![:thumbsup:](./images/smilies/thumbsup.gif)
Lycka till med motorn!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Tackar Axel! Den ser helt ok ut men man blir hemmablind rätt fort!kardanaxel skrev:Hade missat bilderna på bilen efter besikyningen. Den ser riktigt fin ut![]()
Lycka till med motorn!
Hur menar du? Tycker du jag ska bygga 16V? Finns ingen anledning när jag inte behöver 16V för att få ur den effekt ja vill ha, dessutom är de billigare med 8V och nå ventilhaveri kan ja inte få!Andreas K skrev:hm en kamaxel...
98-oktanig olja är inte att rekommendera tror jag. De skär väldigt lätt har jag hört!OneYet skrev:Det låter väl bra med 98-oktanig olja. Lite bättre än vanlig olja liksom!![]()
Grymt snygga fälgar.
Jaa, men ska den totalrenoveras eller?Zleepy skrev: Låter ju bra att motorbyggarsuget finns där.
Du vet ju vart det finns en vw att bygga:mhihi:
Hoppas det går bra för dig i skolbänken
Blir väl bättre bottendrag och register med 16v? En 8v är stensäker så det är ett bra kort att spelaNicke Nyman skrev: Hur menar du? Tycker du jag ska bygga 16V? Finns ingen anledning när jag inte behöver 16V för att få ur den effekt ja vill ha, dessutom är de billigare med 8V och nå ventilhaveri kan ja inte få!![]()
De kan kanske bli så, men med den kamaxel ja valt och med vass tändning så är skillnaden knappt märkbar mot 16V, enligt dom som vet.Andreas K skrev:Blir väl bättre bottendrag och register med 16v? En 8v är stensäker så det är ett bra kort att spela
Målet är väl att motorn ska stå klar om 5-6 veckor!Adolfsson skrev:I den här takten blir du ju klar innan vintern 2009 hinner börja![]()
![]()
Jag som med ska bygga ny motor har bara tittat lite på insug hur ska det gå![]()