Konbaneträffen på Moholm gick hyfsat, jag körde inte snabbast men inte långsammast heller. Mittenplacering av 31 körande får väl vara godkänt, med tanke på hur eländigt svårkörd bilen är när det svänger mycket.
Hade grymma problem med att svänga, det blir otroligt tungstyrt när man vrider mer än 1/4 varv på ratten.
Lösningen blev att köra på sladd, då gick det lite lättare att få runt bilen men jag tappade ju fart också.
Inte effektivt, och det blev svårt att hålla koncentrationen på spårvalet när man får kämpa så med bilen.
Det känns inte som att jag kan komma särskilt mycket längre med den här bilen nu, allt trixande och fixande med framvagnsgeometrin har bara gett mig gråa hår.
Grundproblemet är att jag har en kaross från -69 och en framvagn från -75. Framvagnen är alltså från nästa karossmodell, och det har visat sig att det är ganska mycket som skiljer trots att allt ser så lika ut.
Flyttar man en styrled ett par mm kan det inverka väldigt mycket på styregenskaperna, har man flyttat alla styrleder ett par cm så kan man ju räkna ut vad som händer...
Därför har jag nu tagit ett beslut som kanske kan verka helt galet och dumt.
Jag ska byta bil.

Det blir en Commodore B GS/E istället. Motor, stötdämpare och lite annat kommer att flyttas över från Rekorden. Sen får jag se om jag behåller den, eller om jag lägger i en CIH-fyra och säljer den.
"Nya" bilen hämtas om ett par veckor, fram till dess demonterar jag Rekorden och ordnar så den iaf blir ett rullande chassie. Finns det intresse att ta över den så är det bara att höra av sig.