Jo då, att de sköter sitt jobb är helt ok, men man blir lite lack på att det skiljer så eländigt mellan olika stationer, och olika folk. Nu gjorde jag några chansningar, som många fått igenom, men här stupade på alla punkter.
Chassienumret har jag fått tips på, måste ta fram varmluftspistolen och skrapa bort lite färg, det är nämligen målat med tjock grå färg för tillfället.
Ska ta ett nytt ryck efter nyår så ska den nog gå igenom. Snart är det maj, och tävlingspremiär! Men först ska jag ut och njuta av fyrhjusdriften på bruksbilen
Hoppas det är snö när vi kör Challange, för nu har jag övat
Har varit ute på Nedjsöns is lördag och söndag och dragit några varv på banan där. Tyvärr med vanliga dubbdäck, men det känns som bra övning för att få reda på balansen i bilen. Efter några varv så lär man sig mer och mer och farten går att öka rätt bra. Efter att ha kollat GPS-loggen så ser man att det går att åka fort, även med vanliga dubbdäck på is. Som tur är var det några bilar med rallydubb som rev upp isen åt oss andra klåpare. Ligger isen på helgerna framöver så blir det nog några varv till.
En hög med rör för att uppgradera buren är beställt. Beställde även wire till huvudströmbrytaren och lite dekaler. Ska åka och köpa en räjs-kat också så är snart vagnboken i hamn!
Nej, har ingen ritning. Det är en "ekonomi" bur från början, numera uppgraderad till att följa SBF's TR1 reglemente för racing.
Köpte bilen med bur monterad. Har "bara" uppgraderat med en extra dörrsträva, Toyota-stag, hjälmkorssarstag, ett stag mellan hjuhus bak och huvudbåge samt ett tvärstag i bakdelen för att fästa bältena.
Tanken är att köra klubbracing med Alfa Romeo klubben denna säsongen. Håller på med det sista för att kunna plocka ut en SBF-vagnbok. Vet inte hur det är med icke besiktigade bilar på Attitudes slalomkörningar. Hade varit skoj att testa vad bilen går för i Superstage eller annan konbana!
Ang burar så är väl tipset att köpa en sats från GUSS eller Finess eller annan leverantör. Sedan är det "bara" att anpassa rören till rätt längder och vinklar och börja svetsa. Det tar lååååååååång tid att göra det själv. Att bygga en hel bur hade tagit för lång tid för mig, därför köpte jag en "färdig" bil.
Gustav_Holmdahl skrev:
Tanken är att köra klubbracing med Alfa Romeo klubben denna säsongen. Håller på med det sista för att kunna plocka ut en SBF-vagnbok. Vet inte hur det är med icke besiktigade bilar på Attitudes slalomkörningar. Hade varit skoj att testa vad bilen går för i Superstage eller annan konbana!
Vad trevligt!
Angående konbanorna så är det lite olika beroende på vart träffen är.
Nån från motorsportsutskottet är väl mer lämpad för den frågan.
Dock är ju de flesta träffarna en bit från Lerum.
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Ev kommer jag försöka regga in den igen med buren framåt sommaren. Gjorde ett försök i höstas, men hittade världens grinigaste bes.gubbe. Men nu är prio ett att köra tävlingar på bana, så då får bilprovningen vänta ett tag. Men det hade varit kul att kunna ta ut bilen på vägen för att köra till någon konbana eller liknande.
Ang. konbaneträffarna så kan du i alla fall vara med på Moholm och troligtvis superstage.
Eller varför inte "banträff på grus" som vi presenterar inom kort.
Ang. konbaneträffarna så kan du i alla fall vara med på Moholm och troligtvis superstage.
Eller varför inte "banträff på grus" som vi presenterar inom kort.
Banträff på grus låter skoj! Får se till att höja bilen då bara. får väl plocka ur dubben ur vinterdäcken och ha de som "grusdäck"
Svetsat igen runt kylet och IC'n. Har även svetsat lite skyddsplåtar för luftfilter och oljekyl som sitter i varsitt hjulhus. Fick även kladdat dit lite färg. Det tar sig så sakteliga.
Det blev lite dekaltrim ikväll också. Ska bygga ett fäste för vajern på panelen så är huvudbrytaren klar.
Och en bild på mina nya ostar. 225/45/15 Kumho Ecsta V70A.
Var ute i garaget en snabbis ikväll och fick gjort en del. Kyl tillbakaskruvat, IC'n på plats, luftfilterhållare tillverkad, uppsamlingsburk till vevhusventen inkopplad och skruvad på plats. Imorgon blir det fokus på bagageutrymmet. Bränslesystemet skall fästas ordentligt och bagageluckan ska bytas ut mot den jag har liggandes i glasfiber. Ska även söka efter det chassienummer som ska finnas i plåten men som är täckt med några lager lack. Kan vara bra att ha inför ev regbes i sommar.
Glasfiberluckan lackad och på plats. Sparar några kilo i alla fall. Under luckan så sitter numera bränslepump och filter fast lite bättre också. Återstår att limma sidoslisterna så är bilen "TS-fierad" till det yttre.
Luftfiltret har flyttat ner i hjulhuset. Tänkte fästa ett reaktionsstag i lyftöglan som sitter mellan kammarna. Ska tillverkas när svetsen hittar hem igen.