suzuki gsx 750

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

suzuki gsx 750

Inlägg av BOB »

Då jag länge funderat på att ta mc kort så tänkte jag att en början skulle vara att övningsköra lite.
så köpte mig en gammal suzuki gsx 750 från 1983, då enligt dom som vet ska vara en smidig mc att lära sig köra på.

Så här snygg var den när den köptes
Bild

Bild

Eftersom det är en oerhört ful motorcykel och jag inte fått papperna att börja köra en så tänkte jag försöka allafall att få den lite snyggare. Så beställde mindre blinkers och en rund 7"framlykta från ebay. plockade även av lite onödiga kåpor och pakethållaren

så här ser den ut nu

Bild

Bild

har beställt en ny nummerskylt med då den gamla är lite dassig.
Robert Gustafsson
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

så du började slakta en gammal klassiker ;)
hojta till om du behöver en handledare att köra lite med
Marcus Carlsson
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Gött, en fighter är alltid en fighter! :)
Lycka till med körkortet, vansinnigt kul att ha.
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

marcus skrev:så du började slakta en gammal klassiker ;)
hojta till om du behöver en handledare att köra lite med
slaktar vet jag inte, allt går att sätta tillbaka så den blir helt orginal på väldigt kort tid.

Det där med handledare låter inte helt fel, tar och slår dig en signal någon dag..

Kallas även detta fighter? kollade även på dubbla lyktor som jag hade på fyrhjulingen men tyckte att det blev för mycket åt streetfighter hållet och tyckte att det inte passade på en sån här gammal och inte ren sporthoj.
Robert Gustafsson
Emilio
Styrelseledamot

Inlägg av Emilio »

Nice! Blir kul att se framöver.

Räcket ser ju också fint ut! :wink:
Emil Edstrand

Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

BOB skrev: slaktar vet jag inte, allt går att sätta tillbaka så den blir helt orginal på väldigt kort tid.

Det där med handledare låter inte helt fel, tar och slår dig en signal någon dag..

Kallas även detta fighter? kollade även på dubbla lyktor som jag hade på fyrhjulingen men tyckte att det blev för mycket åt streetfighter hållet och tyckte att det inte passade på en sån här gammal och inte ren sporthoj.
Skojade bara, och även om du skulle börja såga i den så tror jag inte det är någon som skulle gråta för det :)
Med andra mätare och ett annat fäste för lyktan stället för den gamla kåpramen skulle den bli riktigt snygg.
Jag har ett fighterstyre liggande som jag fick med min hyosyng om du är sugen på att prova ett annat.
Marcus Carlsson
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

emil: räcket är fortfarande bara preliminärt, hoppas hinna bygga ett i sommar då jag är pappaledig.

ja skulle bli snyggare att inte använda den gamla hållaren till lampan... funderat på det med, så det kanske det blir.
Instrumentet känns lite krångligt att byta då det är massa bra att ha grejer i.. men snyggt är det inte... målet är väl inte att den ska bli snygg utan snyggare än innan... ska man ha en snygg mc får man nog köpa en annan...
styre har jag funderat på med.. då jag tidigare inte kört mc utan bara fyrhjuling och cross och då är ju styret mycket bredare.. vad är bra med streetfighterstyre jämfört med orginal?
Robert Gustafsson
Anton_the_man
Deluxpostare!

Inlägg av Anton_the_man »

BOB skrev: vad är bra med streetfighterstyre jämfört med orginal?
de går fortare..
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

BOB skrev: ja skulle bli snyggare att inte använda den gamla hållaren till lampan... funderat på det med, så det kanske det blir.
Instrumentet känns lite krångligt att byta då det är massa bra att ha grejer i.. men snyggt är det inte... målet är väl inte att den ska bli snygg utan snyggare än innan... ska man ha en snygg mc får man nog köpa en annan...
styre har jag funderat på med.. då jag tidigare inte kört mc utan bara fyrhjuling och cross och då är ju styret mycket bredare.. vad är bra med streetfighterstyre jämfört med orginal?
Du får mer effekt och blir en bättre förare :D
Nja det är väl smaksak vad man gillar för design och vad man tycker är skönast att köra med.
Möjligen att man skulle känna att den blir lite lättare att hantera i låg fart men annars är det väl som sagt vad man gillar för körställning.
Marcus Carlsson
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Då har nya fästen till lampa och blinkers inhandlats och monterats, sitter även ny regskylt bak.

Bild

hur lång tid kan det ta att få körkortstillståndet så man får ut och köra... har väntat snart en månad.. vill ju bara ut och köra...
Robert Gustafsson
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

BOB skrev:Då har nya fästen till lampa och blinkers inhandlats och monterats, sitter även ny regskylt bak.

Bild

hur lång tid kan det ta att få körkortstillståndet så man får ut och köra... har väntat snart en månad.. vill ju bara ut och köra...
Såg ju lite renare ut , ser inte längre ut som det saknas lite delar i fram :thumbsup:
Bara att börja köra nu då :)
Marcus Carlsson
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Någon som vill köpa mc?

Tog mc kort idag så nu har denna fyllt sin funktion.. nu får det bli annan mc :D :D
Robert Gustafsson
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Grattis! Jag har en ninja till salu. :)
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Skriv svar