kardanaxel skrev:
Idag gav den upp helt
Är ett moln vitare än snön bakom nu så toppackningen har gått. Får se om jag lagar eller inte.
Om nån är sugen på att skruva en dag och vill ha världens bästa vinterbil går det bra att komma med bud!
Det var väl på tiden att den gav upp.
Måste säga att det är en av få bilar som skulle hålla så länge för den behandlningen. Mycke kul har den varit med om!
Hur går det Achmed? Bytt toppackning än? Snart kommer ju snön...
Sjäv har jag gjort efterkontroll på SBP. Jag hade åtgärdat alla 2:or....trodde jag. Den dåliga ljusbilden var fortfarande kass trots att jag polerat gärnet på de matta strålkastarglasen.
Nya lyktor således beställda.
De dåliga avgasvärderna berodde för övrigt på en HELT tom katalysator.
Men den hade ju mått bra av 2 cylindrar till...
Senast redigerad av 1 Maccan, redigerad totalt 6 gånger.
2,6l sexa, oljeshejkarna kommer gilla mej. Den är rätt så fin trots sina 36k mil så jag hoppas jag kan hålla mej borta från träd, lyktstolpar och staket i vinter
Simon Johansson
Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
2,6l sexa, oljeshejkarna kommer gilla mej. Den är rätt så fin trots sina 36k mil så jag hoppas jag kan hålla mej borta från träd, lyktstolpar och staket i vinter
uhh.. nu blev jag avundsjuk... jag vill också åka omega i vinter.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Den ser fin ut ja... Nästan rostfri i karossen men är några småhål i hjulhusen, trösklarna och reservhjulsbaljan. Rena rama lyxpråmen, elhissar (3/4 fungerar), glastaklucka, trasig AC, kass farthållare, sportratt och växelknopp i alu som är sviiinkall, men går bra. Det enda jobbiga är att den missar rätt ordentligt på nån cylinder när det är kallt och fuktigt mendet skulle nog inte krävas många timmars pillande för att få den nästan lika fin som den ser ut på den bilden.
En tidigare ägare var väldigt glad och energisk och svetsade och donade med den, bytte skärmkanter, dörrar, bromsar och allt möjligt.
Jag har ganska ont om bilder på bilen, ska gå igenom fotoförrådet annars får jag ta några fler när jag trotsat kylan och tvättat den.
Simon Johansson
Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
Vinterbil och vinterbil, åker den ju året runt men den gör sig väldigt bra även på vintern. Fyrhjulsdrift, högre markfrigång, snål diesel och sist men inte minst, väghållning av världsklass! Alfa 156 Q4 Crosswagon Åker runt på 225/55/17 Pirelli dubbdäck! Svårt att hitta bättre dragbil när man ska köra upp all mat till nyårslägret i Trysil
Gustav_Holmdahl skrev:Vinterbil och vinterbil, åker den ju året runt men den gör sig väldigt bra även på vintern. Fyrhjulsdrift, högre markfrigång, snål diesel och sist men inte minst, väghållning av världsklass! Alfa 156 Q4 Crosswagon Åker runt på 225/55/17 Pirelli dubbdäck! Svårt att hitta bättre dragbil när man ska köra upp all mat till nyårslägret i Trysil
Najs bil!
Där har du din nya bruksbil BOB istället för Subban.
Gustav_Holmdahl skrev:Vinterbil och vinterbil, åker den ju året runt men den gör sig väldigt bra även på vintern. Fyrhjulsdrift, högre markfrigång, snål diesel och sist men inte minst, väghållning av världsklass! Alfa 156 Q4 Crosswagon Åker runt på 225/55/17 Pirelli dubbdäck! Svårt att hitta bättre dragbil när man ska köra upp all mat till nyårslägret i Trysil
Najs bil!
Ja men är nog i lite fel prisklass för mig nu... subarun har börjat medela mig att den inte kommer att hålla i all framtid med min behandling så är just nu på jakt efter ny vinter subaru.....
Kul med ovanliga Alfa
Själv saknar jag inte Volvo 740'n från förra vintern, i år blir det riktig bil.
Kanske att man ändrar sig till Rallyträffen eller om det blir väder för iskörning
Najs bil!
Ja men är nog i lite fel prisklass för mig nu... subarun har börjat medela mig att den inte kommer att hålla i all framtid med min behandling så är just nu på jakt efter ny vinter subaru.....
nu är ny vintersubaru inhandlad..
blev en impreza GT -98 den oerhört snygga kombi modellen. ska väl fungera som mer än bara vinterbil, men en bra året runt bil att dra båt, släp och ha roligt i.
bilen är helt orginal förutom ett supersprint 2,5" avgasystem