Martin Fåglefelt skrev:Biltema-Konat filter, (alt. konat filter) 's inverkan på LMM?
Har fått för mig att min LMM krånglar. Slits denna hårdare med Konat, eller rättare sagt, vad är symptomen vid dålig LMM
Hur menar du med krånglar? Symptom?
Det var just det jag ville ha fram. Vad kännetecknar dålig LMM. För skriver jag vad felet är på min bil så säger den ena lambda och den andre säger skjuten topp, allt beroende på livserfarenheter. Men kortfattat så,
Åker jag 100km/h ungefär och lägger i Neutral och släpper gasen, så går den mellan 300,600varv, och inte vet riktigt vart tomgången skall vara, detta sker i 5-6 sekunder, sen hittar den rätt varv... vid stillastående så hittar den tomgång direkt.
Och så fort jag kliver på gasen så känner jag ingen effektförlust eller så...så jag är lite fundersam.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Det "felet" var det på min 525:a e34 också. Kanske inte i 5 sekunder men den höll på lite så ibland. Vet inte va det kan vara men jag gjorde aldrig något åt det och fick inga problem med det heller. Eller något som orsakade något annat fel.
Mest störande att det va så ibland. Någon sa till mig att det va ett välkänt "fel" på e34.
Emil Edstrand
Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
Martin Fåglefelt skrev:Nu tog jag bort det konade filtret, och satte dit originalburken som är lite modifierad istället.
Om några veckor ramlar ett simons' sportsystem in. Om jag inte hittar något annat billigare innan dess...
Ny silverlack skall läggas på kjolarna innan sommaren, och de nya sommardäcken skall på fälg.
Annars är jag redo för att börn....ha roligt i sommar.
Låter bra men jag skulle skippat silverlacken och kört på en enhetlig färg.
Då ser den ju ut som alla andra bilar. Men jag har fått förslag åt båda hållen. Roligast skulle vara att köpa nya Hella Black, då mina har spruckit, och göra en
Men på nåt vis vet jag inte om jag vill det.
Vi får se vad framtiden utvisar.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Mötte dig vid liljeholmen idag. Du får ta och fixa ditt dimljus.
Saknar min e34.
Emil Edstrand
Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
nu skall det strax skruvas dit nya dimljusfästen, och luckan skall lackeras...och sen blir det lite grå färg i allmänhet i den arean...tror jag. Om det inte blir bilens svarta färg... å...massa olika val... jag lägger in röstningsfunktion
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Diesen auto sind nicht perfekt zum siebzich kilometer am tagen fahren... Ich wolle gern ein anderen auto gekaufen.
In ein halfe jahre ich denke ich bin "flyttar" zu Jönköping, und dann könnte Ich ein v8 haben, aber jetzt sind es nicht optimal.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Diesen auto sind nicht perfekt zum siebzich kilometer am tagen fahren... Ich wolle gern ein anderen auto gekaufen.
In ein halfe jahre ich denke ich bin "flyttar" zu Jönköping, und dann könnte Ich ein v8 haben, aber jetzt sind es nicht optimal.
OM jag får fast om ett halvår så ska jag flytta inåt stan och köpa nåt kul igen..tills dess åker jag 7mil om dagen, och då är det inte riktigt optimalt med v8... den drar mellan 0,95 och 1,3... oftast inte den mindre siffran när jag kör tyvärr...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04