Sportproduction 2009

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Härligt, grym start!

Nu vet du vad vi förväntar oss i framtiden. Allt annat än pallplats ses som ett failure. ;)
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Va kul!

Hoppas det fortsätter gå så bra! Härligt!
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Läcker bild på dig och hojjen. Grattis till resultatet och hoppas säsongen forsätter likadant. :D
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
iceman
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av iceman »

Här kommer 2st filmer med fårn denna underbara dag!!
dålig kvalitet men duger :)

http://www.youtube.com/watch?v=0_HhbPy2TYA

http://www.youtube.com/watch?v=e7BDIa5PVVI
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Vilket mediauppbåd 8)
Känns lite overkligt att det gick såpass bra, hoppas bara jag inte blir alltför nedslagen om det skulle visa sig bli tuffare framöver :D

Osså lite mer bilder:
Vår tillflykt i depåområdet.
Bild
Jocke gick omkull på andra kvalet och här tillverkas ett nytt kåpglas av resterna av det gamla och en pizzakartong 8)
Bild
Och så mitt bakdäck, som alltid svårt att få med förödelsen på bild men högerskuldran har fått mycket stryk :D
Bild
Finns dock lite mönster kvar på högersidan så jag hoppas kunna träna lite på det iallafall, åtminstone på banor som är lite snällare mot högersidan än vad Anderstorp är. Blir dyrt om man bara lyckas få ut 15mil ur varje bakdäck :roll:
Marcus Carlsson
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Körde en kvällsträning på Sviestad igårkväll, kändes grymt konstigt ibörjan men efter ett antal varv började lugnet och flytet infinna sig. Tyvärr så får jag fortfarande inga pålitliga varvtider från min gps-laptimer och hade glömt att ladda transpondern så fick inget loggat där men av de varven jag fick ut låg jag på 1.07. Långt ifrån banrekord men hade inte gjort bort mig helt om man jämför med tiderna från förra årets b-race.
Märks att det inte blir lika mycket rakor att sitta och vila på jämfört med anderstorp, man hoppar från sida till sida och spenderar nästan hela passet sittandes på huk, har träningsvärk idag :)
Marcus Carlsson
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Jag jobbar för att få bort fegisranden jag, på ditt bakdäck är det det enda som finns kvar. Jag får nog börja lägga ner mer i kurvorna. :mhihi:

//d
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Daniel S skrev:Jag jobbar för att få bort fegisranden jag, på ditt bakdäck är det det enda som finns kvar. Jag får nog börja lägga ner mer i kurvorna. :mhihi:

//d
Bara att jobba på :D Men jag rekommenderar banåkning, finns ingen chans att man få samma marginaler på gata. Man jobbar upp en högre temperatur i däcken, ingen mötande trafik, inga rallywannabe bilister som drar upp grus från insidan av kurvorna inga bönder med traktorer som lämnar jordspår efter sig, inga tjälskott, inga godtyckliga lagningar med oljegrus och ingen som blir irriterad på dig för att du nöter samma kurviga parti om och om igen :)
Dyker du upp på moholm förresten?
Marcus Carlsson
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Får se med Moholm. Befinner mig nere i Lidköping denna helgen för lite mc-åka med en kompis. Imorgon får vädret bestämma vart vi tar vägen, regnar det neråt kusten och ser schysst ut i Moholm är det inte omöjligt att vi kommer upp en sväng. Däremot blir det nog inget köra på Moholm om jag dyker upp, har en packbox som ska in och bytas om en vecka och det känns lite vanskligt att pressa alltför mycket nu.
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Kommer inte heller att köra nåt med motorcykeln.Kör man utan däcksvärmare brukar det ta 3-4 varv på bana innan man får upp hygglig temperatur i däcken och kan börja stå på lite. Att ge sig ut i konbana på motorcykel med kalla däck och tro att man ska prestera nåt är bara dumt.
Dessutom ryktas det att asfalten ska vara räfflad på moholm? Brukar ge lite konstig känsla på motorcykel då det spårar litegrann.

