Rekord C från -67 till -69 har hastighetsmätare med tre färgfält.
0-50 är grönt, 50-100 är gult och 100-200 är rött.
Rött betyder livsfara! Kör inte över 100 km/h!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Denna hastighetsmätaren är bara kolsvart. Sen tror ja att det är svårt att komma upp över 100Km/h i det skicket som bilen är i nu.
Men om några månader ska ja spraya hele märtarn' ill-rô.
Körde in liket i garaget och petade lite på den...
Den var faktiskt ganska frisk undertill. Hittade bara två rosthål, som besiktningen kan klaga på.
Ta en koll på länkarmarna bak, jag vill minnas att det stod nåt om dem på senaste bes protokollet. Det var ju iofs från 2007, så det kanske har lagat sig självt nu...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
I väntan på nästa os, plockade ja ur lite bråte ur bilen...
Passade på att damsuga ur all sand som letat sig in i bilen.
Finns nog lite småhål som måste täppas till.
Ser ju bra ut Tomatchie!
Verkar som om någon tidigare ägare försökt göra nåt med kardantunneln? Där brukar inte ens gamla Rekorder rosta, månne ett tafatt försök att göra bilen femväxlad?
Det är alltså inte jag som försökt, utan nån som ägde bilen före mig.
Och för att ytterligare förtydliga så ägde alltså jag bilen före Tappen.
Tack.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Kezo skrev:Dom har ju faktiskt 5 års rostskyddsgaranti så det finns ingenting att oroa sej för. Fast den kanske gått ut nu...
Ja, om ja nånsin träffar herr Adam Opel så ska ja fråga'n.
Idag har ja meckat vidare lite med den oerhört välvårdade inredningen.
Efter en ganska lång fundering så beslutade ja mig för att göra något åt de stylade solskydden. Bilden nedan är alltså en "för-bild"
dEm blev kôl-soarta. Ser inte så dumt ut. Inte lika dumt som mig iaf.
Fixade till det med en spray som man tydligen kan måla säten (!) med.
Får se hur länge den sitter kvar...
Även B-stolpen har fått sig lite tyg, och lite färg...
Det har ju egentligen inte hänt så mycket här... men en liten uppdatering får det bli.
Under hela vintern stod bilen stadigt parkerad i skogsbrynet. När snön började på att ge upp slet vi fram bilskrället och vräkte in den för upptining, och urtorkning. Sen petade jag mest på bilen ibland.
Men nu de senaste dagarna har 1700-motorn åkt ur, och motorrummet tvättats lite...
Hjerpe skrev:Idag har planen kommit ett steg närmare sin slutgiltiga version.
Men med detta är det inte sagt att det blir så här... men möjligheten finns.
Jaså. Modernisering.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04