GM lägger ner SAAB
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
GM lägger ner SAAB
Jaha detta har ju inte diskuterats något på forumet.
Är det bara jag som blir ledsen för det kanske? Eller kanske ERnsT och Gindemo med?
Vad tror ni kommer hända nu och varför har det blivit så här?
Är det bara jag som blir ledsen för det kanske? Eller kanske ERnsT och Gindemo med?
-
- Styrelseledamot
Re: GM lägger ner SAAB
Ledsen och ledsen. Jag tycker det är tråkigt att gm inte gör något vettigt av situationen. Å andra sidan så vill dom väl inte sälja en massa kunskap heller.Carlsson skrev:Jaha detta har ju inte diskuterats något på forumet.
Vad som händer med saab får väl framtiden utvisa.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Det som har hänt och händer är fruktansvärt för alla inblandandade. Och då talar jag inte om bara de anställda i Trollhättan, utan också antällda på och ägare till underleverantörer, de som bor och verkar i Trollhättan och grannkommunerna oavsett sysllesättning.
Hur många som är är berörda går inte att överblicka, men för mig personligen innebär det att en av mina bröder och min fästmö är berörda i första led. Med tanke på hur situationen påverkar verkstadsindustrin som helhet så lär det inte heller bli lättare för mig själv att få tag i ett nytt jobb.
Hur många som är är berörda går inte att överblicka, men för mig personligen innebär det att en av mina bröder och min fästmö är berörda i första led. Med tanke på hur situationen påverkar verkstadsindustrin som helhet så lär det inte heller bli lättare för mig själv att få tag i ett nytt jobb.
Ja, sorgen är stor, samtidigt som hoppet är det sista som överger en.
Min uppfattning är att GM har insett att det finns mycket av värde i Saab och att man inte vill sälja färdigutvecklade produkter.
Nya 95:an är en stor kunkurent till Opel Insignan. 95 har ju visat sig vara bättre än insignan på många punkter.
Läget hade säkert varit annorlunda om GM inte hade behållt Opel.
Att sälja till Ryssar tar nog emot för jänkarna....
Just nu oroar sig saabentusiasterna för saabmuseéts framtid, det vore en katastrof om det såldes ut.....
Min uppfattning är att GM har insett att det finns mycket av värde i Saab och att man inte vill sälja färdigutvecklade produkter.
Nya 95:an är en stor kunkurent till Opel Insignan. 95 har ju visat sig vara bättre än insignan på många punkter.
Läget hade säkert varit annorlunda om GM inte hade behållt Opel.
Att sälja till Ryssar tar nog emot för jänkarna....
Just nu oroar sig saabentusiasterna för saabmuseéts framtid, det vore en katastrof om det såldes ut.....
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Nu får ni som vill att Saab ska bevaras följa med på
Saab Support Convoy 17 januari kl 11:00
vid Saabmuseét.
Mera info finns här:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=272706
Saab Support Convoy 17 januari kl 11:00
vid Saabmuseét.
Mera info finns här:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=272706
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Klubbordförande
Dom har utvecklat en ny bil (9-5) som dom kan ta med sig till ett annat varumärke och dom har mycket maskiner och utrustning som säkert går att skeppa över till andra fabriker.Mae skrev:Förstår mig inte på GM. Det finns köpare men får de inte 3,3 miljarder för Saab så lägger de ned fabriken.
Det är väl bättre att de får lite för Saab än ingenting alls.
Sen har de kostnader vid en nedläggning med för personal osv men jag tippar på att 3.3 miljader är en plus minus noll affär och går dom under det så tjänar dom mer på att lägga ner företaget och ta med sig grejerna till ett annat.
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
Varför lägga ner något som har framtiden för sig?!?Elias skrev:Lägg ner, på en gång.
Allt annat är konstgjord andning.
SAAB skulle ha behövt nya ägare för 18 år sedan.
GM vill inte gärna släppa nya 9-5:an eftersom den har visat sig vara en mycket bra bil, (bättre än deras egen Insigna).
Dessutom har Saab Europas modernaste och effektivaste fabrik.
Det är dags att Saab får börja utveckla sina egna bilar som köparna vill ha.
Inte ännu en Opel kopia...
GM har inte låtit Saab fått bli vad det kunnat vara idag.
Nu är det snart dags att få se AeroX och lite mera Saabanda i bilarna.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Megapostare!