ERnsT skrev:Carlsson skrev:Vet någon om ett subframestag gör märkbar skillnad?
Vet inte hur stor skillnad det gör, SSen är ju ganska stabil orginal om man jämför med andra saabar.
Hur stora bromsar har du fram?
Kan tänka mig att 6an är några kilo tyngre än 4an.
Var ligger varvstoppet orginal på dom?

Ja den är ju ruskigt stabil i jämförelse med min gamla 900, denna ligger ju som en padda på vägen.
Bromsarna är 314mm original tror jag. Försöker läsa på om allt

Varvstoppet har jag ingen aning om.
Daniel Båge skrev:
Nu har jag ju inte ägt bilen ifråga men har ändå kört min faders bil en hel del.
Trim och större bromsar är inte det jag skulle föreslå utan snarare att man tittar på om man kan åtgärda understyrningen som bilen lider av. Kanske går det att göra utan att sänka utan bara rätta till hjulvinklarna.
Att trimma den ser jag som helt kontraproduktivt ur körglädjessynpunkt då den redan original drar en hel del i ratten när man gasar. Kanske förstör man den fina känslan i motorn med.
Ett rostfritt avgassystem kanske? Den bluddrar fint på tomgång med originalsystemet så det borde man få höra mer av. thumbs up
Vad skillnaden på trim blir vet jag ju inte, men man är ju lite sugen, kostar ju inte så mkt heller.
Nej sänkning är inte aktuellt, jag går hellre på komfort, och vill kunna komma fram på vanliga vägar
Men som du säger så får man inte ut så mycket av det trevliga ljudet, så en halvstats kanske vore bra, ferritas system kostar ca 8500:-
Sen har ju maptun och Bsr sina egna som ligger några tusingar billigare.