Vinterbilar 09/10

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

kardanaxel skrev:
Idag gav den upp helt :wild: :weep: :weep:
Är ett moln vitare än snön bakom nu så toppackningen har gått. Får se om jag lagar eller inte.
Om nån är sugen på att skruva en dag och vill ha världens bästa vinterbil går det bra att komma med bud!
Det var väl på tiden att den gav upp. :lol:
Måste säga att det är en av få bilar som skulle hålla så länge för den behandlningen. Mycke kul har den varit med om!
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Hur går det Achmed? Bytt toppackning än? Snart kommer ju snön...

Sjäv har jag gjort efterkontroll på SBP. Jag hade åtgärdat alla 2:or....trodde jag. Den dåliga ljusbilden var fortfarande kass trots att jag polerat gärnet på de matta strålkastarglasen.
Nya lyktor således beställda.

De dåliga avgasvärderna berodde för övrigt på en HELT tom katalysator.

Men den hade ju mått bra av 2 cylindrar till... :roll:
Senast redigerad av 1 Maccan, redigerad totalt 6 gånger.
Marcus Marklund

www.millway.se
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Maccan skrev:Hur går det Achmed? Bytt toppackning än? Snart kommer ju snön...
:zzzzzz: Jag jobbar på det... eller snart i alla fall...
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Idag köpte jag mig min vinterbil.

Jag har verkligen försökt att inte köpa en BMW denna gången men det lyckades inte nu heller :)

Har letat efter en impreza kombi med krok men det verkar ju helt omöjligt att hitta en till ett bra pris som inte är slut eller har gått 45000 mil.

Så det blev en 320 kombi -99 med skinn, ac, stolsvärme och framför allt dragkrok!

Är nöjd hittills. Det är en väldigt förnuftig vinterbil, man är ju inte tjugo längre ;)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Nu börjar det närma sig 8)

Bild

Bild
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Kezo
Deluxpostare!

Inlägg av Kezo »

Bild

2,6l sexa, oljeshejkarna kommer gilla mej. Den är rätt så fin trots sina 36k mil så jag hoppas jag kan hålla mej borta från träd, lyktstolpar och staket i vinter :blush:
Simon Johansson

Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Kezo skrev:Bild

2,6l sexa, oljeshejkarna kommer gilla mej. Den är rätt så fin trots sina 36k mil så jag hoppas jag kan hålla mej borta från träd, lyktstolpar och staket i vinter :blush:
uhh.. nu blev jag avundsjuk... jag vill också åka omega i vinter.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Ser ju skiitfin ut!

Berätta mer och framförallt mer bilder!!!
Alla borde köra omega!
Marcus Marklund

www.millway.se
Kezo
Deluxpostare!

Inlägg av Kezo »

Den ser fin ut ja... Nästan rostfri i karossen men är några småhål i hjulhusen, trösklarna och reservhjulsbaljan. Rena rama lyxpråmen, elhissar (3/4 fungerar), glastaklucka, trasig AC, kass farthållare, sportratt och växelknopp i alu som är sviiinkall, men går bra. Det enda jobbiga är att den missar rätt ordentligt på nån cylinder när det är kallt och fuktigt mendet skulle nog inte krävas många timmars pillande för att få den nästan lika fin som den ser ut på den bilden.

En tidigare ägare var väldigt glad och energisk och svetsade och donade med den, bytte skärmkanter, dörrar, bromsar och allt möjligt.

Jag har ganska ont om bilder på bilen, ska gå igenom fotoförrådet annars får jag ta några fler när jag trotsat kylan och tvättat den.
Simon Johansson

Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
Gustav_Holmdahl
Postar så det viner...

