Nu börjar snön smälta undan lite, har fått gjort några timmar i garaget.
Golvet är målat på passagerarsidan, har vänt över bilen åt andra hållet och börjat köra med stålborsten i hjulhusen.
Kapat bort lite rost i en skärmkant också, gammal lagning som var sådär.
Blir nog bra tillslut, lite finlir med svetsen bara.
Det är fortfarande ganska kallt och äckligt inne i garaget och elen kostar skjortan, så det blir inte så många timmar i stöten.
Hoppas det blir varmare framöver så man kan vara där utan att behöva köra med fläkten.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Varit i garaget flera timmar idag.
Tyvärr blev det inte mycket gjort med bilen, men vi fick igång våran "nya" dieselvärmare! Torken 40 heter den, tillverkad nån gång under senaste istiden.
Har väntat ett bra tag på ett relä som kom igår, tyvärr var det nog alldeles för modernt för Torken. Den gick igång och blåste lite i 10 sek, sen stannade den.
Meckade lite och kliade oss i huvudet ett tag, sen blev det medeltid och jag tog bort relät. Det ersattes med två strömbrytare och några kopplingsklämmor, sen startade den!
Rök en massa i början innan dieseln tog sig, men sen blev det varmt och gött!
Fick upp temperaturen inne från 5 till 15 grader på en kvart, och då var ändå porten öppen lite grann. Torken fick stå utomhus eftersom vi inte fixat till skorstenen ordentligt.
Vi ska ordna så vi kan ha Torken inne i däckförrådet och leda ut skorstenen genom ett fönster, så kan man dra på riktig värme!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Om man skall vara petig så var det exakt denna apparat som gjorde slut på förra istiden! Rejäl värmare alltså!
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Kunde man dedan ställa ut på Elmia i Påsk, borde bli en väldigt ovanlig publikmsgnet
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Kunde man sedan ställa ut på Elmia i Påsk, borde bli en väldigt ovanlig publikmagnet
Jag får lära mig att korrekturläsa...
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Blev lite småpyssel idag. Svetsade igen ett hål i förstärkningen under batterihyllan.
Tog ju bort hyllan för ett tag sen, ska ha den i reservhjulsbaljan är meningen. Då blev det ett tokigt hål i förstärkningsbalken under hyllan.
Dessutom var innerskärmen lite rostig där, så jag har lagat lite där med.
Imorrn blir det mer målning tror jag!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Målade golvet inne i bilen idag, kändes bra. Började fundera på det här med spackel också, är inte så bra på sånt (ni som minns bilderna på Rekorden vet hur det ser ut när jag spacklar).
Men det blir nog lite byte av tjänster i garaget, Jimmy får spackla så kopplar jag lite el åt honom. Blir bra det!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Ska väl på lite mer på ett par ställen, koncentrerar mig mest på fotutrymmena. Passade på att byta ut en del gammal läskig silikon mot karosskitt där det behövdes också.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare