honda cb650 cafe racer
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Normal postare
- Inlägg: 58
- Blev medlem: 30 aug 2007 17:29
- Ort: Hajom
honda cb650 cafe racer
Köpte en Honda i våras, å nu när kortet är fixat så tänkte jag bygga om den till en budget cafe racer. Tjuvstarta lite i våras, med att inhandla delar, men en del återstår.
såhär såg den ut när jag köpte den. (nu med)
såhär såg den ut efter lite ändringar:
Tänkte lägga upp mitt projekt här, då jag redan nu har en massa frågor på hur jag ska lösa saker å ting.
såhär såg den ut när jag köpte den. (nu med)
såhär såg den ut efter lite ändringar:
Tänkte lägga upp mitt projekt här, då jag redan nu har en massa frågor på hur jag ska lösa saker å ting.
-bmw följer inte utvecklingen, de leder den-
528 -86
528 -86
-
- Normal postare
- Inlägg: 58
- Blev medlem: 30 aug 2007 17:29
- Ort: Hajom
en fundering angående övre styrkronan. I dagsläget e den väldigt rejäler, den undre cirkeln som håller styret e ju gjutet i styrkronan. hur gör man enklast för att få bort den skiten? vinkelslip å i värsta fall spackla på lite kemisk metall om man går för djupt?
eller hur gör man detta smidigast?
eller hur gör man detta smidigast?
-bmw följer inte utvecklingen, de leder den-
528 -86
528 -86
Tja det borde väl gå att slipa ner eller om du kan lämna in dem till nån som planfräser hela ytan nån tiondel så det blir jämt och snyggt. Kan inte tänka mig att det skulle göra något för hållfastheten.Tobinpower skrev:en fundering angående övre styrkronan. I dagsläget e den väldigt rejäler, den undre cirkeln som håller styret e ju gjutet i styrkronan. hur gör man enklast för att få bort den skiten? vinkelslip å i värsta fall spackla på lite kemisk metall om man går för djupt?
eller hur gör man detta smidigast?
Annars är det väl till att byta men det kan nog va svårt att få tag i rätt dimensioner och så börjar det väl förmodligen kosta lite också.
Marcus Carlsson
-
- Normal postare
- Inlägg: 58
- Blev medlem: 30 aug 2007 17:29
- Ort: Hajom
Borde inte vara några problem med ett mindre batteri, du kan ju kolla så det har ungefär samma ampere styrka om du är tveksam.
Annars kan du ju göra som de tuffa pojkarna och skaffa litium-batteri
http://www.carbon-speed.com/prod.htm
Väger mindre än ett kilo och är inga problem att dra igång en 1000cc med men det kostar ju lite mer.
Vill du vara riktigt retro-race så skaffar du så litet batteri som möjligt, monterar bort startmotorn och annat tjafs och springer igång den istället
Annars kan du ju göra som de tuffa pojkarna och skaffa litium-batteri
http://www.carbon-speed.com/prod.htm
Väger mindre än ett kilo och är inga problem att dra igång en 1000cc med men det kostar ju lite mer.
Vill du vara riktigt retro-race så skaffar du så litet batteri som möjligt, monterar bort startmotorn och annat tjafs och springer igång den istället
Marcus Carlsson
-
- Normal postare
- Inlägg: 58
- Blev medlem: 30 aug 2007 17:29
- Ort: Hajom
HAr dratt bort all onödig skit som finns på hojjen, som luftburk, blinkers(ersättas med mindre) centralstöd, ljuddämpar ala en meter, mätare mm. Nu ska choken, samt tändningslåset flyttas. Bilder kommer..
Har funderingar att bygga en bakdel likt denna.. tips på hur man lättast gör det? plåt, plast?
Har egentligen ingen direkt erfarenhet av att bygga sånnt här själv, så alla tips välkomnas.
Har funderingar att bygga en bakdel likt denna.. tips på hur man lättast gör det? plåt, plast?
Har egentligen ingen direkt erfarenhet av att bygga sånnt här själv, så alla tips välkomnas.
-bmw följer inte utvecklingen, de leder den-
528 -86
528 -86
-
- Normal postare
- Inlägg: 58
- Blev medlem: 30 aug 2007 17:29
- Ort: Hajom
fastnat lite i mitt bygge,, håller på att bygga en ny bakdel, å kom då på den fina iden om att ta galler från en hockeyhjälm å använda som byggmall. gillar formen på gallret skartpt, dock återstår den stora frågan, hur lägger jag en slät yta på gallret? plastar e ju tanken, men hur går jag lättast till väga? fyller det innifrån å försöker sedan plasta på det? eller hur hade ni "byggare" gjort?
tacksam för svar!
tacksam för svar!
-bmw följer inte utvecklingen, de leder den-
528 -86
528 -86