Inlägg av Gustav_Holmdahl »

Vinterbil och vinterbil, åker den ju året runt men den gör sig väldigt bra även på vintern. Fyrhjulsdrift, högre markfrigång, snål diesel och sist men inte minst, väghållning av världsklass! Alfa 156 Q4 Crosswagon 8) Åker runt på 225/55/17 Pirelli dubbdäck! Svårt att hitta bättre dragbil när man ska köra upp all mat till nyårslägret i Trysil

Bild :thumbsup2
Gustav
Alfa Romeo 166 3,2 V6
Alfa Romeo 75 3,0 V6 (tävlingsbil)
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Gustav_Holmdahl skrev:Vinterbil och vinterbil, åker den ju året runt men den gör sig väldigt bra även på vintern. Fyrhjulsdrift, högre markfrigång, snål diesel och sist men inte minst, väghållning av världsklass! Alfa 156 Q4 Crosswagon 8) Åker runt på 225/55/17 Pirelli dubbdäck! Svårt att hitta bättre dragbil när man ska köra upp all mat till nyårslägret i Trysil
Najs bil!

Där har du din nya bruksbil BOB istället för Subban. :mhihi:
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Adolfsson skrev:
Gustav_Holmdahl skrev:Vinterbil och vinterbil, åker den ju året runt men den gör sig väldigt bra även på vintern. Fyrhjulsdrift, högre markfrigång, snål diesel och sist men inte minst, väghållning av världsklass! Alfa 156 Q4 Crosswagon 8) Åker runt på 225/55/17 Pirelli dubbdäck! Svårt att hitta bättre dragbil när man ska köra upp all mat till nyårslägret i Trysil
Najs bil!

Ja men är nog i lite fel prisklass för mig nu... subarun har börjat medela mig att den inte kommer att hålla i all framtid med min behandling så är just nu på jakt efter ny vinter subaru.....
Robert Gustafsson
740fredrik
Megapostare!

Inlägg av 740fredrik »

http://holmdahl.eu/bilder/Alfa/DSC_0005_red.jpg
Kul med ovanliga Alfa :D
Själv saknar jag inte Volvo 740'n från förra vintern, i år blir det riktig bil.
Kanske att man ändrar sig till Rallyträffen eller om det blir väder för iskörning :drive:
Jakob
Styrelseledamot

Inlägg av Jakob »

BOB skrev:
Adolfsson skrev:
Najs bil!

Ja men är nog i lite fel prisklass för mig nu... subarun har börjat medela mig att den inte kommer att hålla i all framtid med min behandling så är just nu på jakt efter ny vinter subaru.....

http://www.youtube.com/watch?v=nTDNLUzj ... r_embedded

Subaru vinterbil?
Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

BOB skrev:Subarun har börjat medela mig att den inte kommer att hålla i all framtid med min behandling.
Va konstigt.... :roll:

Du får helt enkelt skaffa dej en Musso igen, den perfekta vinterbilen ju!! Koreansk kvalitet slår visst japanskt skräp med hästlängder. :mhihi:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080320.jpg
Slopa dieselskatten!!
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Diesel Oscar skrev:
BOB skrev:Subarun har börjat medela mig att den inte kommer att hålla i all framtid med min behandling.
Va konstigt.... :roll:

Du får helt enkelt skaffa dej en Musso igen, den perfekta vinterbilen ju!! Koreansk kvalitet slår visst japanskt skräp med hästlängder. :mhihi:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080320.jpg
ja musso är glädje men skulle det bli ssang young igen så får dte bli en korando
Bild
Robert Gustafsson
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

nu är ny vintersubaru inhandlad..
blev en impreza GT -98 den oerhört snygga kombi modellen. ska väl fungera som mer än bara vinterbil, men en bra året runt bil att dra båt, släp och ha roligt i.
bilen är helt orginal förutom ett supersprint 2,5" avgasystem

Bild

Bild
Robert Gustafsson
Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

Sedd sådär lite snett bakifrån ser Impreza kombi ganska mycket ut som AMC Pacer, från Waynes world. Är det bra eller dåligt? :mhihi:

Ska du spara Legacyn till Rallyträffen och låta den dö en kvalfull död där?
Slopa dieselskatten!!
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

Diesel Oscar skrev:Sedd sådär lite snett bakifrån ser Impreza kombi ganska mycket ut som AMC Pacer, från Waynes world. Är det bra eller dåligt? :mhihi:

Ska du spara Legacyn till Rallyträffen och låta den dö en kvalfull död där?
HAHAHA!!!
film som ses för sällan!!!
lägger in en bil:
Bild
Martin .. Sköld
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

sorry för trådkapningen men:

Bild
kombin är nog mer lik isåfall oskar:
Bild