är en turbo inkopplad på det här bygget också. :D
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

OneYet skrev:Känns lite grand som om det är en turbo inkopplad på det här bygget också. :D
:mhihi: Jodå det är väl ganska bra fart. Tyvärr så har byggandet stannat av litegrann eftersom att verkstan är i full gång.
Just nu är det nästintill fullbokat i 2 veckor, bara lite strötider kvar, och av erfarenhet ifrån veckan som gått, så kommer väntetiden att öka, för det plockar på mycke "strö" jobb var dag. Så för att klara av pressen så har en av säljarna kallats in, han har egentligen gått i pension men tar på sig overallen och arbetar medans jag letar efter en mekaniker att anställa.
En jättebra lösning för mig, och jag tror han tycker det är ganska skoj att få arbeta lite nu igen när det händer grejor runtomkring.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Intressant o spännande att följa allt ert arbete.
Tycker det är bra o starkt utav dej att våga sattsa utveckla o bygga
vidare på det andra byggt upp o lämnat över.

Lyca till med fortsättningen :thumbsup: :D
mopack
Snubben som nästan bara läser

Inlägg av mopack »

Ser mycket fint ut Fredde, får komma förbi och ta en titt *in person* :)
MVH / Alex
Skriv svar