Jag har nu levt upp till detta uttryck. Har varit och hämtat en nere i södra Tyskland, utanför Frankfurt. Letade på mobile och autoscout24 och fastnade för en tillslut efter 5-6 olika bilar. Jag fick tyskahjälp av min tyske granne, vilket underlättade endel. Sedan var det bara och flyga ner och hämta när väl askmolnen hade försvunnit.


Där stod pärlan och den såg fin ut. 1,8l 4:a på 140 hk och 6vxl låda, 10000 mil, nyservad, 3 ägare innan som är födda runt 1945. Det var inte mycket att tveka på så det var bara att åka till skyltfabriken och göra en exportskylt.

Allt gick mycke smidigt och det va bara att sätta sig i bilen och rulla hemmåt

Nu väl hemma är det lite väntan på ursprungskontroll, det kollas så att det inte är något stöldgods ja fått med mig hem. När den är klar får ja beställa regbesiktningen.
Har börjat att fixa lite med den. En kromad båge har hittat dit. Snart så blir det beställning på avgassystem och ett chassi så den blir låg och fin.



Testade med r-däcken på och det verkar funka ganska bra med svarta fälgar estetmässigt också, eller?
