Andreas K skrev:Ser riktigt bra ut. Mycket bättre att gänga i blocket som du gjort istället för svetsa som jag blev rådd till.
Jag skulle göra dig till projekttrådsansvarig för min sömninga tråd också
Tack Andreas! Jag har använt 3/4" Rörgänga. Blev riktigt bra. De enda ja är LIIIITE missnöjd me är innerdiametern på slanganslutningen. Men min slang är 19mm invändigt och den där anslutningen är 19,7 utvändigt så de blir nog tätt o bra när de är ihop!
De har väl hänt så mycket me din bil men du skriver om de sällan... Min tråd är lika sömnig som din...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mitt nya portningsverktyg provades för första gången idag. Otroligt smidigt. Dock är kompressorn för liten så jag tror att jag ska åka till en kompis firma o porta klart där.
När de inte gick bra med portningen så monterade jag i veven istället så nu är de på G. Har blåsilikonen i de andra garaget så jag avslutade mekningen där. Men på söndagkväll sitter nog bottendelen ihop!
// N.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Här är bilder på kamdrevet som jag ritat upp och svarvat till, fräsningen hjälpte Micke Fredriksson till, han körde mitt program i NC-maskinen. Tack för hjälpen med de! :thumbright:
Vill få ihop maskin nu! :thumbright:
// N.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
ERnsT skrev:Snyggt, å riktigt gött tempo du håller på byggnationen. Du får ju oss andra att framstå som latmaskar hela bunten
Njaaa, de vet ja inte riktigt om jag håller med om. Angående tempot alltså.
Men jag måste försöka få ihop maskin nu så man hinner provköra o kanske mappa lite så man kan åka nå isbana i vinter. Anledningen till de liiite högre tempot än vanligt är att de är billigt o renovera Volvomotorerna. Ca 2500kr. (Sotningssats, kompletteringssats, vevlager, ramlager, kolvringar, ventilfjädrar, lashcaps)
Angående kamdrevet så blev de bra, får hoppas att de håller bra nu bara!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72