Ska dra allt från början och hoppas på bra hjälp från er erfarna bmw åkare.
När jag köpte bilen var det dålig värme och motortemp gick bara upp strax över blå vid normal körning, men vid hårdare gasande och inte så hög fart som vid sladdande
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sen igår kväll när vi va ute och lekte lite så stack den upp över normalt så jag gav mej ut på större väg och körde i 100-110km/h och då gick den ner till normaltemp. Så jag blev lite fundersam eftersom den alltid gått ner lägre innan.
Men vi fortsatte lekandet igen och den gick bra en stund sen rätt som det var va tempen uppe på rött och lampan lös i mätarn så jag slog av direkt. öppnade locket på kylarn och det kokade. fyllde på glykolvatten, hittade inget läckage och slangarna var varma. Så när tempen gått ner körde vi lite landsväg igen och bilen låg på normalt, men nu kom det absolut ingen värme, inte ens tendens till lite! Vad är det som händer? Någon som vet vad det kan bero på?
Läst endel forum men inte sett någon som har exakt samma problem.
Kan det va så att det kommit in luft i systemet när den kokade? kokning kan ju hända när man anstränger den o det är låg fart, va i en snövall innan med så det var lite snö framför kylarn men absolut inte mkt så det könns orimligt att det kan vara orsaken, och kylarn är hel ser inget läckage.
Så snälla hjälp mej spå problemen!! Alla tips o trix är bara bra.
Bilen behövs ju, tack från en bekymrad ägare
![:confused:](./images/smilies/confused.gif)