Hallo!
Det är nämligen såhär att jag provkörde en 205 gti igår med 1.9 motorn. Bilen var inte i kanonskick men har bara haft 3 ägare vilket lockade en hel del.
Det fanns dock några fel på den som jag skulle vilja fråga er om tips på.
1: Bilen hade problem att starta, först starta den direkt. Sedan startade den inte alls, så testade vi med startkablar och då gick den igång igen. Men vi skulle även starta den en 4:e gång och då gick den inte igång alls.
Jag funderar på om det är startmotorn som är sönder?!
Symptomen är sådana att man vrider om nyckeln så hör man att att startmotorn drar runt ca 1 gång på ca 5 sek.
2: När jag var ute och provkörde så hörde jag ett ljud som uppkom från tomgångsvarv till ca 1500 - 2000 rpm. Ett slags tjutande ljud skulle man kunna beskriva det som.
Några tips?
MVH// Thomas
Startproblem.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
Startproblem.
//Thomas A
Saknar dig Jeppe...
Saknar dig Jeppe...
-
- Megapostare!
Japp, startkablar verkade inte ha någon betydelse. Utan ibland startade den, ibland inte.Reco skrev:1. Var symptomen med startmotorn likadana när ni använde startkablar?
2. Det skulle väl kunna vara något lager eller nån led som behöver bytas. Ändras ljudet om man svänger?
Nej, jag kunde inte uppfatta det som att ljudet ändrades då man svängde, lät likadant hela tiden på tomgång och upp till 2000 varv. Låt mig tillägga att ifall jag gasade med bilen stillastående så följde ljudet med upp till ca 2000 rpm och lät ljusare liksom.
//Thomas A
Saknar dig Jeppe...
Saknar dig Jeppe...