Men det vore kul att se underverket och tjöta lite så kom förbi :)
Ska bli bra väder:
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4st ... _time.html
www.yr.no, mycket bra vädersida för övrigt!
Marcus Carlsson
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

marcus skrev: Dessutom ryktas det att asfalten ska vara räfflad på moholm? Brukar ge lite konstig känsla på motorcykel då det spårar litegrann.
Ja det är onekligen lite skum beläggning på Moholm. Tjuter som bara den i bilen när man närmar sig 240-250 knyck. Är någon slags räfflad betong, fått för mig att det är för att vatten ska rinna av snabbt.

Bild

Får som sagt se om jag kommer upp imorgon. Kommer jag upp lär du höra mig. :mhihi:
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Lite pre race status:
Nu till helgen är det dags för race #2 i karriären då ERF cirkusen drar till skåne och ring Knutstorp. Är precis hemkommen från ett träningspass på Knutstorp och får nog säga att det känns ganska bra.
Som vanligt så är min laptimer lätt opålitlig men lyckades få några varvtider på ett av körpassen, 1.11:9 vilket skulle ha gett en andra bästa kvaltid och fjärde snabbaste under racet förra året, tilläggas bör väl att varken ettan eller tvåan från Anderstorp va med på Knutstorp förra året :roll:

Jaja, en ruskigt kul bana måste jag säga, svänger mest hela tiden och mycket kuperad. Ett par goa krön där framhjulet sticker till väders om man inte är varsam på gasen, och kurvor där man bromsar i nedförsbacke och vid nerlägg. Kort sagt en utmaning men ruskigt kul :D
Marcus Carlsson
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Lite post race status:
Då va ERF helg #2 avklarad och därmed också Sport Production race #2.
Hur toppar man en 3:e plats från Anderstorp, jo med en 2:a plats på Knutstorp :)
En mycket trevlig helg, vi stökade ihop nästan alla SP åkare i samma depåtält (byggde ihop flera). Nästan alla lyckades få ner varvtiderna ordentligt och det gick mycket snabbare än förra årets race på Knutstorp.

Själv kapade jag varvtiderna med ca 2 sekunder från måndagsträningen vilket gav mig näst bästa tid och en andra startposition.
Fick en bra start men det fick också Magnus (som va snabbast på kval och sedan vann), hängde på honom ett par varv tills han tyckte att han skulle få åka själv.
Orken tröt för mig efter drygt halva racet (vi hade en ganska intensiv förmiddag med bägge kvalen och racet inom 3,5 timme) så jag fick sänka tempot lite mot slutet för att inte riskera att göra något dumt och inte ta mig i mål alls.
Började känna att trean knapade in på mig ordentligt men hade skapat en ganska rejäl lucka i början av loppet så var egentligen aldrig hotad.

Ligger nu på en delad andraplats i tabellen inför nästa race som körs på Falkenberg.
Marcus Carlsson
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

:thumbsup:

Snart så måste du ta kort på Pokalsamlingen. 8)
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Adolfsson skrev::thumbsup:

Snart så måste du ta kort på Pokalsamlingen. 8)
På allmän begäran :roll:
Bild
Inte så många än men jag jobbar på det :D
Marcus Carlsson
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Guld nästa!v 8)
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Reco skrev:Guld nästa!v 8)
Ja det vore ju trevligt men Magnus som vunnit bägge racen än så länge är ruskigt snabb och har några års erfarenhet av racing i lite olika klasser så han är svårslagen.
Men avståndet krymper så vem vet...
Marcus Carlsson
jaebest
Normal postare

*??

Inlägg av jaebest »

Är de någon körning på Falkenbergs banan planerad.
Nästan granne! Skulle gärna komma dit och heja på för full hals!!!

Lycka till!
De ska inte bara synas!!! De ska låta!!!
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Re: *??

Inlägg av marcus »

jaebest skrev:Är de någon körning på Falkenbergs banan planerad.
Nästan granne! Skulle gärna komma dit och heja på för full hals!!!
Lycka till!
Tack! :D
Jo nästa race i serien är på Falkenberg, lite sommaruppehåll för SP nu så det är inte förrän första helgen i september (5:e & 6:e har jag för mig).
Marcus Carlsson
jaebest
Normal postare

Inlägg av jaebest »

Jasåjaså...

då ska jag infinna mig...
pååterseende
De ska inte bara synas!!! De ska låta!!!
Skriv svar