Nu kommer ett försök till en liten redogörlse av en person som inte ens kan berätta en historia utan att tappa poängen på vägen så var inte så petiga snälla.
Idag har jag varit och köpt mig en Citroen C2 VTS! VTS är det viktigaste.
Jag och mina frau åkte i hennes Saab 95 in till Stockholm idag. Allt gick bra på väg dit då vi hade vägbeskrivning. Hem var en helt annan historia med mig som inte har något lokalsinne. Men vi kom hem tills lut. Fast dit vägen körde vi via Enköping och hemvägen råkade bli via Eskilstuna.
Säljaren var väldigt trevlig och visade alla papper och förklarade det man behövde veta. Han hade lämnat in i på märkesverkstad i oktober och sagt åt dem att fixa allt som behövdes fixa och i fredags gick bilen igenom besiktningen med blanka pappar.
Jag har ju redan hunnit kollat upp lite chassie, broms och motor delar. Det kommer ju en Skoda till salu snart så de pengarna ska gå till VTs:en har jag tänkt.
Varför blev det då en liten fransk bil istället för en snabb Impreza eller M3:a kanske någon undrar. Enklet och tråkigt svar: pengar.
VTs:en är liten och lätt så den behöver inga stora (dyra) bromsar utan klarar sig med lite mindre. Soppa förbrukningen är ju en STOR utgift. Speciellt då det här nu blir en bruksbil men till skillnad emot Skodan så är den här mer gjord ifrån fabrik att svängas med så det kommer bli mycket sånt. Sen försäkringen är billigare med.
Så länge jag kan åka ifrån Lina i hennes 2,3t upp till hundra så är jag nöjd för det har jag sagt att den här ska klara av. Men bara för jag sa det så kommer jag väl inte kunna göra det.
Nu ska jag sova! Ska försöka få tag i en kamera som kan ta bra bilder för även om HTC är en grymt bra mobil så är den en USEL kamera.
Tack för mig.
ÄNTLIGEN!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
ÄNTLIGEN!
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
Någon kamera har jag inte fått tag på än som är bra men får annars ställa mig ute under någon lampa och testa hur det blir.
Här kommer lite info iaf.
4-cylindrig 1587 cm3.
125 hk vid 6500 rpm.
143 Nm vid 3750 rpm.
5-växlad.
Längden är 367 cm. (jätte lätt att provocera uppställ med)
Tjänstevikt 1130 kg.
0-100 km/h 8,3 sekunder
Toppfart 202 km/h
Blandad körning 0,69l/mil
Uppgifterna har jag kollat upp på teknikens världs hemsida och de har använt fabrikens uppgifter.
Här kommer lite info iaf.
4-cylindrig 1587 cm3.
125 hk vid 6500 rpm.
143 Nm vid 3750 rpm.
5-växlad.
Längden är 367 cm. (jätte lätt att provocera uppställ med)
Tjänstevikt 1130 kg.
0-100 km/h 8,3 sekunder
Toppfart 202 km/h
Blandad körning 0,69l/mil
Uppgifterna har jag kollat upp på teknikens världs hemsida och de har använt fabrikens uppgifter.
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
-
- Megapostare!
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 31 maj 2004 12:06
- Ort: Köping
GRattis
De måste vara ett lyckat köp...
Riktigt roligt att de finns folk som ser sig omkring för nya grejer, kanske är vi på väg mot en fransk period i klubben... de hade varit något...
Häng på nu, och byt upp er allihopa!!!
Riktigt roligt att de finns folk som ser sig omkring för nya grejer, kanske är vi på väg mot en fransk period i klubben... de hade varit något...
Häng på nu, och byt upp er allihopa!!!
De ska inte bara synas!!! De ska låta!!!