Nothing beats cubics inches säger de så jag får väl inte vara sämre jag. Köpte på mig en glassätarbil.
LS1+LG Longtube headers med 3" racekattar samt x-pipe borla slutdämpare allt i rostfritt
Vortex cold induction luftfilter
High performance tändkablar
Ca 400hp manuell låda
Sänkt ca 70mm Z06 stötdämpare grymt låg men ändå körbar.
Bearclow-bromsar fram och bak
C5 motorsport fälgar 9,5x18 fram 11x19 bak med 255/35 samt 295/30
dekalerna ska bort "team crazy razing" tror jag tom det står...
Det går långfärdsåka men man får ju inte ha ont i huvudet innan... 6an är ju en extrem överväxel så där gör den ca 90@1000rpm, ligger man där blir det ganska tyst och behagligt men gasar man låter de ju rätt mycket. Men ljudet är å andra sidan vansinnigt gött!
Tyvärr klarar den nog inte 95db så det är svårt med banträffar osv.
Hittills är jag bara positivt överraskad:
-Bilen drar 0,85 vid landsvägskörning samt strax över litern blandat
-Inredningen är inte alls så dålig som ryktet gör gällande, kompisen har en porsche 911 99 och visst den är bättre men inte så mycket som man kan tro när man jämför.
-Väghållningen är kanonbra, styrningen är inte så inexakt som de sa på tester när bilen kom, den lilla ratten hjälper ju till helhetsintrycket.
-Den är inte alls stötig i fart trots den "rätta" höjden, en 997 carrera S med sportchassi studsar mer.
Hm kul att så många gillar den, missuppfattade de där med att man måste ha miata... Denna är väl så långt man kan komma från en miata.
Passerar dig ibland men bilen är lite låg idag för att man ska kunna köra lite fortare på den vägen. Det är för kort väg in för stötdämparna just nu så man får höja den typ 2cm om man vill kunna sätta någon rekord tid där ute.... Men det är ju trelvigare att glida fram ett par frimärken över vägen
Kom igen, manuell C5, gött avgassystem, black on black, vad är det att inte gilla?
Men du får gärna lägga ut lite mer bildmaterial och om det går att fånga lite bil och motorljud på film så är det säkert inte
så många som har något emot det heller!
Var ute en sväng hos Samuel Silverudd som tog lite kort på bilen. Efter att korten togs har den varit iväg på polering så den är lite blankare nu. Mäte ljudet med en billig utrustning idag, 98 db förbifart är inte så lovande för banåkandet.
Efter gårdagens åktur så sitter man nu med ett löjligt leende på läpparna och drömmer sig bort litegrann.
Vilket utseende, vilken väghållning och vilket underbart ljud.
Helt klart en tio i topp kandidat.