Tanken var ju att regla rakt på den murade väggen, någonting som gick sådär. Jag var tidigare sugen på att riva väggen för att få lite större kontor, men det gick inte pga att det var bärande enligt uppgift ifrån tidigare ägare.
När jag började regla så kände jag att väggen sviktade, varpå vi började kolla runtomkring, på loft, balkar och väggar runtomkring.
Ganska snart såg vi att väggen inte var bärande

Så den tog vi ner. Väggen var så dålig att jag fick hålla fast i den med en hand för att den inte skulle välta och sedan plocka bort sten för sten med den lediga handen. Tur att Oskar var med även denna dag och agera springpojk!
Resultatet blev ett stort hål och ännu stökigare på kontoret. Men ganska snart så vände det och började bli bättre ordning. Nu så är en disk påplats, kundmottagningen ska målas och det ska reglas upp lite väggar för en framtida toalett i anknytning till detta utrymme.
Det är ett hååååål här....

Farsan i högsta hugg med måttband och reglar.

Bild utifrån mitt under bygget.

En grymt nöjd ägare som för första gången gillar disk!

Nu börjar det närma sig färdigt för tillfället.

Varorna fick hamna i tillfälliga hyllor, men ändå så mycke bättre än dom gamla trådbackarna som var där.

Som det ser ut nu, 1 vecka in i arbetet. Tyvärr så fick jag inte med taket/nerbyggnaden i kortet. Där är det nu dragit slang för el och nätverk samt att gipsen är på.
Det är roligt att höra alla kunder komma in och se skillnaden, det har varit mycke positivt. Även föregående ägare / nuvarande mekaniker verkar gilla det, blomman är f.ö. ifrån dom också, lika så telefondatorn