Tycker det är lite dåligt med eftersnack... och bilder. Någon som kan rapportera från denna träff.
Jag tycker det var jätteroligt att återigen köra gocart med klubben. Att jag hamnade i A-final var ju också ett plus. Sen hur det gick där kan man ju hålla tyst om... ... Men jag låg inte många meter bakom en som kör under 8minuter BTG på ringen iaf. ,mjusch, nje, till nästa år ska jag banta bort 5 kilo till, och ta med lite motorolja och släppa ut bakom karten....och då siktar jag på D-final. Så det så.
Tack för en kanondag.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Riktigt rolig träff detta!
En av årets höjdare.
Jag känner fortfarande inte att jag kommer speciellt bra överens med denna banan, men med nåt varv kvar sista kvalet kom jag på hur man gör inför chikanen. Men då small det till och sidan och jag flög in i väggen istället.
A-final känns gött. Nu har jag betat av två stycken jag drömt halva mitt liv om att vinna över.
Vinnaren får väl tillkännage sig själv.
Tack för en trevlig eftermiddag, och kul att se nya ansikten!
Edit: Trots att det bara var den sjätte december kändes det bra att plocka en plats på månadens topp 5.
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
En riktigt rolig dag. Kändes gött att tillhöra A-finalen och visa att gammal är äldst. Sen finns det några slynglar som bara ska ha straffvikt!
Får skylla på att jag fick byta cart till finalen och kände mig HELT ovan vid den nya... eller nått. Ursäkter måste man ha när man inte hänger med.
Reco skrev:Men då small det till och sidan och jag flög in i väggen istället.
Förlåt men du hade varit i vägen länge vid den tidpunkten och jag ville köra snabbare
Mycket roligt igår! Det gick fort och bra . Och spännande vad det ju att titta på C och B finalerna. Själv åkte ja och inväntade på att 1an och 2an skulle göra någon miss. Men de va stabila så det gavs ingen chans att göra en shyst omköring. Dock kunde man fått ännu bättre placering i starten om man hade kört en tusendel fortare i kvalet
Reco skrev:
Vinnaren får väl tillkännage sig själv.
Så kan man ju inte tänka i jantelagens land. Då blir det ju att vinnaren skryter...
Men ok då... Jag vann
Men det hade ju räckt att jag hade kört över en fluga i kvalet så hade även David varit före... För er som inte var där kan vi säga att Viktor var snabbast i kvalet på 23.59 sen hade både jag och David 23.647 Men jag fick starta före eftersom jag hade bättre tid i första kvalet.
Finalen sen var oerhört spännande att köra. Vi körde över tio varv utan att det var mer än en meter mellan de fyra första cartarna! Så det gällde att både hålla tempo och stänga bakåt. Trots det så körde alla snabbare tider trots pressen. Tillslut fick jag ett litet läge i alla fall då Viktor glömde stänga så jag smet förbi men det kunde lika gärna blivit tredje plats så det var kul!!
ja det var riktigt kul!! tyvärr så gick det inte riktigt som jag hade tänkt mig!! den karten jag hade i kvalet måste det vart något fel på!! jag vet att man inte sk skylla på kartarna!! men när jag körde en annan kart i finalen så gick det mycket snabbare!!
Ja erik och jag hade en riktigt rolig fajt genom hela final heatet!! och B-finalen var riktigt rolig att kolla på med!!
får banta bort några kilo till nästa år så får vi hoppas att det går lite bättre!!
iceman skrev:ja det var riktigt kul!! tyvärr så gick det inte riktigt som jag hade tänkt mig!! den karten jag hade i kvalet måste det vart något fel på!! jag vet att man inte sk skylla på kartarna!! men när jag körde en annan kart i finalen så gick det mycket snabbare!!
Ja erik och jag hade en riktigt rolig fajt genom hela final heatet!! och B-finalen var riktigt rolig att kolla på med!!
får banta bort några kilo till nästa år så får vi hoppas att det går lite bättre!!
Är det du som är "!!" mannen? Vilken kart hade du i kvalen då? Jag hade nummer 7 i kvalet, och nummer 8 i finalen. Det måste vart något fel på 8an, för jag kom ju sist...
Nej, ursäkter finns det för gott om.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Mest spännande (för mig iaf ) var B-finalen. Jag startade som etta framför Andreas Magnusson och fick slita hårt för att hålla undan. Han var på mig konstant och efter ett antal varv gjorde jag ett misstag och han passerade mig i sista kurvan. Jag låg lika tätt på honom som han hade gjort på mig och några varv senare kom belöningen. Han gjorde en liten miss på samma ställe som jag, jag kom upp med fronten innanför hans kart. Vi låg jämsides hela rakan och i den långa bortre kurvan kunde jag passera. Etta igen! Ett tag... På sista varvet gjorde jag samma miss som Viktor senare gjorde i A-finalen. Jag släppte lite för mycket utrymme i innerkurvan innan chikanen och Andreas smet in. Jag hade bättre fart men det hjälpte ju inte mycket. Men 4-5 sekunder senare i näst sista kurvan touchade jag honom lite, han tappade fart och jag kom om igen till seger i B-finalen.
Grymt tight och rolig racing! Tack Andreas och resten av gänget för en rolig dag!
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
iceman skrev:ja det var riktigt kul!! tyvärr så gick det inte riktigt som jag hade tänkt mig!! den karten jag hade i kvalet måste det vart något fel på!! jag vet att man inte sk skylla på kartarna!! men när jag körde en annan kart i finalen så gick det mycket snabbare!!
Är det du som är "!!" mannen? Vilken kart hade du i kvalen då? Jag hade nummer 7 i kvalet, och nummer 8 i finalen. Det måste vart något fel på 8an, för jag kom ju sist...
haha!! jag hade kart 8:a i kvalet och kart 6 i finalen!! och som sagt det måste vart något med 8:an..
ser du här david det är fler som klagar på den karten!!
haha!! jag hade kart 8:a i kvalet och kart 6 i finalen!! och som sagt det måste vart något med 8:an..
Jag hörde nåt om att 8:an var lite trimmad och att det var därför dom inte ville slita på den i varje rejs...
Martin Fåglefelt skrev:
Jag hörde nåt om att 8:an var lite trimmad och att det var därför dom inte ville slita på den i varje rejs...
men som man säger... man måste gilla (v)8
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
iceman skrev:
Menar du mig?
Det måste vart nåt fel på min kart i kvalet också.
Den gick mycket snabbare när den var jagad av silvertejp i finalen.
Den var nog bara feg förresten.
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Jag är nöjd med min insats iaf. första gången på denna banan, och något år sedan jag körde gokart senaste gången, ändå fick jag en slutvartid på bara ca 6 tiondels sekunder efter axel.
Frownlayer skrev:Jag är nöjd med min insats iaf. första gången på denna banan, och något år sedan jag körde gokart senaste gången, ändå fick jag en slutvartid på bara ca 6 tiondels sekunder efter axel.
Det missade jag. Då fick du ju en riktigt bra tid för att vara första gången! Jag har ju kört några år nu.
Ingen som har några bilder att lägga upp? Typ när Oscar D driftar och sånt där
JA!!! Det vill jag också ha bild på .
Det var riktigt gött med ställ igenom nästan hela kurvan innan start. Måste varit ett ÖLSPUHR där, som de säger på Ringen.